mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > 6 wariantów ekspresowej siódemki

6 wariantów ekspresowej siódemki

Budowa nowej drogi ekspresowej S7 na odcinku Chęciny – Jędrzejów to jedna z trudniejszych inwestycji, ponieważ częściowo ma przebiegać przez obszary chronione Natura 2000. W związku z tym przedstawiono sześć różnych wariantów 20 km trasy.

6 wariantów ekspresowej siódemki
W Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim odbyła się rozprawa administracyjna, która została zorganizowana w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, związanej z budową drogi ekspresowej S7 Chęciny - Jędrzejów. W rozprawie, którą poprowadził Jarosław Pajdak z Wydziału Środowiska i Rolnictwa Urzędu Wojewódzkiego wzięli udział przedstawiciele inwestora czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projektanci z biura WBP Zabrze oraz mieszkańcy gmin Sobków, Jędrzejów i Chęciny zainteresowani inwestycją.

Podczas spotkania przedstawiono sześć wariantów przebiegu 20 km odcinka trasy szybkiego ruchu między Chęcinami, a Jędrzejowem, w tym dwa tzw. warianty społeczne, które opracowane zostały po konsultacjach z mieszkańcami gmin organizowanych przez kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Omówiono między innymi wariant rekomendowany przez inwestora czyli taki, który został uznany za najkorzystniejszy ze względów środowiskowych, ekonomicznych i technologicznych. W oparciu o ten wariant nowa droga miałaby biec na wschód od już istniejącej na odcinku o Podzamcza do Mnichowa. W ramach rekomendowanego wariantu przewidziano węzły w Tokarni, Sobkowie i Mnichowie.

Budowa odcinka Chęciny – Jędrzejów to trudna inwestycja na trasie S7 ze względu na konieczność poprowadzenia nowej drogi przez obszary chronione Natura 2000 w Dolinie Nidy. Właśnie dlatego rekomendowany został ten wariant przebiegu trasy, który w najmniejszym stopniu oddziałuje na środowisko, a jednocześnie pozwala utrzymać wszystkie parametry drogi ekspresowej. O tym, jaki wariant będzie rekomendowany, zadecydowała Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych w centrali GDDKiA. Komisja zapoznała się z obszernym raportem o oddziaływaniu wariantów drogi na środowisko oraz sporządzonym dodatkowo niezależnym koreferatem do raportu.

Podczas rozprawy administracyjnej w Urzędzie Wojewódzkim swoje wnioski przedstawili burmistrz Chęcin oraz mieszańcy Tokarni, Podzamcza i Sokołowa Dolnego. Zostaną one rozpatrzone w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej. Ma ona zapaść do połowy grudnia bieżącego roku.

Podobne wiadomości:

Bezpieczniej na świętokrzyskich drogach

Bezpieczniej na świętokrzyskich drogach

Polskie drogi 2014-12-18

Dodatkowe oznakowanie na dolnosląskiej S8

Dodatkowe oznakowanie na dolnosląskiej S8

Polskie drogi 2014-12-11

Komentuj:

~p 2008-08-25

Najbardziej masakryczny to moim zdaniem Kielce-Skarżysko a niegdyś także okolice Radomia. A tu? Laski, parkingi, widoczki a nawet 200 m ekspresówki, która nigdy nie zostanie dokończona w tym miejscu. Wszystkie mapki na forum SSC w wątkach o infrastrukturze drogowej.

~ryvar72 2008-08-25

Czy ktoś wie gdzie można obejrzeć mapkę z wariantami, przejrzałem stronę GDDKiA i nie mogę jej znaleźć?

~Dam 2008-08-24

Dokładne mapki wariantów - ja też to lubię - to takie po prostu profesjonalne!

~MarKowy 2008-08-23

Dziekujemy za dokladna mapke z zarysem proponowanych wariantow.

~astrolog 2008-08-23

Chyba zartujesz. To najbardziej masakryczny odcinek. Jazda do Jedrzejowa to prawdziwa kara. Dopiero za Jedrzejowem sie robi troche luzniej, ale tam dalej jest tragiczna droga. Musza tam dalej robic siodemke.