mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Solaris prezentuje nowe Urbino 12
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Solaris prezentuje nowe Urbino 12

Podczas tegorocznej, wrześniowej wystawy pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze Solaris zaprezentuje po raz pierwszy szerokiej publiczności nową generację Urbino 12, w tym także w 18-metrowej wersji przegubowej.

Solaris prezentuje nowe Urbino 12
Nowe autobusy polskiej firmy z Bolechowa będą mieć całkowicie nową konstrukcję szkieletu, która ma być sztywniejsza, trwalsza, a jednocześnie lżejsza niż w poprzedniku. Użyte materiały mają z kolei zapewnić większą odporność na korozję, zaś zastosowanie technologii "skin on skin" uprości procesy produkcyjne, jak i późniejsze serwisowanie.

Wprawdzie w Hanowerze zobaczymy nowego Urbino 12, jednak nowa konstrukcja będzie mogła być wykorzystana również w pozostałych modelach Solarisa, jak i do wszystkich jednostek napędowych o różnych pojemnościach, w tym silników spełniających normę emisji spalin Euro 6, a także do silników gazowych, napędów hybrydowych oraz elektrycznych, zarówno bateryjnych, jak i trolejbusowych.

Podłoga w nowym wydaniu posiada blaszaną warstwę dolną, na którą przyklejana jest znana z obecnych autobusów sklejka. Blacha, która jest elementem konstrukcyjnym pojazdu usztywnia jego nadwozie. Dzięki temu rozwiązaniu podłoga autobusu jest trwalsza i lepiej chroniona przed działaniem warunków atmosferycznych.

Wraz z nowym Urbino Solaris wprowadza jednolitą stylistykę wyglądu swoich autobusów niskopodłogowych i niskowejściowych, która ma być zharmonizowana z tramwajami, tworząc spójną wizualnie całość. To oszczędność nie tylko dla firmy, ale i dla przewoźników, którzy w swojej flocie posiadają różne rodzaje pojazdów Solarisa - te same elementy wyposażenia oraz zestandaryzowane części zamienne pozwalają obniżyć koszty eksploatacji pojazdu.



Nowe Urbino ma nieco bardziej dynamiczne i nowocześniejsze kształty, znajdujące się na dachu pojazdu osłony zakrywają elementy wyposażenia autobusu, co podnosi jego walory estetyczne. Jak podkreślają przedstawiciele polskiej firmy, atrakcyjny design ma zachęcać do korzystania z komunikacji miejskiej.

Większa przestrzeń wnętrza nowego Solarisa, szersze i wyższe drzwi mają podnieść poziom komfortu podróżowania nowym Urbino. Dodatkowo, aby usprawnić wsiadanie i wysiadanie pasażerów na przystankach, w wersjach dwudrzwiowych, drugie wejście zostało przesunięte ku tyłowi pojazdu. Nowy Solaris posiada zdecydowanie większą liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi. Przyjemną jazdę zapewnia ekologiczne LED-owe oświetlenie wnętrza autobusu. Również zewnętrzne reflektory dostępne są w technologii LED.

Zmniejszenie masy własnej pozwala na obniżenie zużycia paliwa. Nowa konstrukcja pozwala nie tylko na lepsze rozłożenie nacisków na osie na skutek odciążenia osi napędowej, ale również zmniejsza poziom hałasu oraz wibracji wewnątrz pojazdu. Autobus jest również lepiej izolowany termicznie.

Wyższy poziom komfortu pracy mają mieć kierowcy. Wyżej umiejscowiona kabina zapewnia lepszą widoczność, a także ułatwia kontakt z pasażerami. Widoczność została poprawiona poprzez obniżony pas przedniej szyby autobusu. Autobus prowadzi się pewniej dzięki zastosowaniu miechów o charakterystyce progresywnej oraz nowo dobranym amortyzatorom. Istnieje także możliwość wyboru amortyzatorów adaptywnych, co sprawia, że zawieszenie autobusu dynamicznie dostosowuje się do warunków drogowych i prędkości. Całość zabezpiecza autobus przed wychyleniami podczas zakrętów, wykonywanych przy większej prędkości. Dodatkowo istnieje możliwość zainstalowania systemu kontroli trakcji ESP.

Wysokość zewnętrzna nowego Solarisa została zmniejszona, przy zachowaniu tej samej wysokości wnętrza. Dzięki temu niżej usytuowany środek ciężkości sprawia, że pojazd jest wygodniejszy w prowadzeniu.

Choć rozpoczęcie sprzedaży ruszy wraz z premierą nowego Urbino na wystawie w Hanowerze, to już teraz Solaris może się pochwalić pierwszymi zamówieniami. Jednym z pierwszych klientów jest współpracujący od wielu lat z firmą Solaris bawarski przewoźnik Busbetrieb Josef Ettenhuber z Glonn-Schlacht koło Monachium. Dostawa autobusu zaplanowana jest na początek roku 2015.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport