mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Już nie tylko cena ważna przy wyborze ubezpieczenia

Już nie tylko cena ważna przy wyborze ubezpieczenia

Polski kierowca, stojąc przed koniecznością wyboru firmy ubezpieczeniowej, wciąż kieruje się głównie ceną polisy. Jednak coraz częściej patrzy również i na inne aspekty oferty ubezpieczeniowej.

Coraz większa konkurencja oraz możliwości szybkiego porównania cen sprawiły, że ich poziom się wyrównał, a ubezpieczyciele szukają innych sposobów na przekonanie do siebie konsumentów. Szczególnie agresywnie działają nowe firmy, które dopiero wchodzą do Polski i nie mają własnej bazy klientów. Starają się odbierać ich konkurencji, często zaniżając ceny.

– Porównywarki ubezpieczeniowe, które zaczęły się pojawiać na rynku, powodują większą świadomość cen u klientów i pewnie też warunków ubezpieczenia. Aspekt cenowy ciągle dominuje na rynku w decyzjach podejmowanych o wyborze ubezpieczenia, jednak aspekt jakości i tego, co otrzymuje ubezpieczony w ramach tego pakietu ubezpieczeniowego, jest też coraz ważniejszy – mówi Marcin Mekler z firmy Sollers Consulting,

By poprawić wizerunek w oczach kierowców, wielu ubezpieczycieli unowocześnia swoje systemy likwidacji szkód. Szybka likwidacja szkody z polisy sprawcy to szansa na pozyskanie nowego klienta. Na wdrożenie nowego systemu likwidacji szkód zdecydowała się m.in. Warta. W firmie trwa obecnie pilotaż systemu.

– Jest to kompleksowa platforma obsługi likwidacji szkód, która ma za zadanie usprawnić przede wszystkim procesy po stronie ubezpieczyciela i zapewnić, żeby kierowcy, którzy zgłaszają szkody, zarówno z ubezpieczeń OC, jak i AC, byli obsługiwani szybciej i przede wszystkim, żeby poprawić efektywność – mówi Marcin Mekler z firmy Sollers Consulting, która współpracuje z Guidewire – dostawcą systemu do Warty.

Ubezpieczyciel nie ujawnia, o ile proces likwidacji zostanie przyspieszony, ale – jak mówi Mekler – przełoży się to na zauważalny wzrost jakości po stronie obsługi klientów. Warta liczy na to, że klienci docenią zmiany.

– Klienci coraz bardziej zwracają uwagę na jakość obsługi, nie tylko na cenę ubezpieczenia. Bo im bardziej ceny są porównywalne, a konkurencja na rynku jest dosyć duża, tym bardziej też klienci patrzą właśnie na jakość obsługi – uważa Mekler.

Podobne wiadomości:

Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów

Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów

Finanse i prawo 2017-09-19

YU! - sposób na tańsze OC

YU! - sposób na tańsze OC

Finanse i prawo 2017-01-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia
Volvo XC40 - wyciekły pierwsze zdjęcia
Gama modelowa Volvo dynamicznie się rozwija. Po niedawnej premierze modelu XC60 przyszedł czas na mniejszego brata - XC40. W sieci pojawiło sie pierwsze zdjęcie, które zdradza wygląd tylnej części nadwozia.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic