mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Leasing konsumencki czeka na regulacje

Leasing konsumencki czeka na regulacje

Leasing długo traktowany był jako usługa zarezerwowana niemal wyłącznie dla firm. Udział leasingu konsumenckiego w transakcjach leasingu na rynku ruchomości w naszym kraju wynosi zaledwie 1 procent, podczas gdy w Europie jest to 15 procent.

Aby ta sytuacja się zmieniła i leasing zyskał na popularności wśród konsumentów indywidualnych potrzebna jest edukacja rynku oraz niezbędne zmiany legislacyjne.

- Jeśli zgodnie z prognozami Ministerstwa Gospodarki wymagane zmiany wejdą w życie w II kwartale 2010, już w II połowie roku będzie można obserwować zwiększenie zainteresowania leasingiem konsumenckim w salonach samochodowych i firmach leasingowych – mówi Konrad Karpowicz, dyrektor handlowy i członek zarządu Masterlease.

Czym leasing może konkurować z ofertą kredytową? - Leasing jest tańszą formą zakupów. Firmy leasingowe stale współpracują z producentami samochodów i uzyskują nawet kilkunastoprocentowe upusty na nowe  pojazdy. Przy dodatkowych opcjach serwisowych czy ubezpieczeniowych, oferta leasingowa jest korzystniejsza od kredytu.  Inną zaletą leasingu jest bezpieczeństwo usługi. Każdy, kto korzysta z leasingu, otrzymuje ubezpieczony i zarejestrowany pojazd.

Klienci oszczędzają w ten sposób czas potrzebny na załatwienie formalności oraz pieniądze – dzięki konkurencyjnym cenom pakietów ubezpieczeniowych. Posiadając umowę leasingową, nie musimy obawiać się o następstwa wypadków na drodze. Wszelkie ewentualne szkody odprowadzane są na konto leasingodawcy – w przypadku kredytu bankowego obarczani nimi jesteśmy sami.

Kolejną zaletą leasingu konsumenckiego jest to, że użytkownik może - np. co 3 lub 4 lata - wymienić auto na nowy model. Klient nie musi wykupywać auta po zakończeniu umowy, ale na przykład zlecić jego sprzedaż, przedłużyć umowę i wziąć nowy samochód. Uproszczone procedury to także bezsporne atuty leasingu. To, co wielu klientów zniechęca do kredytów bankowych, to właśnie formalności. Podczas gdy bank wymaga wielu dokumentów, zaświadczeń i zabezpieczeń, firmy leasingowe procedury ograniczają do minimum.

Klient decydujący się na leasing, może podpisać umowę, okazując zaledwie dwa dokumenty tożsamości i wpłacając już od 10% ceny samochodu. W ramach leasingu konsumenckiego klient może sfinansować samochód nowy, jak i używany, osobowy czy dostawczy. Największym zainteresowaniem cieszą się auta osobowe – zwłaszcza modele rodzinne.

Podobne wiadomości:

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Finanse i prawo 2016-02-24

Wynajem zamiast kupna pojazdu

Wynajem zamiast kupna pojazdu

Finanse i prawo 2016-02-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport