mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Branża CFM będzie się umacniać

Branża CFM będzie się umacniać

Kiedy w minionym roku kurczył się rynek leasingu, liczba pojazdów wynajmowanych długoterminowo wzrosła o ok. 6-8 proc. Dynamika rozwoju rynku CFM w drugiej połowie 2010 r. powinna wynieść już 10-15 proc.

- W porównaniu z państwami z Europy Zachodniej to dość dobry wynik, ponieważ globalny kryzys obszedł się z polską gospodarką dość łagodni. Jednak outsourcing flot samochodowych nie jest u nas jeszcze tak rozpowszechniony jak na zachodzie – mówi Konrad Karpowicz, członek zarządu i dyrektor handlowy Masterlease Polska.

Jeszcze w drugiej połowie 2008 roku , tuż przed krachem na światowych rynkach finansowych, wciąż ponad połowa z 3,8 milionów firm w Polsce preferowała kupno auta ze środków własnych. W "starej" Unii Europejskiej proporcje są odwrócone. Tam większość firm (zarówno dużych, jak i mniejszej wielkości) woli brać auta w leasing lub wynajem długoterminowy, traktując je jako narzędzie w biznesie.

Ale polski rynek szybko dojrzewa i zachowania klientów upodabniają się do zachodnich. Jeszcze w 2002 r., jak wynika z badań Karella Research, z wynajmu długoterminowego korzystało zaledwie 800 firm, w 2005 r. - 3,5 tys., a dziś już 14 tys. W tym czasie dynamika ulegała wprawdzie mniejszym lub większym wahaniom, ale trend się nie zmienił. Coraz więcej menedżerów woli użytkować niż posiadać na własność auta.   

Tego typu podejście mijający kryzys upowszechnił skuteczniej niż niejedna dotychczasowa kampania promocyjna. Pod koniec 2008 r. w ramach długoterminowego wynajmu użytkowano 124 tys. aut, a po pierwszym półroczu 2009 roku liczba ta wynosiła już ok. 131-133 tys., a więc o 6-8 proc. więcej mimo niepewnej sytuacji na rynkach finansowych i w przepisach podatkowych.

- W najbliższych latach powinno być jeszcze lepiej. Korporacje, których lokalne spółki przeszły w kilku czy kilkunastu krajach na wynajem długoterminowy, mogą zaoszczędzić rocznie miliony euro – dodaje Konrad Karpowicz. - Spore oszczędności, choć najbardziej wymierne, to jednak nie jedyne korzyści.

Niezależnie od wahań na rynkach finansowych, koszty ponoszone przez przedsiębiorstwo korzystające z pełnego lub niepełnego wynajmu pozostają praktycznie na niezmienionym poziomie i są stosunkowo łatwe do zabudżetowania. A w biznesie ten komfort (stabilizacja i przewidywalność kosztów) są bezcenne.

Podobne wiadomości:

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Finanse i prawo 2016-02-24

Wynajem zamiast kupna pojazdu

Wynajem zamiast kupna pojazdu

Finanse i prawo 2016-02-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport