mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Politycy w interesie kierowców

Politycy w interesie kierowców

Zarówno senacka, jak i sejmowa Komisja Gospodarki opowiedziały się w ubiegłym tygodniu za przedłużeniem rozporządzenia GVO, które wygasa w maju przyszłego roku.

Politycy w interesie kierowców
Najpierw na posiedzeniu senackiej Komisji Gospodarki Narodowej jednomyślnie został przyjęty dezyderat w sprawie Rozporządzenia GVO. Uczestniczący w dyskusji senatorowie, odwołując się do argumentów przemawiających zarówno za utrzymaniem rozporządzenia, jak i przeciwnych, sugerujących możliwość rezygnacji z tej regulacji, w czasie głosowania zdecydowali jednak o przyjęciu dezyderatu w sprawie podjęcia działań związanych z wygasającym rozporządzeniem GVO (BER 1400/2002). W konkluzji został zawarty apel do Ministra Gospodarki o pilne zainteresowanie się tą sprawą i zajęcie odpowiedniego stanowiska, zgodnego z treścią dezyderatu senackiej Komisji Gospodarki Narodowej.

Dwa dni później sejmowa Komisja Gospodarki również przyjęła i skierowała, tym razem do Prezesa Rady Ministrów dezyderat, opowiadając się za przedłużeniem Rozporządzenia GVO. Zarówno minister Szejnfeld, jak i członkowie Komisji, byli w tej kwestii jednomyślni.

Tym samym niezależny rynek motoryzacyjny oraz polscy kierowcy zyskali poparcie ze strony polityków. Należy jednak podkreślić, że sprawa nie jest przesądzona i zamknięta. Przedstawiciele niezależnego rynku motoryzacyjnego oczekują pilnych i stanowczych kroków ze strony Rządu Polskiego w postaci opowiedzenia się na forum europejskim za przedłużeniem GVO. Zajęcie takiego jednoznacznego stanowiska jest niezwykle istotne z punktu widzenia prac nad rozporządzeniem trwających w Komisji Europejskiej.

Przedłużenie GVO w obecnej formie to rozwiązanie, które pozwoli utrzymać status quo, co jest niezwykle istotne szczególnie w okresie kryzysu, aby nie pogorszyć obecnego stanu rzeczy.

Brak odpowiednich dla branży motoryzacyjnej regulacji może mieć bowiem negatywne skutki w wymiarze społecznym i gospodarczym. W wyniku wygaśnięcia rozporządzenia GVO nastąpi znaczny spadek wpływów do budżetu państwa z podatków od producentów i dystrybutorów części motoryzacyjnych jak również warsztatów. Brak dostępu do danych technicznych, w wyniku braku GVO, może spotęgować rozwój szarej strefy i kradzieże. Istnieje możliwość tego, iż szara strefa zacznie oferować nielegalne dane techniczne, a warsztaty niezależne, aby ratować swoje biznesy, będą kupować dane pochodzące z nielegalnych źródeł. Może nastąpić również wzrost kradzieży samochodów w celu ich rozbiórki i oferowania w częściach na różnego rodzaju giełdach.
Tematy w artykule: GVO

Podobne wiadomości:

Dwa lata GVO - i co?

Dwa lata GVO - i co?

Finanse i prawo 2013-04-30

Od tych przepisów wiele zależy

Od tych przepisów wiele zależy

Finanse i prawo 2012-06-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport