mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > 2,5 tys. skarg na ubezpieczenia

2,5 tys. skarg na ubezpieczenia

Ponad 2,5 tys. z łącznej liczby 4.100 skarg, jakie w I półroczu tego roku klienci towarzystw ubezpieczeniowych złożyli do Rzecznika Ubezpieczeniowych, dotyczyło polis komunikacyjnych.

Fakt, iż najwięcej skarg dotyczy polis komunikacyjnych jest zrozumiały ze względu na rozmiar tego rynku i ustawowy obowiązek posiadania polisy OC. W Polsce zawartych jest ok. 21 mln polis komunikacyjnych, a więc liczba skarg dotyczących tego typu produktów stanowi mniej niż jedną setną procenta umów. Ponad 600 skarg dotyczyło polis na życie. Takich ubezpieczeń z kolei jest w Polsce ponad 20 mln.

Rzecznik Ubezpieczonych podkreśla, że istotna część skarg odnoszących się do ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów, dotyczyła tzw. podwójnego ubezpieczenia. Problem ten wynika jednak tylko i wyłącznie z obowiązującego w Polsce prawa, które towarzystwa są zobowiązane stosować. Do Rady Rozwoju Rynku Finansowego przy Ministerstwie Finansów trafiły już propozycje zmiany przepisów dotyczących OC komunikacyjnego i zostały one uwzględnione w projekcie nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Jeśli wejdą w życie, problem podwójnego ubezpieczenia przy sprzedaży samochodu powinien zostać zlikwidowany.

Z raportu Rzecznika wynika również, że w ciągu roku zmniejszyła się liczba spraw, w których klienta reprezentują tzw. kancelarie odszkodowawcze. Firmy te mają zostać wkrótce objęte nadzorem a stosowane przez nie naganne praktyki zostaną wyeliminowane.

– Zakłady ubezpieczeń wypłacają ofiarom wypadków odszkodowania wyłącznie w relacji do poniesionych przez nie obrażeń. Zakład nalicza odszkodowanie rzetelnie i uczciwie niezależnie od tego, czy klient zgłasza szkodę sam czy przez jakiegokolwiek pełnomocnika – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Zakłady ubezpieczeń w Polsce prowadzą działalność na ogromną skalę. Dlatego trudno jest doprowadzić do sytuacji, w której liczba skarg kierowanych do Rzecznika spadnie do zera. Należy jednak pamiętać, że towarzystwa działają w warunkach silnej konkurencji, a zadowolony klient jest dla nich najlepszą reklamą. Dlatego zakłady zawsze na pierwszym miejscu stawiają dobro klienta i rzetelnie rozpatrują każde zażalenie. Polska Izba Ubezpieczeń podejmuje działania zmierzające do podniesienia świadomości ubezpieczeniowej Polaków, a także upowszechnienia dobrych praktyk rynkowych, co będzie prowadzić także m.in. do ograniczenia liczby skarg – mówi Jan Grzegorz Prądzyński.

Podobne wiadomości:

YU! - sposób na tańsze OC

YU! - sposób na tańsze OC

Finanse i prawo 2017-01-27

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Finanse i prawo 2016-11-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Od wczoraj uległa zmianie organizacja ruchu na budowanym odcinku drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Lubin Południe a Legnica Północ. Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka o długości 6 km.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech