mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Fiat Auto Poland dba o klientów flotowych

Fiat Auto Poland dba o klientów flotowych

Rozmowa ze Sławomirem Dudziakiem, Dyrektorem Działu Sprzedaży Specjalnej w Fiat Auto Poland.

- Jak firma staje się dla koncernu klientem flotowym? Czy jest to status zastrzeżony tylko dla firm posiadających bardzo duże ilości aut danej marki?

Każda firma posiadająca park samochodowy lub planująca zakup co najmniej trzech aut w ciągu roku jest naszym klientem flotowym. Wśród nich są zarówno niewielkie firmy posiadające po kilka aut z rodziny Fiata, jak i korporacje z parkami samochodowymi liczącymi po kilkadziesiąt, kilkaset pojazdów. Standardy obsługi klientów flotowych przez Dział Sprzedaży Specjalnej FAP są jednak takie same dla wszystkich naszych klientów.

- Czy Fiat Auto Poland ma dla swoich klientów flotowych preferencyjne warunki sprzedaży i usług?

Tak, mamy oczywiście specjalną ofertę dla klientów flotowych. I jest to nie tylko rabat handlowy, ale cały zakres usług dodatkowych proponowanych w ramach programu Fiat Fleet Assistance. Proponujemy naszym klientom flotowym między innymi niższe koszty napraw, tańsze części zamienne, możliwość korzystania z samochodu zastępczego podczas naprawy i assistance 24 godziny na dobę na terenie całej Europy. W ramach bezpłatnej usługi door-to-door. możemy na życzenie klienta zakupione auta podstawić pod drzwi jego firmy. Klient flotowy może również korzystać ze specjalnej oferty związanej z finansowaniem zakupu (leasing, kredyt) oraz z preferencyjnych warunków ubezpieczeń.

- Czy Fiat w najbliższym czasie szykuje coś specjalnego dla swoich klientów flotowych?

Ze względu na rosnącą konkurencję wprowadzamy wraz z początkiem 2002 roku specjalny program dedykowany klientom flotowym. Corporate Mobility to zintegrowany pakiet produktów i usług grupy Fiat dedykowanych klientom zbiorowym. Jednym z elementów tego programu jest powołanie struktury Dealer Fleet Operator, obejmującej dealerów wyspecjalizowanych w obsłudze klientów zbiorowych. Dealerzy uczestniczący w naszym programie to dealerzy posiadający odpowiednią ilość przeszkolonego personelu, przygotowani do profesjonalnej obsługi klientów flotowych.

- Jakie auta z rodziny Fiata są najczęściej kupowane do firm?

Rekordy biją Fiat Punto i Fiat Palio w odmianie van. W tym roku wzrosła popularność Fiata Brava i Marea. Niezmiennie do firm kupowane są nasze auta dostawcze Ducato, Doblo, Scudo i Seicento van. Coraz częściej firmy kupują Alfy Romeo 156 i 147. Hitem 2002 roku będzie, moim zdaniem, nowa Lancia Thesis. Duże nadzieje wiążemy tez z nowym Fiatem Palio i Fiatem Stilo – w segmencie C naszym celem jest rozszerzenie parków i sprzedaży o 100%.

Firmy coraz bardziej doceniają auta z silnikiem turbo diesel. Fiat, Alfa Romeo, a wkrótce również Lancia dysponują całą gamą silników JTD - turbo diesli z bezpośrednim wtryskiem.

- Czy może Pan zdradzić naszym Czytelnikom jaki był największy, najbardziej spektakularny kontrakt związany z zakupem zbiorowym. Czy tajemnicą są nazwy firm będących klientami flotowymi Fiata?

Największe kontrakty obejmują po 200-300 aut kupowanych w cyklu dwuletnim. W 2001 roku na przykład wygraliśmy przetarg na dostawę 185 żółtych Fiatów Doblo Cargo dla Poczty Polskiej. Nazwy naszych klientów flotowych nie są tajemnicą – przecież samochody służbowe widać na ulicach.

- Koncern samochodowy, jak każda duża firma posiada własną flotę. Jakich aut służbowych jest najwięcej w FAP? Jakim jeździ Dyrektor Działu Sprzedaży Specjalnej?

Dyrektorzy najczęściej jeżdżą Alfami i Lanciami. Przedstawiciele handlowi mają do dyspozycji Fiaty Brava i Marea. Ja jeżdżę Fiatem Marea Weekend. To świetny samochód. Na jednym baku przejeżdżam 1000 km podziwiając nie tylko krajobrazy za oknem, ale też zadziwiającą elastyczność silnika tego samochodu.

- Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję.

Rozmawiała Dorota Murzyńska

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport