mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Nowy Solaris wspólnie z Politechniką Poznańską i Warszawską
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Nowy Solaris wspólnie z Politechniką Poznańską i Warszawską

Solaris wspólnie z Politechnikami Poznańską i Warszawską konstruuje dwuprzegubowy autobus elektryczny klasy mega z wieloosiowym napędem hybrydowym zasilanym gazowymi paliwami ekologicznymi.

Nowy Solaris wspólnie z Politechniką Poznańską i Warszawską
Celem konsorcjum, które tworzą Solaris Bus & Coach oraz Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska, jest zaprojektowanie, zbudowanie oraz przetestowanie autobusu klasy mega o napędzie hybrydowym, zasilanym ekologicznymi paliwami gazowymi. Zgodnie z założeniem pojazd ma mieć ponad dwadzieścia metrów długości.

- Dzisiaj możemy już ogłosić na pewno, że będzie to dwuprzegubowy autobus o długości 24 metrów. Jego napęd mają stanowić silniki elektryczne zasilane z baterii doładowywanych energią elektryczną z zewnętrznego źródła, w razie potrzeby dodatkowo zasilanych energią wytwarzaną przez wodorowe ogniwo paliwowe zamontowane w pojeździe. To niezwykle zaawansowany technologicznie napęd, dodatkowo zastosowany w autobusie o rzadko spotykanej długości. W efekcie stworzymy całkowicie bezemisyjny środek komunikacji miejskiej o bardzo dużej pojemności pasażerskiej, który z powodzeniem może stać się alternatywą na przykład dla tramwaju – mówi o projekcie Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu firmy Solaris.

Całkowita wartość projektu przeprowadzanego przez konsorcjum wynosi blisko 11 mln złotych. Ponad połowę tej kwoty, prawie 6 milionów złotych, udało się pozyskać dzięki dofinansowaniu w ramach InnoTech – programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Realizację przedsięwzięcia zaplanowano do listopada 2015 roku. Jednak ze względu na chęć rozszerzenia prac badawczych i rozwojowych przez firmę Solaris trwają konsultacje z NCBiR w celu przedłużenia przedsięwzięcia o kolejny rok.

Podobne pojazdy o napędzie elektrycznym z dodatkowym wodorowym ogniwem paliwowym firma Solaris dostarczyła niedawno do Hamburga. Dwa Urbino electric zakupione przez niemieckiego przewoźnika to autobusy jednoprzegubowe, o długości 18,75 m. Nowy projekt przeprowadzany przy wsparciu NCBiR ma na celu stworzenie produktu jeszcze bardziej zaawansowanego techniczne, chociażby ze względu na jego długość.

Oprócz planów konstrukcyjnych powstały już wizualizacje nowego produktu. Autobus będzie zbudowany na bazie nowej, lżejszej wersji popularnych Solarisów Urbino, która miała swoją premierę na targach IAA w Hanowerze w październiku tego roku.

Po zakończeniu prac badawczo-rozwojowych pojazd ma zostać włączony do oferty sprzedażowej polskiego producenta. Już dzisiaj wielu operatorów wyraża zainteresowanie efektem współpracy polskich inżynierów z Solarisa oraz Politechnik Poznańskiej i Warszawskiej. Są to głównie klienci z Niemiec i krajów skandynawskich.

Podobne wiadomości:

Bolesławiec kupi niskoemisyjne autobusy

Bolesławiec kupi niskoemisyjne autobusy

Aktualności 2017-05-09

Kolejne polskie miasto zainwestuje w ekologiczne autobusy. Samorząd Bolesławca wyda 12 mln zł na zakup kilkunastu egzemplarzy autobusów dla Miejskiego Zakładu Komunikacji. Część pieniędzy pochodzi z dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020.

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.