mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Prawo do Naprawy

Prawo do Naprawy

Reprezentanci motoryzacyjnego rynku części i napraw uruchomili kampanię Prawo do Naprawy. Celem jej jest ochrona prawa do konsumenckiego wyboru oraz konkurencji na rynku samochodowych części zamiennych, serwisowania i napraw oraz narzędzi i wyposażenia warsztatowego.

Jest to prawdziwe wyzwanie, ponieważ Rozporządzenie BER 1400/2002 (WE), które chroni konkurencję oraz prawo do konsumenckiego wyboru w zakresie sektora części i napraw, wygaśnie w roku 2010, a jego odnowienie jest niepewne. “Jeśli nie będziemy działać teraz, przyszłość niezależnego rynku motoryzacyjnego jak również swoboda konsumenckiego wyboru będą zagrożone” - podkreślili przedstawiciele instytucji organizujących tę kampanię.
 
W odpowiedzi na to wyzwanie reprezentanci niezależnego rynku motoryzacyjnego (instytucje AIRC, CECRA, EGEA, FIA, FIGIEFA) zjednoczyli się, by bronić nie tylko ich prawa do wykonywania naprawy, ale również konsumenckiego prawa do serwisowania i naprawy ich pojazdu zgodnie z ich wyborem. “Kierowcy powinni mieć możliwość wyboru w kwestii tego co zostanie wykonane w ich samochodzie oraz kto wykona tę pracę” podkreśliła Caroline Ofoegbu, wicedyrektor FIA.
 
Kampania ma na celu poprawienie widoczności niezależnego, wielomarkowego rynku motoryzacyjnego, o którym wiedza wielu krajowych i europejskich polityków jest ograniczona. Kampania ma również uświadamiać, że sektor ten jest niezwykle ważny zarówno dla europejskiej gospodarki i społeczeństwa, zatrudniając 3,5 miliona ludzi w 665 tys. przedsiębiorstw.
 
Kampania Prawo do Naprawy nalega, by producenci pojazdów w pełni stosowali się do przepisów Rozporządzenia. Problem ten jest wciąż aktualny, zwłaszcza w kontekście niedawnych decyzji wiążących koncerny Toyota, Fiat, DaimlerChrysler i Opel do zapewnienia niezależnym uczestnikom rynku dostępu do technicznych informacji w sposób niedyskryminujący, które zostały wydane we wrześniu 2007 przez Komisję Europejską.
 
Kampania Prawo do Naprawy wzywa również producentów pojazdów do udostępnienia informacji potrzebnych producentom narzędzi diagnostycznych, aby usprawnić konkurencję na rynku ogólnych narzędzi i wyposażenia warsztatowego. 
 
W szczególności kampania Prawo do Naprawy apeluje o odnowienie i ulepszenie Rozporządzenia BER, aby zapewnić efektywną i uczciwą konkurencję na niezależnym rynku motoryzacyjnym po roku 2010. Brak odnowienia Rozporządzenia mogłoby spowodować lukę prawną, w zakresie tych pojazdów, których nie obejmuje nowe Rozporządzenie Euro 5 - 715/2007 (WE).
 
Kampania będzie równolegle realizowana zarówno na poziomie struktur UE, jak i na poziomie krajowym, w tym również w Polsce. 
 
Czytaj także:

Niezależny rynek części bez dyskryminacji (2007-09-17)

Tańsze części zbliżają się (2007-06-28)

ECAR wzywa do przyjęcia Klauzuli Napraw (2007-06-15)

 

Tematy w artykule: GVO

Podobne wiadomości:

Dwa lata GVO - i co?

Dwa lata GVO - i co?

Finanse i prawo 2013-04-30

Od tych przepisów wiele zależy

Od tych przepisów wiele zależy

Finanse i prawo 2012-06-11

Komentuj:

~a 2007-10-22

zapomniales sie podpisac J.K.

~..KOMUNIZM.. WRÓCIŁ ! 2007-10-21

..KOMUNIZM WRÓCIŁ !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport