mojeauto.pl > motogazeta > Finanse i prawo > Zmiana zasad czasowego wycofania pojazdów z eksploatacji

Zmiana zasad czasowego wycofania pojazdów z eksploatacji

12 maja br. weszły w życie zmienione przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu określające wysokości opłat w zależności od okresu wycofania pojazdu z ruchu.

Z dniem ogłoszenia tj. w dniu 12 maja 2010 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz. U. Nr 79, poz. 524) określające wysokości opłat w zależności od okresu wycofania pojazdu z ruchu.

Rozporządzenie zostało wydane w związku z potrzebą dostosowania przepisów do zmian w przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zmiana art. 78a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym wprowadza wydłużenie do 24 miesięcy okresu, na który pojazd może być czasowo wycofany z ruchu. Jednocześnie wprowadza możliwość przedłużenia tego terminu z zastrzeżeniem, że łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu. Wysokość maksymalnej opłaty za wycofanie pojazdu z ruchu pozostała bez zmian i wynosi 150 zł.

Przedmiotowe rozporządzenie pozostawia na dotychczasowym poziomie 80,00 zł, wysokość opłaty za decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy. Zmianie uległo rozłożenie opłaty za kolejne miesiące czasowego wycofania pojazdów z ruchu, w taki sposób, aby następowało sukcesywne jej zmniejszanie, stosując poniższy sposób rozłożenia tej opłaty:
- 4 zł – za każdy kolejny miesiąc od 3 do 12 miesiąca;
- 2 zł – za każdy kolejny miesiąc od 13 do 24 miesiąca;
- 0,25 zł – za każdy kolejny miesiąc od 25 do 48 miesiąca.

Podobne wiadomości:

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

Holandia mówi

Holandia mówi "nie" silnikom spalinowym?

Aktualności 2016-04-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.