mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Oszczędne silniki Scania Euro 6
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Oszczędne silniki Scania Euro 6

Producenci ciężarówek, identycznie jak w przypadku samochodów osobowych, muszą zmagać się z obowiązkiem spełniania coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji zanieczyszczeń i jednocześnie walczyć o klienta m.in. niskim spalaniem. Nie zawsze idzie to w parze.

Oszczędne silniki Scania Euro 6
Najnowsza norma emisji spalin Euro 6, która zaczęła obowiązywać z początkiem bieżącego roku, była wyzwaniem dla całej branży samochodów ciężarowych.

- Wielu przewidywało, że bardziej skomplikowana konstrukcja oraz wzrost zużycia paliwa są nieuniknione. Teraz pora skonfrontować tę opinię z rzeczywistością – mówi Joel Granath, wiceprezydent zarządzania produktem w Scania Trucks. - Okazuje się na przykład, że w 40-tonowym zestawie z naczepą Scania Streamline G410 pobiła pod koniec ubiegłego roku dwa, bezdyskusyjne rekordy.

Niemiecka i francuska prasa specjalistyczna dowiodła tego podczas wnikliwych testów. Dziennikarze podają, że na wymagającej trasie przebiegającej na północ od Monachium jeszcze nigdy żaden zestaw, niezależnie od klasy emisji spalin nie zszedł z konsumpcją paliwa do poziomu 24 l/100 km.

Obecnie Scania proponuje aż 18 silników Euro 6 przystosowanych do wszystkich możliwych zadań. Nowe jednostki napędowe biją światowe rekordy w niskim zużyciu paliwa.

- Scania ma obecnie jedenaście silników Diesla, ponadto pięć przystosowanych do 100-procentowego biodiesla oraz dwie jednostki gazowe. Wszystkie są zgodne z Euro 6 - wyjaśnia Joel Granath. - Proponujemy silniki do dowolnych zastosowań, odpowiadające na każdą potrzebę. Najbardziej dumny jestem z niskiego spalania, jakim wykazuje się Scania Streamline. Opracowany z myślą o europejskim dalekim transporcie rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 13 l i mocy 410 KM, wyposażony wyłącznie w SCR przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania.

40-tonowa Scania Euro 6 wyposażona w 13-litrowy sześciocylindrowy silnik o mocy 410 KM jest w stanie pokonać blisko 3 700 kilometrów na jednym 900-litrowym zbiorniku paliwa, co stawia ją na czele najoszczędniejszych pojazdów ciężarowych w tej klasie oferowanych w sprzedaży.

Uprzednie obawy dotyczące Euro 6 okazały się nieuzasadnione. Mimo to zarówno Scania, jak i pozostali producenci odczuli pod koniec 2013 r. duży napływ klientów, którzy chcieli koniecznie zdążyć zaopatrzyć się w pojazd Euro 5.

Podobne wiadomości:

Scania prezentuje nową serię R

Scania prezentuje nową serię R

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-25

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Czy Volkswagen sprzeda swoje marki?

Aktualności 2016-02-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport