mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Bezpośrednia likwidacja szkód coraz bliżej

Bezpośrednia likwidacja szkód coraz bliżej

Już w drugim kwartale roku większość zakładów ubezpieczeniowych wprowadzi bezpośrednią likwidację szkód. Kierowcy są skłonni zapłacić nawet 10 proc. więcej, by móc korzystać z tej formy uzyskiwania odszkodowania.

Bezpośrednia likwidacja szkód coraz bliżej
Bezpośrednia likwidacja szkód, w wielkim skrócie, polega na tym, że klient zgłasza szkodę komunikacyjną nie do ubezpieczyciela sprawcy wypadku lub kolizji, lecz do swojego ubezpieczyciela. To firma ubezpieczeniowa bierze na siebie proces likwidacji szkody oraz odzyskania kosztów od drugiego ubezpieczyciela. Obecnie bezpośrednią likwidację szkód ma w swojej ofercie tylko dwóch ubezpieczycieli ‒ PZU i Uniqa.

W ciągu ponad 7 miesięcy od wprowadzenia bezpośredniej likwidacji szkód w Uniqa z usługi skorzystało ok. 1,5 tys. klientów. Spółka wypłaciła 3 mln zł odszkodowań, a aż 90 proc. klientów jest bardzo zadowolonych z tej oferty. W tym roku ubezpieczyciel spodziewa się kilkudziesięciu tysięcy zgłoszeń szkód w ramach usługi.

‒ Z miesiąca na miesiąc mamy coraz więcej klientów, którzy korzystają z bezpośredniej likwidacji szkody, ponieważ wiedzą, że mogą z tego skorzystać. Grudzień był miesiącem, w którym przyjęliśmy najwięcej szkód i zgłoszeń szkód od naszych klientów, w związku z tym oczekujemy, że w 2015 roku będzie kilkadziesiąt tysięcy tego rodzaju zdarzeń – prognozuje Andrzej Jarczyk, prezes zarządu Uniqa Polska.

Usługa dostępna jest już ponad 7 miesięcy. Jak podkreśla Jarczyk, w tym czasie jej popularność nieustannie rośnie. Przeprowadzone przez Uniqa badania pokazują, że 90 proc. ubezpieczonych jest bardzo zadowolonych z możliwości bezpośredniej likwidacji szkód.

63 proc. ankietowanych uważa za istotne to, czy ubezpieczenie zawiera opcję bezpośredniej likwidacji szkód. 68 proc. zapytanych było nawet gotowych dopłacić 10 proc. do ceny ubezpieczenia w zamian za taką usługę.

‒ Jest to rozwiązanie bardzo wygodne dla każdego z naszych klientów i bardzo dobrze oceniane – podkreśla Jarczyk. ‒ Oczywiście po naszej stronie są pewne koszty związane z samym procesem, jednakże poziom zadowolenia klientów zdecydowanie rośnie i w związku z tym nie postrzegamy bezpośredniej likwidacji szkód jako obciążenia.

Podobne wiadomości:

Wypadek z udziałem zwierząt na płatnej...

auto motor i sport 2015-01-15

Na płatnej autostradzie zarządzanej przez GDDKiA miałem kolizję ze zwierzęciem, które przecież nie powinno się tam znaleźć. Od kogo mam się domagać zwrotu kosztów naprawy auta?  

Kary za brak OC w 2018 roku będą wyższe

Kary za brak OC w 2018 roku będą wyższe

Aktualności 2017-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
ELEGANCKI I NOWOCZESNY
Nie jest już modnym crossoverem, ale przestronnym i komfortowym autem kompaktowym. Odświeżony Citroen C4 Cactus zachwyca na wiele sposobów.