mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > 662 mln zł za 14 km S7

662 mln zł za 14 km S7

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7. 14 km fragment dwujezdniowej trasy Elbląg – Pasłęk będzie kosztować aż 662,3 mln zł. Prace budowlane potrwają 22 miesiące.

662 mln zł za 14 km S7
20 października bieżącego roku przedstawiciele olsztyńskiego oddziału GDDKiA oraz konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T „OL-TRANS” i Drogomex Sp. z o.o., podpisali umowę na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Elbląg-Pasłęk.

Inwestycja polegać będzie na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Elbląg Wschód do miejscowości Pasłęk (węzeł Pasłęk Północ). Na trasie tego odcinka znajdą się trzy węzły: Elbląg-Wschód (istniejący), Bogaczewo i Pasłęk Północ. Dla zapewnienia połączeń  z przyległym terenem wybudowane zostaną drogi gospodarcze, przebudowana zostanie infrastruktura techniczna kolidująca z projektem, wybudowane zostaną wiadukty i tunele na przecięciu z poprzecznymi drogami lokalnymi oraz przejścia ekologiczne dla małych i dużych zwierząt. W zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem wybudowane zostaną ekrany akustyczne.

Ze względu na to, że proponowany wariant drogi S7 częściowo naruszał obszar odkrytej w 1982 roku wczesnośredniowiecznej (VIII-X w.) osady portowo-handlowej w Janowie (Truso), na terenie planowanej inwestycji przed rozpoczęciem robót drogowych zostały wykonane badania archeologiczne. Trwały one od maja 2007 roku do sierpnia 2008 roku i objęły 400 arów terenu w okolicach Janowa Pomorskiego. Wykonawcą badań archeologicznych było Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu. Koszt tych badań wraz z opracowaniem wyników  to około 2,7 mln zł.

Budowa tego odcinka trasy ekspresowej potrwa 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych i kosztować będzie 662,3 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~Alfista 2008-12-01

Hehehe... Nika... to nie takie proste ;) Do Lilavati S10 na pewno będzie zbudowana po 2015. A pewnie jeszcze później...

~nika 1 2008-10-26

Ja nic z tego nie rozumię droga S7 przecież istnieje od lat i dobudowa do niej drugiej jezdni jak widzę to dla naszych urzędników wielki problem nie logiczne to wszystko, powini budować bardzo szybko od morza aż po tatry a z tego co piszą to nie wiadomo czy zdążą na euro2012 . Żułwie tempo budowy tej drogi to jest po prostu nie zrozumiałe ,skoro coś jest wystarczy dobudować pas jezdni.A co z innymi drogami które trzeba lokalizować w nowym terenie w takim tempie budowy to drogowcy wybudują drogi na 2018 i to jeszcze nie wszystkie.

~kamil 2008-10-24

a co z innymi odcinkami

~astrolog 2008-10-22

Jakis czas temu jakis madrala-eksprert twierdzil, ze Siodemka nie bedzie robiona przed 2012 na odcinku Warszawa -Gdansk. Pytam, gdzie jest ten madrala? Ponoc sa szykowane kolejne przetargi na S7 na polnocy i na poludniu tej trasy.

~Bartoszek 2008-10-22

Jeszcze trochę a "ekspresowki" będą droższe w budowie niż autostrady...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport