mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Producenci assistance

Producenci assistance

Usługi assistance postrzegane są zwykle jako pomoc świadczona przez ubezpieczycieli. Nic bardziej mylnego. Większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że za ich realizację odpowiadają zwykle wyspecjalizowane firmy, które wspierają klientów w sytuacjach awaryjnych.

Choć na pierwszy rzut oka działalność assistance może wydawać się bardzo zbliżona, np. do pracy towarzystwa ubezpieczonego, to w rzeczywistości wymaga specjalistycznej wiedzy i kompetencji, typowych wyłącznie dla firm zajmujących się świadczeniem usług pomocowych. Realizacja profesjonalnych usług assistance wymaga specjalistycznych kompetencji personelu i przygotowania technologicznego. Aby prowadzenie takiej działalności było opłacalne, potrzebny jest odpowiednio duży portfel klientów i spraw. Firmy świadczące usługi assistance, zwykle należąc do międzynarodowych grup, współpracują m.in. z usługodawcami medycznymi, komunikacyjnymi i prawnymi z całego świata.

- Większość ubezpieczycieli, banków, producentów samochodów i innych instytucji decyduje się na współpracę z zewnętrznymi dostawcami usług assistance" - mówi Mariola Kotlewska, zastępca dyrektora Departamentu Wdrożeń i Rozwoju Produktów w Inter Partner Assistance Polska. - Firmy assistance, obsługując wielu klientów, dysponując międzynarodowym doświadczeniem i siecią partnerów, mogą zapewnić zarówno atrakcyjne stawki, jak i wysoką jakość świadczonej pomocy.

Usługi assistance, realizowane przez zewnętrzne firmy, stają się zwykle wizytówką przedsiębiorstwa. W znaczący sposób wpływają na wizerunek firmy ponieważ są praktycznym dowodem jakości usług, np. zakładu ubezpieczeń, w sytuacji wystąpienia szkody. Dzięki ogromnemu zapleczu i nowoczesnym rozwiązaniom teleinformatycznym firmy assistance są w stanie rozwiązać praktycznie każdy problem – od standardowej pomocy w przypadku stłuczki poczynając, na najbardziej szalonych zleceniach Concierge kończąc.

Pracownicy centrum operacyjnego assistance przyjmują zgłoszenia, reprezentując klienta, dla którego świadczą usługi i posługując się jego nazwą. Dzwoniący klienci zazwyczaj nie zdają sobie sprawy, że w rzeczywistości kontaktują się z firmą wyspecjalizowaną w niesieniu pomocy, a nie chociażby z samym ubezpieczycielem.

- Assistance polega na organizowaniu pomocy przez telefon - wyjaśnia Marzena Chacińska, dyrektor Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska. – Oprócz odpowiednich rozwiązań technologicznych i sieci usługodawców liczy się tu również wyjątkowa operatywność i wyszkolenie pracowników.

Na specjalistach assistance ciąży wielka odpowiedzialność. Liczy się wiedza i umiejętności. Zadowolenie, a czasem nawet zdrowie klientów indywidualnych, zależy od trafności decyzji pracownika centrum operacyjnego, jego operatywności i umiejętności odnalezienia się w niecodziennych okolicznościach. Liczba możliwych wariantów spraw, z jakimi spotyka się firma assistance, jest ogromna, nawet w ramach tego samego rodzaju ubezpieczenia.

Podobne wiadomości:

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Finanse i prawo 2016-11-09

Dzięki UFG poznasz historię swojego ubezpieczenia

Dzięki UFG poznasz historię swojego...

Aktualności 2016-07-07

Komentuj:

~znawca 2009-12-04

z tymi kompetencjami zarezerwowanymi dla firm assistance to lekka przesada - PZU samo zajmuje się pomocą dla klientów, więc jednak można

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport