mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > 2,5 tys. skarg na ubezpieczenia

2,5 tys. skarg na ubezpieczenia

Ponad 2,5 tys. z łącznej liczby 4.100 skarg, jakie w I półroczu tego roku klienci towarzystw ubezpieczeniowych złożyli do Rzecznika Ubezpieczeniowych, dotyczyło polis komunikacyjnych.

Fakt, iż najwięcej skarg dotyczy polis komunikacyjnych jest zrozumiały ze względu na rozmiar tego rynku i ustawowy obowiązek posiadania polisy OC. W Polsce zawartych jest ok. 21 mln polis komunikacyjnych, a więc liczba skarg dotyczących tego typu produktów stanowi mniej niż jedną setną procenta umów. Ponad 600 skarg dotyczyło polis na życie. Takich ubezpieczeń z kolei jest w Polsce ponad 20 mln.

Rzecznik Ubezpieczonych podkreśla, że istotna część skarg odnoszących się do ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów, dotyczyła tzw. podwójnego ubezpieczenia. Problem ten wynika jednak tylko i wyłącznie z obowiązującego w Polsce prawa, które towarzystwa są zobowiązane stosować. Do Rady Rozwoju Rynku Finansowego przy Ministerstwie Finansów trafiły już propozycje zmiany przepisów dotyczących OC komunikacyjnego i zostały one uwzględnione w projekcie nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Jeśli wejdą w życie, problem podwójnego ubezpieczenia przy sprzedaży samochodu powinien zostać zlikwidowany.

Z raportu Rzecznika wynika również, że w ciągu roku zmniejszyła się liczba spraw, w których klienta reprezentują tzw. kancelarie odszkodowawcze. Firmy te mają zostać wkrótce objęte nadzorem a stosowane przez nie naganne praktyki zostaną wyeliminowane.

– Zakłady ubezpieczeń wypłacają ofiarom wypadków odszkodowania wyłącznie w relacji do poniesionych przez nie obrażeń. Zakład nalicza odszkodowanie rzetelnie i uczciwie niezależnie od tego, czy klient zgłasza szkodę sam czy przez jakiegokolwiek pełnomocnika – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Zakłady ubezpieczeń w Polsce prowadzą działalność na ogromną skalę. Dlatego trudno jest doprowadzić do sytuacji, w której liczba skarg kierowanych do Rzecznika spadnie do zera. Należy jednak pamiętać, że towarzystwa działają w warunkach silnej konkurencji, a zadowolony klient jest dla nich najlepszą reklamą. Dlatego zakłady zawsze na pierwszym miejscu stawiają dobro klienta i rzetelnie rozpatrują każde zażalenie. Polska Izba Ubezpieczeń podejmuje działania zmierzające do podniesienia świadomości ubezpieczeniowej Polaków, a także upowszechnienia dobrych praktyk rynkowych, co będzie prowadzić także m.in. do ograniczenia liczby skarg – mówi Jan Grzegorz Prądzyński.

Podobne wiadomości:

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Finanse i prawo 2016-11-09

Tysiące Polaków jeździ bez OC

Tysiące Polaków jeździ bez OC

Finanse i prawo 2016-10-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport