mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Apel do Rządu

Apel do Rządu

Zbliżające się wybory do Parlamentu Europejskiego prowokują publiczną debatę nad prawem stanowionym w Brukseli. Jedną z branż, której funkcjonowanie jest regulowane przez unijne przepisy, jest motoryzacja. O tej gałęzi gospodarki jest całkiem głośno - co i rusz jesteśmy informowani o problemach koncernów samochodowych i propozycjach wsparcia dla nich, pochodzących od rządów różnych państw.

Apel do Rządu
Jednak znacznie mniej mówi się o niezależnym sektorze motoryzacji, wartym w samej tylko Polsce ok. 19 mld złotych. Składa się na niego 28 tysięcy firm, zatrudniających 200 tysięcy osób. Patrząc na te cyfry wydawać by się mogło, że niezależni producenci i dystrybutorzy części, urządzeń warsztatowych oraz warsztaty naprawcze mogą liczyć na wsparcie państwa. Nie chodzi tu bynajmniej o bezpośrednie, czy nawet pośrednie dofinansowanie, jak to ma miejsce w przypadku koncernów samochodowych. Wystarczyłoby wsparcie w dążeniu do utrzymania korzystnych przepisów prawnych. Mowa tu o rozporządzeniu Komisji Europejskiej (EC) 1400/2002 o wyłączeniach blokowych dla sektora motoryzacji, zwanych często w skrócie GVO (lub MV BER).
 
Koalicja Prawo do Naprawy, jako reprezentacja niezależnego rynku motoryzacyjnego, stając w obronie zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów, po raz kolejny skierowała apel do Rządu Polskiego o poparcie na forum europejskim starań o przedłużenie obowiązywania rozporządzenia GVO. Jak do tej pory nie zostały podjęte żadne działania w tym zakresie. Może zatem wybory do Parlamentu Europejskiego zaktywizują Rząd? Tyle się mówi o reprezentowaniu interesów "zwykłych" ludzi. Wspomniany akt prawny właśnie tych ludzi dotyczy. Daje 16 milionom kierowców w Polsce prawo do serwisowania pojazdów w przystępnej cenie a przedsiębiorcom prawo do prowadzenia firm.

Jako członek Unii Europejskiej Polska współtworzy wspólnotowe prawo. Polscy politycy mają możliwość rzeczywistego decydowania o dalszych losach GVO, a przez to także sytuacji tysięcy osób zatrudnionych na niezależnym rynku motoryzacyjnym i milionów użytkowników pojazdów. Bez głosu Polski istnieje poważne ryzyko, że Komisja Europejska podejmie działania niekorzystne dla przedsiębiorców sektora MSP oraz kierowców. Zaangażowanie Rządu i przedstawienie polskiego stanowiska w sprawie rozporządzenia jest więc konieczne.

Znaczenie rozporządzenia GVO dostrzegli obecni Europarlamentarzyści jak i kandydaci na Eurodeputowanych. Swoje poparcie dla działań Koalicji Prawo do Naprawy wyrazili, podpisując "list otwarty" do Rządu. Czy zmobilizuje to Radę Ministrów do działania? Czy w dniu kolejnych wyborów Polaków będzie jeszcze stać na posiadanie samochodu?

Podobne wiadomości:

Honda sprawdza

Honda sprawdza "inteligentną drogę"

Aktualności 2014-11-28

Parlament Europejski chce bezpieczniejszych ciężarówek

Parlament Europejski chce bezpieczniejszych...

Ciężarówki i Autobusy 2015-03-11

Komentuj:

~B3 2009-06-06

Prosze Pana redaktora o wyjaśnienie, co to jest GVO

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross