mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Nowe rozporządzenia w sprawie fotoradarów

Nowe rozporządzenia w sprawie fotoradarów

Wczoraj w życie weszły dwa rozporządzenia precyzujące przepisy dotyczące zmieniającej się od 1 lipca br. "ustawy radarowej". Nie dojdzie zatem sytuacji, że będzie obowiązywać ustawa, a nie będzie do niej stosownych przepisów wykonawczych, co niestety już miało miejsce w naszym kraju.

Nowe rozporządzenia w sprawie fotoradarów
Pierwszy z przepisów to rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące (Dz. U. Nr 133 , poz. 770). Rozporządzenie to określa m.in. warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń rejestrujących, sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące oraz szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego z użyciem urządzeń rejestrujących.

Drugie rozporządzenie, rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 czerwca 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 133 , poz. 772), wprowadza natomiast przepisy regulujące zasady stosowania oraz wymagania techniczne dla znaku drogowego D-51 "automatyczna kontrola prędkości" informującego o miejscu, w którym dokonywany jest pomiar prędkości przez urządzenia rejestrujące.

Podobne wiadomości:

Nowe fotoradary na polskich drogach

Nowe fotoradary na polskich drogach

Aktualności 2017-06-28

Żółte znaki na drogach - o co chodzi?

Żółte znaki na drogach - o co chodzi?

Finanse i prawo 2018-05-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe Audi A1 Sportback - już oficjalnie!
Nowe Audi A1 Sportback - już oficjalnie!
Audi A1 to najmniejszy model w gamie niemieckiego producenta. Samochód debiutuje w pięciodrzwiowej wersji Sportback. Producent raczej nie wprowadzi do sprzedaży wariantu trzydrzwiowego.