mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Samochody będą cichsze

Samochody będą cichsze

Parlament Unii Europejskiej zamierza po raz kolejny utrudnić życie producentom samochodów. Poza spełnieniem restrykcyjnych norm spalania i emisji szkodliwych związków, nowo wyprodukowane samochody mają być też cichsze.

Samochody będą cichsze

Nowe wymogi to odpowiedź unijnych polityków, między innymi na stale rosnocą liczbę samochodów na drogach Starego Kontynentu. Problem hałasu generowanego przez pojazdy, jest szczególnie uporczywy dla mieszkańców dużych aglomeracji. Stąd propozycja parlamentarzystów UE zakłada, podobnie jak w przypadku norm spalania "Euro", stopniowe ograniczanie dopuszczalnego poziomu hałasu. W ciągu kolejnych dwunastu lat średnia wartość hałasu dla całej gamy modelowej jednego producenta, ma zostać zmniejszona z dotychczasowych 74 dB do zaledwie 68 dB w przypadku aut zasilanych konwecjonalnymi silnikami.

Jeszcze inny rodzaj "tłumienia" UE przewiduje dla pojazdów o dużej mocy. W ich przypadku nowe przepisy przewidują zastosowanie widełek o wartości od 1 dB do 9 dB. Granica dla aut ciężarowych o dmc powyżej 12 ton zostanie z kolei obniżona o dwa punkty, z 81 dB do 79 dB.

Poszczególne fazy ograniczeń będą wprowadzane stopniowo. Pierwsza ma obowiązywać w ciągu dwóch najbliższych lat i dotyczyć tylko najnowszych generacji modeli. Druga i trzecia regulacja będzie już wymagana w przypadku wszystkich nowo wyprodukowanych pojazdów.

Głosowa kastracja nie dotyczy samochodów elektrycznych i hybrydowych. Te dla odmiany mają być głośniejsze, ponieważ obecnie stanowią spore zagrożenie dla przechodniów i rowerzystów. W zgiełku miasta można ich zupełnie niedosłyszeć. Rozwiązaniem mają być ostrzegawcze systemy akustyczne, w które eko-auta zostaną wyposażone. Jak dokładnie będą one funkcjonować, nie zostało jeszcze sprecyzowane.

Aby nowe regulacje mogły wejść w życie, muszą zostać najpierw zaakceptowane przez wszystkie kraje członkowskie i poddane pod głosowanie plenum Parlamentu Europejskiego. Podobnie rzecz ma się w przypadku wprowadzenia adekwatnych oznaczeń. Tak samo jak w przypadku poziomu spalania i hałasu generowanego przez opony, konsumenci mają być informowani specjalnymi diagramami o głośności danego modelu.


Podobne wiadomości:

Nowe, ostrzejsze przepisy zaakceptowane przez rząd

Nowe, ostrzejsze przepisy zaakceptowane przez...

Finanse i prawo 2017-01-18

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Komentuj:

~qwe 2014-03-29

A dlaczego nie motory to one są głośne , a nie samochody.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.