mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Nie ma fotordarów, jeździmy szybciej

Nie ma fotordarów, jeździmy szybciej

Instytut Transportu Drogowego przeprowadził badanie w miejscach, gdzie do końca 2015 roku funkcjonowały fotoradary. Okazało się, że 73 proc. kierowców przekracza tam prędkość.

Nie ma fotordarów, jeździmy szybciej
Na początku kwietnia ITD przeprowadził badania przy pomocy automatycznych urządzeń pomiarowych ustawionych prostopadle poza pasem drogowym do kierunku ruchu. Podczas dwóch dni zbadano ponad 228 tys. pojazdów w pięciu punktach:

Warszawa - Al. Niepodległości okolice GUS,
Warszawa - Wybrzeże Kościuszkowskie/ul. Karowa (przed wjazdem do tunelu),
Warszawa Trakt Brzeski/ul. Objazdowa przed przejściem dla pieszych,
Nowy Dwór Mazowiecki - ul. Wojska Polskiego przed ul. Leśną,
Nowy Dwór Mazowiecki - ul. Gen. Ignacego Ledóchowskiego - okolica Pomnika Obrońców Modlina.

Wyniki badań pokazały, że w ciągu doby ponad 166 tys. kierowców, czyli 73 procent badanych przekroczyło dopuszczalną prędkość. Aż 45 proc. kierowców przekroczyło dozwoloną prędkość o 10 km/h, co skutkowałoby nałożeniem mandatu.

To całkiem sporo, zważywszy że w okresie funkcjonowania fotoradarów straży miejskiej w tych miejscach ujawniono dziennie średnio 218 przypadków przekroczenia prędkości.

ITD podaje, że na wjeździe do Nowego Dworu Mazowieckiego w rejonie przejścia dla pieszych w ciągu doby pomiarowej dopuszczalną prędkość o więcej niż 10 km/h przekroczyło aż 3302 kierowców (33% ogółu). Dla porównania, w czasie funkcjonowania fotoradaru w tym miejscu Straż Miejska z Nowego Dworu wystawiała średnio 4 mandaty dziennie.

 Badania Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS potwierdzają tezę, że większość polskich kierowców jeździ zdecydowanie za szybko. Odebranie prawa do kontroli prędkości Strażom Miejskim i Gminnym nie powinno tworzyć tak istotnej luki w systemie nadzoru, toteż rekomenduje się szybkie działania przywracające stałą kontrolę tam, gdzie montowano fotoradary. Miejsca te były przecież uznane za szczególnie niebezpieczne przez społeczności lokalne i uzgodnione z Policją i Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - podsumowuje Maria Dąbrowska-Loranc, kierownik Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS.
Tematy w artykule: mandaty fotoradary

Podobne wiadomości:

Kiedy wrócą fotoradary w stolicy?

Kiedy wrócą fotoradary w stolicy?

Aktualności 2017-02-09

Francja naliczy kierowcom punkty karne

Francja naliczy kierowcom punkty karne

Finanse i prawo 2016-12-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Innowacyjna szyba w Volkswagenie
Innowacyjna szyba w Volkswagenie
Volkswagen opracował podgrzewaną przednią szybę, która nie posiada zatopionych drucików, a do tego zapewnia bardzo dobrą widoczność. Zapobiega również parowaniu oraz ponownemu osadzaniu się lodu.