mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Kierowcy przekonali się do ubezpieczeń direct

Kierowcy przekonali się do ubezpieczeń direct

Wartość rynku ubezpieczeń direct w Polsce cały czas rośnie i prawdopodobnie przekroczy na koniec tego roku 1 mld zł. Z przedstawionych przez Polską Izbę Ubezpieczeń po raz pierwszy danych o sprzedaży przez telefon i Internet wynika bowiem, że po I półroczu składka zebrana na tym rynku to ponad 500 mln zł. Zdecydowaną większość zawieranych tą drogą ubezpieczeń stanowią te związane z posiadaniem samochodu.

W systemie direct kupujemy przede wszystkim ubezpieczenia komunikacyjne. W pierwszym półroczu przez telefon bądź przez Internet zawarto 637 tys. polis obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (985 tys. w całym ubiegłym roku), do tego jeszcze 287 tys. ubezpieczeń autocasco (347 tys.) oraz 632 tys. assistance (935 tys.). W sumie w sektorze ubezpieczeń direct zawarto w pierwszych sześciu prawie 2,9 mln wszystkich umów ubezpieczeniowych, podczas gdy w całym 2010 roku było to 3.926 tys. polis.

Jeszcze większą dominację polis komunikacyjnych będziemy mieć, jeśli przyjrzymy się wartości zawieranych umów ubezpieczeniowych. W pierwszym półroczu polisy OC stanowiły ponad 57% wszystkich składek przypisanych brutto (301 mln zł, 451 mln zł w 2010 r.). Jeśli dodamy do tego jeszcze ponad 24% umów AC, to ewidentnie widać, że sektor ubezpieczeń direct egzystuje przede wszystkim dzięki kierowcom samochodów.

Przypomnijmy, że wartość sprzedaży na odległość stanowiła na koniec 2010 r. 3,3 proc. sprzedaży ubezpieczeń działu II realizowanej na terenie Polski przez polskie i zagraniczne zakłady ubezpieczeń. W ubezpieczeniach komunikacyjnych udział ten wynosił ponad 5 proc.

Dzięki inicjatywie Polskiej Izby Ubezpieczeń, po raz pierwszy udało się precyzyjnie określić wartość polskiego rynku direct. Do tej pory wszelkie zestawienia na temat sprzedaży ubezpieczeń przez telefon i Internet, mówiły wyłącznie o szacunkach.

- Cieszę się, że mamy w tej chwili pełną i potwierdzoną wiedzę o rozmiarach rynku, na którym działamy. Zarówno ubezpieczyciele jak i klienci dostrzegają, że Internet i telefon to coraz bardziej znaczący kanał sprzedaży polis. Do końca roku spodziewamy się, iż dynamika rynku sięgnie prawie 40 proc., a główną tego zasługą będzie wzrost w ubezpieczeniach innych niż komunikacyjne –podkreśla Paweł Zylm, szef Zespołu ds. Ubezpieczeń Direct PIU.

Direct to jeden z kilku segmentów rynkowych, którego monitoring PIU prowadzić będzie na bieżąco. – Zbieranie zagregowanych danych, które nie były dotąd ogólnie dostępne, to jedno z ważnych zadań Izby. Mamy zamiar w niedalekiej przyszłości publikować także dane o innych częściach rynku, np. bancassurance – mówi Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU.

PIU kładzie też duży nacisk na edukację klientów i potencjalnych klientów ubezpieczycieli. – Sygnały z firm ubezpieczeniowych jasno wskazywały, że wiedza klientów na temat sprzedaży polis przez telefon i Internet nie jest wystarczająca. Z direct kojarzone są także różnego rodzaju informacje, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Chcieliśmy stworzyć miejsce, dzięki któremu każdy, kto ma jakiekolwiek wątpliwości, będzie mógł wzbogacić swoją wiedzę o ubezpieczeniach sprzedawanych na odległość – mówi Jan Grzegorz Prądzyński.

Podobne wiadomości:

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Finanse i prawo 2016-11-09

Tysiące Polaków jeździ bez OC

Tysiące Polaków jeździ bez OC

Finanse i prawo 2016-10-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport