mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > 6 wariantów ekspresowej siódemki

6 wariantów ekspresowej siódemki

Budowa nowej drogi ekspresowej S7 na odcinku Chęciny – Jędrzejów to jedna z trudniejszych inwestycji, ponieważ częściowo ma przebiegać przez obszary chronione Natura 2000. W związku z tym przedstawiono sześć różnych wariantów 20 km trasy.

6 wariantów ekspresowej siódemki
W Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim odbyła się rozprawa administracyjna, która została zorganizowana w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, związanej z budową drogi ekspresowej S7 Chęciny - Jędrzejów. W rozprawie, którą poprowadził Jarosław Pajdak z Wydziału Środowiska i Rolnictwa Urzędu Wojewódzkiego wzięli udział przedstawiciele inwestora czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, projektanci z biura WBP Zabrze oraz mieszkańcy gmin Sobków, Jędrzejów i Chęciny zainteresowani inwestycją.

Podczas spotkania przedstawiono sześć wariantów przebiegu 20 km odcinka trasy szybkiego ruchu między Chęcinami, a Jędrzejowem, w tym dwa tzw. warianty społeczne, które opracowane zostały po konsultacjach z mieszkańcami gmin organizowanych przez kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Omówiono między innymi wariant rekomendowany przez inwestora czyli taki, który został uznany za najkorzystniejszy ze względów środowiskowych, ekonomicznych i technologicznych. W oparciu o ten wariant nowa droga miałaby biec na wschód od już istniejącej na odcinku o Podzamcza do Mnichowa. W ramach rekomendowanego wariantu przewidziano węzły w Tokarni, Sobkowie i Mnichowie.

Budowa odcinka Chęciny – Jędrzejów to trudna inwestycja na trasie S7 ze względu na konieczność poprowadzenia nowej drogi przez obszary chronione Natura 2000 w Dolinie Nidy. Właśnie dlatego rekomendowany został ten wariant przebiegu trasy, który w najmniejszym stopniu oddziałuje na środowisko, a jednocześnie pozwala utrzymać wszystkie parametry drogi ekspresowej. O tym, jaki wariant będzie rekomendowany, zadecydowała Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych w centrali GDDKiA. Komisja zapoznała się z obszernym raportem o oddziaływaniu wariantów drogi na środowisko oraz sporządzonym dodatkowo niezależnym koreferatem do raportu.

Podczas rozprawy administracyjnej w Urzędzie Wojewódzkim swoje wnioski przedstawili burmistrz Chęcin oraz mieszańcy Tokarni, Podzamcza i Sokołowa Dolnego. Zostaną one rozpatrzone w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej. Ma ona zapaść do połowy grudnia bieżącego roku.

Podobne wiadomości:

Jest umowa na S5 od autostrady A2

Jest umowa na S5 od autostrady A2

Polskie drogi 2015-07-31

Postęp prac na S5 pod Wrocławiem. Są zmiany w ruchu

Postęp prac na S5 pod Wrocławiem. Są zmiany w...

Polskie drogi 2015-07-30

Komentuj:

~p 2008-08-25

Najbardziej masakryczny to moim zdaniem Kielce-Skarżysko a niegdyś także okolice Radomia. A tu? Laski, parkingi, widoczki a nawet 200 m ekspresówki, która nigdy nie zostanie dokończona w tym miejscu. Wszystkie mapki na forum SSC w wątkach o infrastrukturze drogowej.

~ryvar72 2008-08-25

Czy ktoś wie gdzie można obejrzeć mapkę z wariantami, przejrzałem stronę GDDKiA i nie mogę jej znaleźć?

~Dam 2008-08-24

Dokładne mapki wariantów - ja też to lubię - to takie po prostu profesjonalne!

~MarKowy 2008-08-23

Dziekujemy za dokladna mapke z zarysem proponowanych wariantow.

~astrolog 2008-08-23

Chyba zartujesz. To najbardziej masakryczny odcinek. Jazda do Jedrzejowa to prawdziwa kara. Dopiero za Jedrzejowem sie robi troche luzniej, ale tam dalej jest tragiczna droga. Musza tam dalej robic siodemke.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Częściowo zamknięty węzeł Brzezimierz na A4
Częściowo zamknięty węzeł Brzezimierz na A4
Od wtorku nastąpiło częściowe zamknięcie węzła Brzezimierz na autostradzie A4. Prace na tym węźle są częścią trzeciego etapu remontu autostrady A4.