mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Ursus przymierza się do produkcji autobusów elektrycznych
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Ursus przymierza się do produkcji autobusów elektrycznych

Spółka URSUS S.A., Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz Politechnika Lubelska, przy wsparciu Urzędu Miasta Lublin, podpisali umowę konsorcjalną dotyczącą przygotowania i wdrożenia do produkcji innowacyjnego autobusu elektrycznego. Nowoczesny pojazd będzie napędzany bateriami litowo-jonowymi. Autobus zostanie wykonany na potrzeby Miasta Lublin.

Ursus przymierza się do produkcji autobusów elektrycznych
Przedmiotem umowy, podpisanej 6 maja 2014 r., jest przeprowadzenie prac badawczo rozwojowych oraz wyprodukowanie 12-sto metrowego niskopodłogowego autobusu elektrycznego, który na naładowanej baterii przejedzie minimum 200 kilometrów.

- Jako miasto jesteśmy aktywnym partnerem dla przedsiębiorców, dobrze przygotowanym do skutecznego łączenia biznesu i nauki. Na co dzień, swoimi działaniami wspieramy przedsiębiorców, firmy i naukowców. Staramy się popierać te inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju Lublina i jego mieszkańców. Tak jest i w tym przypadku. Innowacyjny autobus docelowo ma służyć pasażerom miejskiej komunikacji - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w konstrukcji autobusu będzie umieszczenie baterii, nie jak to jest powszechnie stosowane na dachu autobusu, a po bokach pojazdu, na wysokości podłogi. Pozwoli to na szybką i bezproblemową wymianę baterii.  

- Zaprojektowanie oraz produkcja autobusów elektrycznych jest kolejnym, naturalnym krokiem, który nie bez powodu następuje zaraz po wyprodukowaniu pierwszej partii trolejbusów dla Lublina i znakomicie wpisuje się w strategię spółki Ursus SA - przekonuje Karol Zarajczyk, Prezes URSUS S.A. - O produkcji autobusu napędzanego jedynie bateriami litowo-jonowymi myśleliśmy praktycznie od początku naszej przygody z komunikacją miejską - dodaje prezes.

Silniki napędowe o mocy 150 kW będą umieszczone w piastach kół osi tylnych i zasilane przez baterie litowo-jonowe o pojemności energetycznej min 200 kWh. Ich trwałość została obliczona na minimum 6 lat. Stworzony przez konsorcjum autobus będzie mógł zabrać nawet 70 pasażerów, znajdą się w nim 23 miejsca siedzące. Ponadto autobus będzie posiadał klimatyzowaną przestrzeń dla pasażerów, jak i dla kierowcy, a także możliwość szybkiego - 15 minutowego ładowania baterii na przystankach krańcowych.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

ITD ostro kontroluje autobusy i gimbusy

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

~alhemik 2014-05-19

w teorii jest tak tylko jak piszesz... niemiecka astra produkowana w gliwicach daje z pewnością więcej dla polskiego zatrudnienia i budżetu niż przykładowo jakaś Marka wytwarzana np. w Bułgarii, bo tam są niższe koszta produkcji

~polak 2014-05-16

Tylko nasze wladze wola kupowac Chinskie autobusy (wladze Warszaway) zamiast wspierac Polskie przedsiebiorstwa jak Solaris Ursus .... SZkoda.... Kupujac Made in Poland likwidujesz polskie bezrobocie...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport