mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Jakość leasingu ważniejsza od ceny

Jakość leasingu ważniejsza od ceny

Polscy przedsiębiorcy coraz lepiej znają leasing i coraz chętniej z niego korzystają. Równocześnie rosną też ich wymagania względem leasingodawców. Najważniejsze są wysokie kompetencje doradców leasingowych, korzystna oferta oraz szybka procedura zawarcia umowy.

Co ważne, leasingobiorcy uważają, że przy korzystaniu z usługi leasingu (na podstawie badania przeprowadzonego na przez TNS Pentor), bardziej istotna jest jakość obsługi i kompetencje doradców niż konstrukcja samej oferty (54% do 46%). Rynek leasingu w Polsce z roku na rok dojrzewa, co przejawia się w tym, że leasingobiorcy są coraz bardziej świadomi. Wzorem państw zachodnich nie tylko coraz częściej porównują oferty firm leasingowych, ale często korzystają z usług kliku leasingodawców jednocześnie – wyjaśnia Waldemar Kwiatkowski, członek zarządu BZ WBK Finanse & Leasing. Z badania wynika, że spośród klientów spółek leasingowych BZ WBK znaczna większość przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzała oferty innych leasingodawców (76% wskazań).
 
Oferty różnych leasingodawców są na podobnym poziomie cenowym, leasingobiorcy bardziej niż w latach poprzednich zwracają więc uwagę na jakość obsługi. W tym aspekcie zostaliśmy bardzo dobrze ocenieni, przede wszystkim dzięki wyróżniającym nas na rynku przejrzystym zapisom umów oraz uczciwemu rozliczeniu umowy kończącej się przed czasem – dodaje Waldemar Kwiatkowski.

W porównaniu z poprzednią edycją badania, w 2010 r. wzrosły wskaźniki zadowolenia leasingobiorców ze świadczonych przez spółki leasingowe BZ WBK usług – zadowolonych jest 93% klientów, a blisko 90% klientów weźmie ponownie pod uwagę ofertę Spółek, jeśli w przyszłości będzie korzystać z leasingu. 86% badanych chętnie poleci usługi firmy innym osobom.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego wraz ze wzrostem jakości świadczonych usług, zwiększają się także wymagania leasingobiorców. Według wyników badania, obok niższej ceny (47% wskazań), oczekują oni od firm leasingowych m.in. jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta (14%) oraz mniejszej liczby formalności (10%). Największe wymagania klienci stawiają jednak przed doradcami leasingowymi. Ich rola w procesie sprzedaży to nie tylko profesjonalna prezentacja oferty i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na pojawiające się pytania. Klienci oczekują od doradcy także dyspozycyjności, szybkości działania i maksymalnego zaangażowania w ich obsługę – dodaje Waldemar Kwiatkowski.

* * *

Badanie satysfakcji klientów zostało przeprowadzone na przez firmę TNS Pentor na zlecenie spółek leasingowych BZ WBK w listopadzie i grudniu 2010 r. metodą CATI na próbie 1400 klientów.
Tematy w artykule: leasing zarzadzanie flota flota

Podobne wiadomości:

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Finanse i prawo 2016-02-24

Skoda najlepsza w sprzedaży flotowej

Skoda najlepsza w sprzedaży flotowej

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

~sz-fabia 2011-02-18

..miałem raz wbk zgroza, drugi raz ich tez sprawdzałem i niestety, WBK wypada marnie

~aaa 2011-02-13

BZ WBK? No patrzcie, a ja słyszałem zupełnie co innego. Sami nie korzystamy z tej firmy, ale jeden z naszych dostawców tak. I próbowano go okraść, gdy pomimo terminowych wpłat leasigodawca zorientował się że może dodatkowo się nachapać zabierając przedmiot leasingu! A kontrakt nie byle jaki, środki trwałe powyżej dwóch milionów złotych. Znam jeszcze innego klienta, ale to już mniejszego, tylko 2 samochody w WBK. Choć też go nie można posądzić o nieterminowość w spłacaniu rat ciągle miał z tym leasingodawcą problemy. Przeniósł się gdzie indziej. Może to nie jest próba reprezentatywna, ale obie firmy współpracują z nami i terminowo regulują zobowiązania. W takim razie ufam bardziej ich relacją niż temu co mówi przedstawiciel WBK. My mamy leasingi w zupełnie innej instytucji, jesteśmy zadowoleni. Nie podam nazwy bo to nie miejsce na reklamę, ale po zakończeniu jednej umowy zawieramy następną i nigdy nie myśleliśmy o zmianie.

~MECH 24 2011-02-13

FIRMA MASTERLEASE-PRÓBA WCZEŚNIEJSZEGO ZAKOŃCZENIA LEASINGU PRZY DUŻEJ WPŁACIE POCZĄTKOWEJ KOŃCZY SIĘ ZABRANIEM SAMOCHODU.O JAKOŚCI LEPIEJ NIE MÓWIĆ.SĄ GŁUSI NA WSZELKĄ KORESPONDENCJĘ. JAK NAJDALEJ OD TAKICH FIRM

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Dobra wiadomość jest taka, że Mitsubishi finalnie nie uśmierciło swojego kompakta. Na rynku pojawi się model Grand Lancer, ale nie będzie dostępny dla klientów w Europie. Zamiast tego pojawi się na wybranych rynkach w Azji.