mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Wiemy, czym grozi jazda bez OC

Wiemy, czym grozi jazda bez OC

Dzięki przeprowadzonym przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny kampaniom informacyjnym coraz więcej kierowców ma świadomość ryzyka związanego z poruszaniem się nieubezpieczonym pojazdem.

Wiemy, czym grozi jazda bez OC
Aż o połowę wzrosła liczba polskich kierowców, którzy mają świadomość tego, kto ponosi odpowiedzialność za wypadek spowodowany pojazdem bez OC - to efekt kampanii informacyjnej uświadamiającej Polakom konsekwencje jazdy bez tej obowiązkowej polisy. Akcja przeprowadzona została przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny we współpracy z partnerami, którymi były wszystkie instytucje rynku ubezpieczeniowego oraz kilkunastu ubezpieczycieli.

- Udało nam się ograniczyć liczbę kierowców, nieświadomych konsekwencji jazdy bez OC – mówi Sława Cwalińska Weychert, wiceprezes UFG. – Chcieliśmy zbudować wspólnotę czyli grupę – zarówno wśród kierowców, jak i ubezpieczycieli - zainteresowanych problemem braku OC. I powiodło się to. Przeprowadzona w żartobliwej formie kampania, uświadomiła znacznej grupie Polaków, że zanim usiądą za kierownicą cudzego pojazdu zawsze powinni zapytać właściciela, czy ma aktualne OC – wyjaśnia.

W czerwcu – czyli tuż przed startem akcji informacyjnej - Polacy zapytani zostali o to, kto ponosi konsekwencje finansowe wypadku spowodowanego przez osobę prowadzącą pojazd bez ważnej polisy OC. Zaledwie 20 procent badanych kierowców wskazywało wtedy poprawną odpowiedź. Natomiast w powtórnym badaniu - przeprowadzonym po zakończeniu kampanii informacyjnej – odsetek prawidłowych odpowiedzi wzrósł o ponad 10 pkt procentowych. Oznacza to, że już ponad 30 procent właścicieli i użytkowników pojazdów ma świadomość, że ponoszą finansową odpowiedzialność za szkody spowodowane nieubezpieczonym autem, motocyklem, motorowerem, ciągnikiem, quadem etc., nawet jeżeli pojazd, którym kierowali, do nich nie należał. Największy wzrost liczby kierowców świadomych rzeczywistych konsekwencji jazdy bez OC nastąpił w grupach docelowych: osób w wieku do 29 lat – skok o 20 pkt procentowych - do 34 proc. badanych oraz w grupie rolników – wzrost z 15 do 37 proc.
 
Głównym elementem kampanii informacyjnej, był spot filmowy "Związek na który nie jesteś gotowy". W odsłonie internetowej, która wystartowała w czerwcu tego roku, spot obejrzało - łącznie ponad 270 tys. osób. W drugim etapie kampanii spot wyświetlany był w kinach w całej Polsce. W ciągu tygodnia emisji film obejrzało 363,5 tys. dorosłych widzów. Łączna oglądalność spotów, w ciągu czterech miesięcy, sięgnęła więc 650 tysięcy osób.

Podobne wiadomości:

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Sposób na tańsze ubezpieczenie OC

Finanse i prawo 2016-11-09

Tysiące Polaków jeździ bez OC

Tysiące Polaków jeździ bez OC

Finanse i prawo 2016-10-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowa marka od Toyoty
Sportowa marka od Toyoty
Toyota myśli nad stworzeniem marki, która miałaby zagrozić produktom od Mercedesa-AMG i BMW M. Co ciekawe fundament pod taki brand już jest.