ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Volvo na metan

Coraz częściej również duże pojazdy użytkowe są przystosowywane do zasilania alternatywnymi paliwami. Volvo wprowadza na rynek model Volvo FE napędzany silnikiem zasilanym metanem.

Volvo na metan
Spaliny powstające w wyniku spalania metanu są bezwonne i zawierają bardzo mało szkodliwych substancji. Jeżeli stosuje się metan w postaci biogazu, czyli pozyskiwany z surowców organicznych, ogólna emisja dwutlenku węgla może być nawet o 70% mniejsza, w porównaniu z pojazdem wyposażonym w konwencjonalny silnik wysokoprężny.

Volvo FE CNG (Compressed Natural Gas) jest napędzane nowym, 9-litrowym silnikiem Euro 6 o zapłonie iskrowym, zasilanym sprężonym gazem ziemnym, rozwijającym 320 KM mocy i 1356 Nm momentu obrotowego. Dzięki automatycznej skrzyni biegów pojazd charakteryzuje się równie dobrymi właściwościami jezdnymi, jak konwencjonalne Volvo FE. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia również lepsze przyspieszenie.

Model ten stworzony został głównie z myślą o zastosowaniach miejskich, obejmujących krótkie cykle jazdy z częstymi postojami, takich jak wywóz odpadów czy lokalny transport dystrybucyjny.

Sprzedaż nowego Volvo FE CNG w Europie rozpocznie się w sierpniu br., zaś produkcja seryjna - na początku roku 2015.

Podobne wiadomości:

Autosan chce sprzedawać gaz

Autosan chce sprzedawać gaz

Ciężarówki i Autobusy 2017-10-05

Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów

Volvo Polestar - już 100 tys. samochodów

Aktualności 2017-06-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport, który proponuje rozwiązania zmniejszające liczbę wypadków drogowych w Polsce. Chodzi o możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne.