mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Pytania do polskich polityków

Pytania do polskich polityków

Wielomilionowa rzesza kierowców w naszym kraju nie stanowi jednak odpowiedniego impulsu do założenia jakiegoś ugrupowania politycznego, które dbałoby o ich interesy. A ponieważ powoli zbliżają się już jesienne wybory, warto zapytać obecnych polityków o ich plany dotyczące branży motoryzacyjnej.

Pytania do polskich polityków
Postępujący z roku na rok awans cywilizacyjny polskiego społeczeństwa pociąga za sobą konieczność zwiększenia mobilności i sprawia, że motoryzacja staje się jednym z najważniejszych elementów codziennego życia Polaków, a samochód - nieodzownym narzędziem pracy.

Polski przemysł motoryzacyjny stał się ponadto w ostatnich latach jedną z kluczowych gałęzi krajowej gospodarki, z eksportem sięgającym ponad 16% całego polskiego eksportu i zatrudnieniem przeraczającym 180 tys. osób.

Wciąż jednak istnieje ogromna liczba barier prawnych i organizacyjnych hamujących dynamikę rozwoju polskiej motoryzacji i cywilizacyjny awans polskiego społeczeństwa. Dlatego też konieczne są fundamentalne zmiany polskiego prawa, dzięki którym Polacy mogliby w pełni korzystać z dobrodziejstw rozwoju nowoczesnej motoryzacji, przy pełnym zachowaniu priorytetów ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa drogowego.

W związku ze zbliżającymi się wyborami do władz parlamentarnych cztery polskie organizacje działających w branży motoryzacyjnej - Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polska Izba Motoryzacyjna, Związek Dealerów Samochodów oraz Związek Polskiego Leasingu - wystosowało do naszych polityków pytania dotyczące przyszłości polskiej motoryzacji.

1. Czy są Państwo za wprowadzeniem pełnego odliczenia podatku VAT od samochodów osobowych nabywanych lub leasingowanych przez przedsiębiorców do prowadzenia działalności gospodarczej oraz pełnego odpisu amortyzacyjnego przy jednoczesnym obowiązującym opodatkowaniu prywatnego użycia pojazdów służbowych, co spowoduje zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki, odnowę parku samochodowego i - w ciągu kilku lat - zwiększone wpływy budżetowe?

2. Czy jesteście Państwo za zastąpieniem obecnych rozwiązań podatkowych - w tym podatku akcyzowego od samochodów, który pełni tylko funkcję fiskalną, tzw. podatkiem uzależnionym od parametrów ekologicznych, który będzie promował zakup aut nowszych, ekologicznych i w dobrym stanie technicznym?

3. Czy - mając na uwadze, że średni wiek pojazdu w Polsce wynosi ok. 14 lat - jesteście za wprowadzeniem zmian w systemie kontroli pojazdów w celu eliminowania z ruchu pojazdów niesprawnych technicznie oraz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach?

4. Czy jesteście Państwo za wprowadzeniem zmian prawa promujących zakup i używanie pojazdów o niskiej emisji CO2 i innych substancji szkodliwych oraz pojazdów z alternatywnymi źródłami napędu?

5. Czy jesteście Państwo za zmianami prawa w systemie rejestracji pojazdów samochodowych, mającymi na celu zmniejszenie biurokracji i ułatwienia formalne obywatelom nabywającym i rejestrującym samochody?

6. Czy jesteście Państwo za zmianami prawa zmierzającymi do likwidacji "szarej strefy" w usługach motoryzacyjnych, polegającymi w szczególności na zwiększeniu efektywności prowadzonych kontroli, w tym w obszarze napraw i obrotu częściami samochodowymi oraz funkcjonowania nielegalnych stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Podobne wiadomości:

Warszawa, Syrena, Polonez - powrót polskiej motoryzacji?

Warszawa, Syrena, Polonez - powrót polskiej...

Aktualności 2015-09-23

Szykują się spore zmiany przepisów

Szykują się spore zmiany przepisów

Finanse i prawo 2015-07-26

Komentuj:

~chychak 2011-04-12

brakuje oczywiście pytania, czemu paliwa sa tak drogie i co zrobią żeby potaniały????

~oli 2011-04-11

Widać kto formułował te pytania. Nie odnoszą biorą pod uwagę dobra kierowców, których mamy miliony,ale zyski dilerów i producetów smochodów. Dziękuję za taka propagandę. Może lepiej zadajmy pytania: 1. Czy obiecane drogi powstaną? 2. Czy dozwolona prędkość będzie rozsądnie wyznaczana? 3. Czy policja przestanie łapać kierowców w "polu" przy znaku "teren zabudowany", gdzie często w promieniu kilometra stoją trzy chałupy? 4. Czy zacznie się egzekwowanie jakość usług od firm budujących drogi? 5. Czy zostanie obniżona akcyza na paliwo? 6. Czy drogi będą modernizowane w rozumny sposób, bez wysepek, pachołków, zakazów wyprzedzania ciągnących się kilometrami? itp itd... można tak w nieskończoność

~RENeu 2011-04-11

Nemcy vat 19% Polska 23% plus 18,6 akcyza czyli ponad 22,5% viecej za to samo auto a zarobki 2,8 razy niższe!!! prawie ćwiartka samochodu, a za nowoczesne silniki roczny podatek jest śmiesznie niski, a od starych aut wydalających smołę "jak z reklamy BMW" płaci się czasem więcej niż taki grat warty. I kto się dziwi, że u u nas takie stare auta... Na pocieszenie jest fakt, że teraz będzie można spokojnie pracować w De i tam kupić auto i płacić niższe podatki oraz korzystać za free z autostrad gdzie nie trzeba się wlec 40km/h....

~Zen2 2011-04-11

Ja mam podstawowe pytanie: Kiedy wreszcie odejdziecie od władzy? Komunizm nam się już znudził.

icek_star 2011-04-11

pytania są bardzo sprecyzowane i w ogóle super :) obawiam się tylko, że ta banda, która nie potrzebuje prawa jazdy bo ma immunitety, może ich nie zrozumieć a czasem np likwidacja szarej strefy może działać niekorzystnie na ich prywatne interesy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport