mojeauto.pl > motogazeta > Ciężarówki i Autobusy > Volvo wprowadza hybrydowe autobusy przegubowe
ciężarówki i autobusy
ciężarówki i autobusy

Volvo wprowadza hybrydowe autobusy przegubowe

Volvo Buses wchodzi w nowe obszary. Swoją ofertę miejskich autobusów poszerzy o przegubową wersję Volvo 7900 z napędem hybrydowym. Autobus ten pomieści 154 pasażerów oraz zapewni do 30% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla.

Volvo wprowadza hybrydowe autobusy przegubowe
- Wiele miast europejskich zgłasza zapotrzebowanie na autobusy, które łączą w sobie dużą pojemność pasażerów z niskim zużyciem paliwa i małym wpływem na środowisko. Oferując hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900, spełniamy oczekiwania naszych klientów dzięki rozwiązaniu, które zaspokoi również potrzebę bezpieczeństwa operacyjnego i niezawodności – wyjaśnia Johnny Lidman, Product Manager Europe w Volvo Buses.

Nowy hybrydowy autobus przegubowy może pomieścić do 154 pasażerów, czyli więcej niż poprzedni model z silnikiem diesla i więcej niż jakikolwiek inny autobus hybrydowy dostępny obecnie na rynku. W porównaniu z dwuosiowym autobusem hybrydowym Volvo 7900 Hybrid zużycie paliwa zmniejszy się o 15% w przeliczeniu na jednego pasażera w całkowicie zapełnionym autobusie.

Autobus Volvo 7900 Articulated Hybrid jest napędzany nowym, 5-litrowym silnikiem diesla o mocy 240 KM i maksymalnym momentem obrotowym 900 Nm, spełniającym wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6 oraz generującym wyjątkowo niskie emisje. Emisja tlenków azotu zmniejszy się o 87%, a cząstek stałych o 50% w stosunku do wymagań Euro 5. Autobus posiada również nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu jest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów.

Podobnie jak w innych autobusach hybrydowych marki Volvo, przegubowe Volvo 7900 Articulated Hybrid jest wyposażone w hybrydowy, równoległy układ napędowy (I-SAM), w którym silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować równocześnie lub niezależnie. Na przystankach autobusowych pojazd pracuje na zasilaniu elektrycznym, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia powstała podczas hamowania akumuluje się w baterii, a następnie zostaje wykorzystana do generowania prądu dla silnika elektrycznego. Taka technologia zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin wpływające szkodliwie na środowisko do 30% w porównaniu do obecnego modelu z silnikiem diesla.

Pierwszy przegubowy autobus hybrydowy Volvo 7900 Articulated Hybrid trafi do klientów wiosną 2014 roku. Od 2010 r. Volvo sprzedało w 21 krajach ponad 1200 autobusów hybrydowych z takim samym hybrydowym układem napędowym.

Od 2014 roku wszystkie autobusy jednopokładowe niskopodłogowe w programie modeli firmy Volvo Buses na Europę będą autobusami hybrydowymi. Oferta autobusów hybrydowych obejmuje zarówno niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid (4x2) oraz Volvo 7900 Articulated Hybrid, jak również autobus piętrowy Volvo B5LH Double-decker.

Podobne wiadomości:

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Autobusy szkolne są w tragicznym stanie

Aktualności 2016-11-25

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Concierge zatankuje i umyje Volvo

Aktualności 2016-11-21

Komentuj:

~ewer 2013-10-28

A polski Solaris już od dwóch lat i to jeszcze w dwóch zupełnie różnych technologiach :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport