mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji kierowcy
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji kierowcy

Mercedes rzuca światu rękawice i zaprasza do pojedynku na autonomiczne ciężarówki. Producent ze Stuttgartu wysłał trzy ciężarówki Actros z naczepami, które pokonały trasę z Niemiec do Holandii w konwoju korzystając z najnowszego systemu jazdy autonomicznej.

Mercedes Actros - w konwoju bez ingerencji kierowcy
Trzy Mercedes Actros zostały wyposażone w system Highway Pilot Connect, który pozwala na komunikację ciężarówek ze sobą poprzez technologię łączności bezprzewodowej WiFi - V2V (pojazd-pojazd). Prowadzący konwój samochód non stop przesyła informacje do pozostałych dwóch samochodów, które pozwalają utrzymywać odpowiedni dystans do poprzedzającego pojazdu.

Ciężarówki pokonały trasę ze Stuttgartu, przez Heilbronn autostradą A81, do A61 i A67, przemierzając Badenie-Wirtembergię, Nadrenię-Palatynat, Nadrenię Północną-Westfalię by przekroczyć granicę holenderską w miejscowości Venlo.

Zestaw czujników i kamer monitoruje otoczenie i pozwala na bardzo szybką ingerencję systemu, gdy np. zajdzie potrzeba hamowania. Mercedes podkreśla, że system Highway Pilot Connect pozwala skrócić reakcję autonomicznego pojazdu do 0,1 sekundy. Średni czas reakcji kierowcy to 1,4 s. Do tego nowe rozwiązanie techniczne umożliwia poruszanie się konwojowi z 15 m odstępami pomiędzy ciężarówkami. W normalnych przypadkach bezpieczna odległość to 50 m. Do tego mniejszy dystans pomiędzy Actrosami pozwala na uzyskanie niższego zużycia paliwa poprzez ograniczenie oporów powietrza.

Producent ze Stuttgartu nie siada na laurach i dalej będzie udoskonalał systemy jazdy autonomicznej. Nad podobnymi rozwiązaniamy pracują także inni producenci. 
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mercedes
Tematy w artykule: Mercedes Mercedes Actros samochody autonomiczne

Podobne wiadomości:

Mercedes GLB - czy tak będzie wyglądał?

auto motor i sport 2016-06-01

Nowy crossover pojawi się na rynku najwcześniej w 2018 roku i zaatakuje takie modele jak BMW X1 i Audi Q3.

Mercedes-AMG C43 Cabriolet - Genewa 2016

auto motor i sport 2016-03-01

Pod maską Mercedesa-AMG C43 Cabriolet pracuje 3-litrowy silnik V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 367 KM. Marka ze Stuttgartu zmieniła nazwę z 450 na C z dopiskiem 43 i tę liczbę otrzymają wszystkie modele z silnikiem 3.0 V6. Zobacz, jak w Genewie prezentuje się otwarta wersja C klasy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpieczenie OC przypisane do kierowcy zamiast samochodu - PiS proponuje zmiany
Ubezpieczenie OC przypisane do kierowcy zamiast samochodu - PiS proponuje zmiany
Posłowie PiS mają pomysł na rewolucję w ubezpieczeniach OC. Chcą żeby w przyszłości polisa nie była przypisana do samochodu, ale do kierowcy. Dzięki temu utrata zniżek będzie dotyczyć tylko pojazdu, którym kierowca spowodował, a nie wszystkich posiadanych przez niego aut.