mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Najlepsze firmy leasingowe

Najlepsze firmy leasingowe

Według stanu na 30 września 2009 r., firmy członkowskie Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów utrzymały wielkość swoich flot. Związek rozpoczął również prace nad ujednoliceniem zasad raportowania wyników przez wszystkie podmioty na polskim rynku Car Fleet Management.

Po III kwartale 2009 floty 15 firm członkowskich PZWLP liczyły 68.832 pojazdy, w tym:
- w Full Service Leasingu (FSL) oraz tzw. wynajmie niepełnym (różniących się jedynie liczbą usług pozafinansowych w ramach kontraktu) – 61.433;
- w wyłącznym zarządzaniu – 7.399 samochodów.

W przypadku zastosowania „starych” zasad raportowania, uwzględniających szerszy zasięg każdej z kategorii, floty PZWLP liczyły ponad 71.000 pojazdów, czyli utrzymały liczbę aut na poziomie minimalnie wyższym niż po pierwszym półroczu.

Trzeci kwartał był – moim zdaniem – kluczowy. Prawdopodobnie był to ostatni okres, w którym klienci analizowali zasadność przedłużania istniejących kontraktów o 6 czy 12 miesięcy zamiast planowej wymiany flot. Członkowie PZWLP, w warunkach recesji i ograniczonych inwestycji ze strony podmiotów rynkowych, utrzymali swój stan posiadania. Świadczy to o wyważonym i stabilnym podejściu do działalności biznesowej – dodaje Leszek Pomorski, prezes Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów.

Największą liczbę pojazdów w FSL i niepełnym wynajmie (10.478) miał LeasePlan Fleet Management. Liderem wyłącznego zarządzania (1.961 aut) została Toyota Bielany Corpo Cars, działająca od 16 września br. pod nową nazwą Corpo Flota Sp. z o.o. Dysponowała również największą pojedynczą flotą (1.461 pojazdów). Najpopularniejszym i najczęściej wynajmowanym modelem samochodu we flotach członków PZWLP był niezmiennie ford focus.

Pierwszych pięć miejsc w Związku zajęły kolejno firmy: LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease, ING Car Lease, Carefleet i ALD Automotive Polska.

Na przełomie września i października br. członkowie PZWLP podjęli decyzję o konieczności uporządkowania definicji i raportów dotyczących wyników liczbowych i finansowych firm działających w branży wynajmu długoterminowego pojazdów. Do współpracy przy projekcie PZWLP zaprosił również firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu.

- Naszym celem jest precyzyjne określenie: co do CFM należy, a co nie. Dążymy również do rozszerzenia liczby uczestników ankiet, tak aby wszyscy dostawcy usług flotowych – a nie tylko nasi członkowie –  analizowali i publikowali wyniki w nowoczesnej, ujednoliconej formie. Pozwoli to dostosować polskie raporty do standardów wynajmu i leasingu obowiązujących w Europie, a tym samym umożliwi porównywanie i publikacje statystyk z naszego rynku w szerszych opracowaniach. Ustalone z ZPL zasady staną się standardem w całej polskiej branży CFM. Zakończenie prac planujemy na styczeń 2010 r. – mówi Leszek Pomorski.

Podstawowe założenia nowych zasad PZWLP opracował i wprowadził pilotażowo wśród członków Związku, raportujących stan swoich flot po dziewięciu miesiącach 2009 r. Jednym z elementów było tu wyraźne oddzielenie CFM od usług czystego finansowania oraz krótkiego i ograniczonego wynajmu.
Tematy w artykule: leasing rynek polski CFM

Podobne wiadomości:

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Nowa Skoda za 1 procent miesięcznie

Finanse i prawo 2016-02-24

Wynajem zamiast kupna pojazdu

Wynajem zamiast kupna pojazdu

Finanse i prawo 2016-02-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport