mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Hamowanie awaryjne na egzaminie

Hamowanie awaryjne na egzaminie

Biuro Komunikacji Społecznej Ministerstwa Infrastruktury informuje, że od 1 maja br. podczas egzaminu na prawo jazdy będzie należało wykonać awaryjne hamowanie.

Manewr ten musi się jednak odbyć na polecenie egzaminatora tylko w warunkach nie stwarzających zagrożenia dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 grudnia 2001 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów, od 1 maja br. awaryjne hamowanie będzie należało do manewrów obowiązkowych podczas egzaminu na prawo jazdy. Celem wprowadzenia manewru jest nauka reakcji w sytuacjach krytycznych. Miejsce i czas wykonania manewru przez zdającego będzie leżało w gestii egzaminatora z zastrzeżeniem, że musi on zostać wykonany w warunkach nie stwarzających zagrożenia dla bezpieczeństwa na drogach. Zgodnie z rozporządzeniem awaryjne hamowanie na zostać wykonane w ruchu miejskim, w praktyce będzie się to sprowadzało do awaryjnego hamowania na pustej bocznej uliczce, gdzie natężenie ruchu jest znikome. Egzaminator może jednak nakazać wykonanie manewru na placu manewrowych lub odstąpić od zlecenia wykonania manewru w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, np. w wyniku złych warunków atmosferycznych.

Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 14 grudnia 2001 r obowiązek wykonania awaryjnego hamowania podczas egzaminu miał zostać wprowadzony już od 1 kwietnia 2003r., nie jest to więc zapis nowy. Rozporządzenie z 13 czerwca 2003r. wprowadza ten obowiązek od 1 maja 2004 br.

Komentuj:

~jakub 2007-08-25

nauka jazdy jest zajebiście głupia

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja podsumowuje długi weekend
Policja podsumowuje długi weekend
Kolejny długi weekend za nami. Pomimo tego, że nad bezpieczeństwem podróżujących czuwało kilka tysięcy funkcjonariuszy - statystyki nadal są przerażające.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech