mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > 662 mln zł za 14 km S7

662 mln zł za 14 km S7

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7. 14 km fragment dwujezdniowej trasy Elbląg – Pasłęk będzie kosztować aż 662,3 mln zł. Prace budowlane potrwają 22 miesiące.

662 mln zł za 14 km S7
20 października bieżącego roku przedstawiciele olsztyńskiego oddziału GDDKiA oraz konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T „OL-TRANS” i Drogomex Sp. z o.o., podpisali umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Elbląg-Pasłęk.

Inwestycja polegać będzie na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Elbląg Wschód do miejscowości Pasłęk (węzeł Pasłęk Północ). Na trasie tego odcinka znajdą się trzy węzły: Elbląg-Wschód (istniejący), Bogaczewo i Pasłęk Północ. Dla zapewnienia połączeń  z przyległym terenem wybudowane zostaną drogi gospodarcze, przebudowana zostanie infrastruktura techniczna kolidująca z projektem, wybudowane zostaną wiadukty i tunele na przecięciu z poprzecznymi drogami lokalnymi oraz przejścia ekologiczne dla małych i dużych zwierząt. W zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem wybudowane zostaną ekrany akustyczne.

Ze względu na to, że proponowany wariant drogi S7 częściowo naruszał obszar odkrytej w 1982 roku wczesnośredniowiecznej (VIII-X w.) osady portowo-handlowej w Janowie (Truso), na terenie planowanej inwestycji przed rozpoczęciem robót drogowych zostały wykonane badania archeologiczne. Trwały one od maja 2007 roku do sierpnia 2008 roku i objęły 400 arów terenu w okolicach Janowa Pomorskiego. Wykonawcą badań archeologicznych było Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu. Koszt tych badań wraz z opracowaniem wyników  to około 2,7 mln zł.

Budowa tego odcinka trasy ekspresowej potrwa 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych i kosztować będzie 662,3 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

Komentuj:

~Alfista 2008-12-01

Hehehe... Nika... to nie takie proste ;) Do Lilavati S10 na pewno będzie zbudowana po 2015. A pewnie jeszcze później...

~nika 1 2008-10-26

Ja nic z tego nie rozumię droga S7 przecież istnieje od lat i dobudowa do niej drugiej jezdni jak widzę to dla naszych urzędników wielki problem nie logiczne to wszystko, powini budować bardzo szybko od morza aż po tatry a z tego co piszą to nie wiadomo czy zdążą na euro2012 . Żułwie tempo budowy tej drogi to jest po prostu nie zrozumiałe ,skoro coś jest wystarczy dobudować pas jezdni.A co z innymi drogami które trzeba lokalizować w nowym terenie w takim tempie budowy to drogowcy wybudują drogi na 2018 i to jeszcze nie wszystkie.

~kamil 2008-10-24

a co z innymi odcinkami

~astrolog 2008-10-22

Jakis czas temu jakis madrala-eksprert twierdzil, ze Siodemka nie bedzie robiona przed 2012 na odcinku Warszawa -Gdansk. Pytam, gdzie jest ten madrala? Ponoc sa szykowane kolejne przetargi na S7 na polnocy i na poludniu tej trasy.

~Bartoszek 2008-10-22

Jeszcze trochę a "ekspresowki" będą droższe w budowie niż autostrady...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.