mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Iveco stawia na gaz ziemny
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Iveco stawia na gaz ziemny

Podczas dorocznego wydarzenia poświęconego promocji gazu ziemnego Iveco zaprezentowało dwa swoje modele napędzane tym alternatywnym paliwem - nowe Daily CNG oraz Stralis Natural Power Euro VI.

Iveco stawia na gaz ziemny
Podczas lipcowej, piątej już edycji "Międzynarodowej wystawy i warsztatów NGV Europe" Iveco na swoim stoisku potwierdziło zaangażowanie na rzecz mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, zarówno poprzez wsparcie promocji korzystania z paliwa metanowego, jak i zaprezentowanie gościom wystawy rozwiązań przyjaznych dla środowiska.

Udział marki Iveco w tym wydarzeniu nie jest przypadkowy. Marka ta jest liderem segmentu pojazdów napędzanych gazem ziemnym, oferując pełną gamę lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych i autobusów. Dotychczas Iveco dostarczyło już ponad 12.000 takich pojazdów, w tym 2000 w ubiegłym roku.

Na stoisku Iveco pokazało nową generacją modelu Daily z nową, całkowicie zmienioną stylistyką w wersji CNG, czyli przystosowanej do zasilania sprężonym gazem ziemnym. Nowy Daily CNG pod względem niezawodności, komfortu i ładowności jest taki sam, jak w przypadku wersji z silnikiem wysokoprężnym. Podwozie z prostokątną ramą sprawia, że Daily jest często wykorzystywany przez firmy montujące zabudowy pojazdów. Umiejscowienie zbiorników z gazem w wersji Natural Power nie ogranicza ani przestrzeni ładunkowej, ani możliwości w zakresie montażu zabudowy.



Iveco na wystawie wystawiło również swojego przedstawiciela wagi ciężkiej - model Stralis Natural Power Euro VI z silnikiem przystosowanym do zasilania skroplonym gazem ziemnym (LNG). Była to pierwsza publiczna prezentacja pojazdu z nowym zbiornikiem spełniającym wymogi regulaminu nr 110 EKG ONZ, obowiązującego od 10 czerwca br. i po raz pierwszy dopuszczającego homologację pojazdów zasilanych LNG.

Zasięg tej wersji Stralisa przekracza 750 kilometrów. Ciągnik w konfiguracji standardowej jest wyposażony w cztery 70-litrowe zbiorniki CNG oraz 510-litrowy kriogeniczny zbiornik LNG. Gaz ziemny jest zmagazynowany w stanie ciekłym w temperaturze -130 st.C. pod ciśnieniem 10 barów, a przed wtryskiem do silnika następuje przywrócenie lotnej postaci paliwa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Iveco Daily
Iveco Daily
Cena podstawowa już od: 114 918 PLN brutto
Dostępne nadwozia: furgon-4dr. rama-2dr.

Podobne wiadomości:

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Opel Corsa z zasilaniem LPG - ekologia i oszczędność

Opel Corsa z zasilaniem LPG - ekologia i...

Aktualności 2015-05-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?