mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A1 dłuższa o 12 km i większa o 10 obiektów inżynierskich

A1 dłuższa o 12 km i większa o 10 obiektów inżynierskich

Kolejne 12 km autostrady A1 w kujawsko-pomorskim ma już ułożoną ostatnia warstwę nawierzchni (tzw. warstwę ścieralną). W zeszłym tygodniu zakończyły się też prace przy 10 obiektach inżynierskich. Obecnie trwa procedura zmierzająca do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

A1 dłuższa o 12 km i większa o 10 obiektów inżynierskich
Od 25 do 30 października na odcinku Czerniewice Kowal wykonawca prowadził dalsze prace na trasie głównej, a także roboty branżowe związane z wykonywaniem robót ziemnych. Kontynuowano prace energetyczne, teletechniczne a także wodociągowe. Realizowano dalsze prace przy montażu ekranów przeciwolśnieniowych i siatek ogrodzeniowych a także prowadzono hydroobsiew skarp i rowów. W tygodniu zlikwidowano również dotychczasowe utrudnienia na drodze S10 w Czerniewicach i przełożono ruchu na przyszłą Stację Poboru Opłat.


Z kolei na odcinku Stryków-Tuszyn w okresie od 25 do 30 października kontynuowane były prace związane z budową pięciu wiaduktów, między innymi odkopywano pale fundamentowe i wykonywano płyty betonowe. W tym czasie wykonywano też kolejne warstwy nasypów i wykopów, trwały dalsze prace przy stabilizacji podłoża gruntowego pod drogę główną, wykonywano roboty przy przepustach skrzynkowych. Układano płyty ażurowe na zbiornikach retencyjnych. Trwały dalsze prace na MOP „Wiśniowa Góra”. W dalszym ciągu prowadzono czynności przy przebudowie kolizji wodno-kanalizacyjnych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, roboty nad przebudową gazociągu, a także pomiary laboratoryjne i geodezyjne na wykonanych odcinkach robót.
Tematy w artykule: kujawsko-pomorskie lodzkie

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Ja i mój klekot 2013-11-05

Brak mi słów na tępo budowy A1.Zdaje się ze jeszcze baaardzo długo objazd Łodzi bedzie wiódł od Końca A1 w Strykowie DW708 do Brzezin -jako ,tako.DW715 do Żakowic już gorzej i DW716 przez Rokiciny- krety,wąski obsrany teraz obornikiem (dosłownie) kawałek pożal się Boże asfaltu ,i tak do S8 pod Piotrków,to tak z kier .N na S,nie polecam DK71 to jak snuć się przez Łódż. A jak skończą ekspresówke ,to pewnie większość ruchu skieruje sie na DW714 /713 ze Rzgowa do Tomaszowa

~Z Gdańska do Strykowa w 2 godziny, po czym ... 2013-11-05

... następne 2 godziny przedzierania się przez Łódź do Tuszyna. Głowy myślą ! Liczą zegarki, ale czasu nie liczą !

~Mija właśnie 35 LAT budowy autostrady A1 !!! 2013-11-05

Budowa autostrady A1 obchodzi w tym roku JUBILEUSZ. Mija właśnie 35 LAT od rozpoczęcia (w ‘1978) budowy A1 Stryków-Tuszyn-Piotrków Tryb. Miała być gotowa razem z A2 na Igrzyska w Moskwie w '1980. Wtedy powstał jednak tylko odcinek Piotrków-Tuszyn oraz wiadukty dla A1 w kierunku Strykowa. Te wybudowane za Gierka wiadukty pod Tuszynem zostały właśnie wyburzone. Nigdy nie były używane. Od 3 lat kontynuuje to "pożal się, Boże, budowanie" Polimex. I dba o tradycję, bo ... budowa do dziś jeszcze na dobre nie ruszyła. Czy (KIEDY/-ś) zostanie wreszcie dokończona?!! Bo bez niej cały ruch z A1 (a za rok także z nowej S8) utknie na ulicach Łodzi. Tymczasem od ‘2010 trwa na A1 CIUCIUBABKA Polimexu z GDDKiA : Polimex udaje, że buduje, GDDKiA zaś udaje, że tego udawania nie kuma. I TOLERUJE SYTUACJĘ, gdy na 40-kilometrowej budowie wykonawca zatrudnia ledwie...85 osób!!! DWIE OSOBY "budują" KILOMETR autostrady! Takimi siłami da się może wybudować kilometr wiejskiej drogi, ale nie 40 km autostrady w pagórkowatym terenie !!! Pan Witecki i jego dyspozycyjni niedo-rzecznicy robią jednak dobrą minę do złej gry i posłusznie wydalają z siebie "cotygodniowe raporty" a w nich wciąż te same ogólniki i enigmaty, ble, ble, ble w rodzaju "kontynuowano prace", "układano kolejne warstwy", "wykonywano dalsze czynności" ... I ZERO KONKRETÓW ! Nic zatem dziwnego, że przez cały rok (2013) takiego "budowania" wykonano tam ledwie 19% (1/5) robót ziemnych i ZERO mostów i wiaduktów. W dotychczasowym tempie SAME PRACE ZIEMNE potrwają PIĘĆ LAT ! Do '2018 ! Potem już „tylko” mosty, wiadukty i nawierzchnie... Jak dobrze pójdzie, to do '2020 powinni się "wyrobić"... Kiedy w '2014 otworzą nową S8 Wrocław-Łódź (jej budowa dobiega końca) BĘDZIE DRAMAT !!! Potok SW-NE z S8 Wrocław-Łodź-Wwa-Białystok-Litwa (S8-Łódź-A2-S8) nałoży się na dotychczasowy strumień N-S Gdańsk-Łódź-Katowice i wszystko to UTKNIE na ulicach Łodzi !!! Na długie lata. Tym bardziej, że nasz światły, "obcykany" Minister N. WYCIĄŁ z PLANÓW dokończenie S14, która mogłaby stanowić alternatywę dla nieistniejącej A1 Stryków-Tuszyn. Ale budowa S14 KONTYNUOWANA NIE BĘDZIE! Została wycięta i nie ma jej w słynnym załączniku nr 5. W ten sposób ŁÓDZKA CZARNA DZIURA w środku Polski zakonserwowana została na długie lata ! Tak oto wygląda w praktyce „USUWANIE WĄSKICH GARDEŁ” i "UCIĄGLANIE" SIECI DROGOWEJ – sztandarowy leitmotiv obcykanego (czy aby w drogownictwie??) Ministra N. . BRAWO, Panie Ministrze !!! POGRATULOWAĆ !!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport