mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Ursus przymierza się do produkcji autobusów elektrycznych
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Ursus przymierza się do produkcji autobusów elektrycznych

Spółka URSUS S.A., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz Politechnika Lubelska, przy wsparciu Urzędu Miasta Lublin, podpisali umowę konsorcjalną dotyczącą przygotowania i wdrożenia do produkcji innowacyjnego autobusu elektrycznego. Nowoczesny pojazd będzie napędzany bateriami litowo-jonowymi. Autobus zostanie wykonany na potrzeby Miasta Lublin.

Ursus przymierza się do produkcji autobusów elektrycznych
Przedmiotem umowy, podpisanej 6 maja 2014 r., jest przeprowadzenie prac badawczo rozwojowych oraz wyprodukowanie 12-sto metrowego niskopodłogowego autobusu elektrycznego, który na naładowanej baterii przejedzie minimum 200 kilometrów.

- Jako miasto jesteśmy aktywnym partnerem dla przedsiębiorców, dobrze przygotowanym do skutecznego łączenia biznesu i nauki. Na co dzień, swoimi działaniami wspieramy przedsiębiorców, firmy i naukowców. Staramy się popierać te inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju Lublina i jego mieszkańców. Tak jest i w tym przypadku. Innowacyjny autobus docelowo ma służyć pasażerom miejskiej komunikacji - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w konstrukcji autobusu będzie umieszczenie baterii, nie jak to jest powszechnie stosowane na dachu autobusu, a po bokach pojazdu, na wysokości podłogi. Pozwoli to na szybką i bezproblemową wymianę baterii.  

- Zaprojektowanie oraz produkcja autobusów elektrycznych jest kolejnym, naturalnym krokiem, który nie bez powodu następuje zaraz po wyprodukowaniu pierwszej partii trolejbusów dla Lublina i znakomicie wpisuje się w strategię spółki Ursus SA - przekonuje Karol Zarajczyk, Prezes URSUS S.A. - O produkcji autobusu napędzanego jedynie bateriami litowo-jonowymi myśleliśmy praktycznie od początku naszej przygody z komunikacją miejską - dodaje prezes.

Silniki napędowe o mocy 150 kW będą umieszczone w piastach kół osi tylnych i zasilane przez baterie litowo-jonowe o pojemności energetycznej min 200 kWh. Ich trwałość została obliczona na minimum 6 lat. Stworzony przez konsorcjum autobus będzie mógł zabrać nawet 70 pasażerów, znajdą się w nim 23 miejsca siedzące. Ponadto autobus będzie posiadał klimatyzowaną przestrzeń dla pasażerów, jak i dla kierowcy, a także możliwość szybkiego - 15 minutowego ładowania baterii na przystankach krańcowych.

Podobne wiadomości:

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

Komentuj:

~alhemik 2014-05-19

w teorii jest tak tylko jak piszesz... niemiecka astra produkowana w gliwicach daje z pewnością więcej dla polskiego zatrudnienia i budżetu niż przykładowo jakaś Marka wytwarzana np. w Bułgarii, bo tam są niższe koszta produkcji

~polak 2014-05-16

Tylko nasze wladze wola kupowac Chinskie autobusy (wladze Warszaway) zamiast wspierac Polskie przedsiebiorstwa jak Solaris Ursus .... SZkoda.... Kupujac Made in Poland likwidujesz polskie bezrobocie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego już gotowa
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego już gotowa
Kierowcy jadący przez Ostrów Wielkopolski mogą odetchnąć z ulgą. Brakujący odcinek obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego o długości 13 km jest już gotowy do użytku. Jadąc drogą ekspresową S11 można całkowicie ominąć centrum miasta.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech