mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Jakość leasingu ważniejsza od ceny

Jakość leasingu ważniejsza od ceny

Polscy przedsiębiorcy coraz lepiej znają leasing i coraz chętniej z niego korzystają. Równocześnie rosną też ich wymagania względem leasingodawców. Najważniejsze są wysokie kompetencje doradców leasingowych, korzystna oferta oraz szybka procedura zawarcia umowy.

Co ważne, leasingobiorcy uważają, że przy korzystaniu z usługi leasingu (na podstawie badania przeprowadzonego na przez TNS Pentor), bardziej istotna jest jakość obsługi i kompetencje doradców niż konstrukcja samej oferty (54% do 46%). Rynek leasingu w Polsce z roku na rok dojrzewa, co przejawia się w tym, że leasingobiorcy są coraz bardziej świadomi. Wzorem państw zachodnich nie tylko coraz częściej porównują oferty firm leasingowych, ale często korzystają z usług kliku leasingodawców jednocześnie – wyjaśnia Waldemar Kwiatkowski, członek zarządu BZ WBK Finanse & Leasing. Z badania wynika, że spośród klientów spółek leasingowych BZ WBK znaczna większość przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzała oferty innych leasingodawców (76% wskazań).
 
Oferty różnych leasingodawców są na podobnym poziomie cenowym, leasingobiorcy bardziej niż w latach poprzednich zwracają więc uwagę na jakość obsługi. W tym aspekcie zostaliśmy bardzo dobrze ocenieni, przede wszystkim dzięki wyróżniającym nas na rynku przejrzystym zapisom umów oraz uczciwemu rozliczeniu umowy kończącej się przed czasem – dodaje Waldemar Kwiatkowski.

W porównaniu z poprzednią edycją badania, w 2010 r. wzrosły wskaźniki zadowolenia leasingobiorców ze świadczonych przez spółki leasingowe BZ WBK usług – zadowolonych jest 93% klientów, a blisko 90% klientów weźmie ponownie pod uwagę ofertę Spółek, jeśli w przyszłości będzie korzystać z leasingu. 86% badanych chętnie poleci usługi firmy innym osobom.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego wraz ze wzrostem jakości świadczonych usług, zwiększają się także wymagania leasingobiorców. Według wyników badania, obok niższej ceny (47% wskazań), oczekują oni od firm leasingowych m.in. jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta (14%) oraz mniejszej liczby formalności (10%). Największe wymagania klienci stawiają jednak przed doradcami leasingowymi. Ich rola w procesie sprzedaży to nie tylko profesjonalna prezentacja oferty i udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na pojawiające się pytania. Klienci oczekują od doradcy także dyspozycyjności, szybkości działania i maksymalnego zaangażowania w ich obsługę – dodaje Waldemar Kwiatkowski.

* * *

Badanie satysfakcji klientów zostało przeprowadzone na przez firmę TNS Pentor na zlecenie spółek leasingowych BZ WBK w listopadzie i grudniu 2010 r. metodą CATI na próbie 1400 klientów.
Tematy w artykule: leasing zarzadzanie flota flota

Podobne wiadomości:

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Finanse i prawo 2016-02-24

Skoda najlepsza w sprzedaży flotowej

Skoda najlepsza w sprzedaży flotowej

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

~sz-fabia 2011-02-18

..miałem raz wbk zgroza, drugi raz ich tez sprawdzałem i niestety, WBK wypada marnie

~aaa 2011-02-13

BZ WBK? No patrzcie, a ja słyszałem zupełnie co innego. Sami nie korzystamy z tej firmy, ale jeden z naszych dostawców tak. I próbowano go okraść, gdy pomimo terminowych wpłat leasigodawca zorientował się że może dodatkowo się nachapać zabierając przedmiot leasingu! A kontrakt nie byle jaki, środki trwałe powyżej dwóch milionów złotych. Znam jeszcze innego klienta, ale to już mniejszego, tylko 2 samochody w WBK. Choć też go nie można posądzić o nieterminowość w spłacaniu rat ciągle miał z tym leasingodawcą problemy. Przeniósł się gdzie indziej. Może to nie jest próba reprezentatywna, ale obie firmy współpracują z nami i terminowo regulują zobowiązania. W takim razie ufam bardziej ich relacją niż temu co mówi przedstawiciel WBK. My mamy leasingi w zupełnie innej instytucji, jesteśmy zadowoleni. Nie podam nazwy bo to nie miejsce na reklamę, ale po zakończeniu jednej umowy zawieramy następną i nigdy nie myśleliśmy o zmianie.

~MECH 24 2011-02-13

FIRMA MASTERLEASE-PRÓBA WCZEŚNIEJSZEGO ZAKOŃCZENIA LEASINGU PRZY DUŻEJ WPŁACIE POCZĄTKOWEJ KOŃCZY SIĘ ZABRANIEM SAMOCHODU.O JAKOŚCI LEPIEJ NIE MÓWIĆ.SĄ GŁUSI NA WSZELKĄ KORESPONDENCJĘ. JAK NAJDALEJ OD TAKICH FIRM

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport