mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Sposób na obniżkę kosztów

Sposób na obniżkę kosztów

Polscy przedsiębiorcy korzystający w swojej działalności z większej liczby pojazdów coraz częściej i bardziej świadomie korzystają z usług CFM. Analiza wyników badań z lat 2007-2009 wskazuje, że doceniają oni wygodę, kompleksowość i skuteczność outsourcingu floty, jako narzędzia optymalizacji kosztów.

Sposób na obniżkę kosztów
Przeprowadzone w czerwcu badania objęły próbą 300 z 3.700 osób, odpowiedzialnych za zakup firmowych flot. Ankietowanych podzielono na cztery grupy, w zależności od wielkości przedsiębiorstwa: liczące poniżej 10 pracowników oraz od 10 do 99, od 100 do 500 i powyżej 500 zatrudnionych.

Jednym z kryteriów badań była popularność usług wynajmu długoterminowego wśród użytkowników leasingu operacyjnego i zarządzania flotami. Polscy managerowie najczęściej korzystali z całodobowej usługi assistance – 84%. Na kolejnych miejscach znalazły się bieżąca obsługa serwisowa – 76%, wymiana opon – 65%, zarządzanie ubezpieczeniami – 56% i połączona z nim likwidacja szkód – 54% oraz pojazdy zastępcze – 43%.

Interesująco przedstawia się zestawienie danych z 2009 roku – kiedy ankietowani wypowiadali się w recesyjnej rzeczywistości, mając na uwadze optymalizację kosztów i działań – z analogicznymi danymi sprzed dwóch lat, czyli z czasu rozkwitu i dynamicznego rozwoju branży. Umożliwia to prześledzenie ewolucji przydatności usług dla klientów CFM.

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej wykorzystywanych usług zajął w roku 2007 samochód zastępczy (w 2009 miejsce szóste) – było to 41% wskazań. Procentowe dane z obydwu okresów są jednak zbliżone i wskazują na stały, stabilny udział tej usługi w katalogu oczekiwań klientów CFM. Drugie miejsce (tak jak obecnie) zajęła bieżąca obsługa serwisowa – 37%, ale liczba wskazań w ciągu ostatnich dwóch lat podwoiła się. Usługa 24h assistance (numer 1 w roku bieżącym – 84%) znalazła się dopiero na trzecim miejscu – 36%, a dysproporcja między wskazaniami z roku 2007 a wiosną 2009 jest jeszcze większa. Kolejne miejsca zajęły: likwidacja szkód – 32%, ubezpieczenie – 8% oraz wymiana opon – 7%.

Wyniki analizy zestawienia z lat 2007 i 2009 są jednoznaczne. Za najistotniejsze ankietowani uznali usługi związane z obsługą pojazdów oraz z ubezpieczeniami i assistance, w których firmy wynajmu długoterminowego oferują kompleksowe i profesjonalne wsparcie na każdym etapie. Dużo mniej ważne były kwestie zarządzania flotą (doradztwo, raporty internetowe, karty paliwowe czy doraźny wynajem krótkoterminowy).

Outsourcing floty okazuje się więc coraz ważniejszym narzędziem optymalizacji kosztów – jego użytkownicy świadomie wybierają i korzystają z tego, czego potrzebują. Do maksimum wykorzystują również udogodnienia i możliwości CFM, ograniczając wydatki i minimalizując czas poświęcony na park pojazdów.

Podobne wiadomości:

Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów

Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów

Finanse i prawo 2017-09-19

YU! - sposób na tańsze OC

YU! - sposób na tańsze OC

Finanse i prawo 2017-01-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie
Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie
Włodarze największych polskich miast coraz częściej myślą o wymianie taboru komunikacji miejskiej. Już niebawem na ulicach Wrocławia i Warszawy będziemy mogli skorzystać z nowych autobusów dostarczonych przez Mercedesa.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic