mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > 2025 r. – horyzont dla nowych ekspresowych

2025 r. – horyzont dla nowych ekspresowych

Sektor transportu prowadzi prace nad opracowaniem „Studium” w sprawie rozszerzenia sieci dróg ekspresowych w Polsce do roku 2025 . Północne województwa Polski liczą, że znajdzie się tam trasa: Gniezno – Inowrocław – Toruń – Ostróda – Olsztyn – Augustów.

2025 r. – horyzont dla nowych ekspresowych

W maju br. prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza wystąpił do rządu z prośbą o wprowadzenie do wykazu dróg ekspresowych trasy drogowej z Gniezna do Augustowa przez Inowrocław, Toruń, Olsztyn. Starania w tym zakresie podejmuje już od 13 lat. W listopadzie 1994r. poparcia tej propozycji udzieliły min. sejmiki województw: toruńskiego, olsztyńskiego  i suwalskiego, wojewodowie: poznański, bydgoski i toruński, władze samorządowe: Gniezna, Olsztyna, Ostródy, Iławy, Lubawy, Mrągowa, Biskupca, Sorkwit, Gniewkowa. W czerwcu 1995 r. opracowane zostało przez Biuro Planowania Sieci Drogowej w Warszawie studium rozpoznawcze możliwości przeprowadzenia drogi ekspresowej od Gniezna przez Inowrocław do  Augustowa. Trasa miała liczyć 464 km długości i wykorzystać przebieg czterech dróg krajowych.

W piśmie prezydent Inowrocławia wskazuje, że trasa ta mogłoby zyskać miano Via Baltica, łącząc Litwę, Łotwę i Estonię z Europą Zachodnią. Argumentuje, że województwa warmińsko – mazurskie i kujawsko – pomorskie należą do rejonów o jednym z najwyższych stóp bezrobocia, a nowi inwestorzy, np. Sharp k. Torunia, wymagają bardzo dobrych tras komunikacyjnych.

W odpowiedzi minister transportu poinformował, że Politechnika Warszawska na zlecenie GDDKiA opracowuje „Studium układu dróg szybkiego ruchu w Polsce, układ kierunkowy horyzont 2025, wraz z analizą podziału funkcjonalnego całej sieci drogowej Polski”. Autorzy „Studium”, którego powstanie planowane jest na koniec maja 2008 r., bazują na  przekazanych im wnioskach w sprawie rozszerzenia sieci dróg ekspresowych. „Decyzje dotyczące włączenia dodatkowych elementów do układu dróg ekspresowych podjęte zostaną po zakończeniu „Studium” -  czytamy w piśmie z ministerstwa.

Przeczytaj także:

Walczą o S5 i S10 (2007-03-23)

DK 25 Stryszek - Inowrocław będzie rozbudowana (2007-01-23)

Dobre wieści dla Inowrocławia (2006-01-06)

 


Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~Kaowiec 2007-08-26

Zgadzam się w pełni z panem mil1231@gazeta.pl w kwestii frustracji i stwierdzam, że on sam jest tego doskonałym przykładem.

~MaZuReK 2007-07-31

Wszystkie projekty to amatorszczyzna ,teraz dopiero widac ze drogi potrafimy robic tylko na pustyni.Za praca wyjechali tez projektanci. Nowe drogi powstana za jakies 40 lat i znowu bedziemy rozbudowywac 40 kolejnych pieknych lat itd..........

~Aver 2007-07-19

Ostatnio w ramach pracy dyplomowej z kolega badalem efektywnosc S11 w skali sieci drog krajowych na 2015 oraz 2025 rok przy pomocy VISUM. Wczoraj sie obronilem. Ciekawe zagadnienie... prawda jest taka ze tego typu analizy czy studia robi sie pod konkretnego zleceniodawce... i zawsze wykaze sie sens budowy jakiejs drogi... Inna sprawa jest to, ze co rzad to ksztalt siecie docelowej sie zmienia, brakuje ciaglosci i konsekwencji dzialania...

~mil1231@gazeta.pl 2007-06-20

wiekszość ludzi na tym forum sama niczego w życiu nie osiągnęła i tutaj mają miejsce na swoje frustracje.

~As 2007-06-20

Napiszesz coś pozytywnego o drogach i cie zmieszają z błotem... najlepiej ponarzekać ale wiadomo wiekszosc ludzi na tym forum nie ukonczyła gimnazjum więc z czym do ludzi

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.