mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A1 i A4 na finiszu

A1 i A4 na finiszu

Kierowcy mogą już korzystać z całego 25-kilometrowego odcinka autostrady A4/DK4 od Jarosławia Zachód do węzła Przemyśl w Radymnie. W nocy z piątku na sobotę pierwsi kierowcy ruszyli także 45-kilometrowym odcinkiem autostrady A1 z Torunia do Włocławka. W poniedziałek natomiast ok. godz. 15, spodziewane jest oddanie do ruchu kolejnego ponad 21-kilometrowego odcinka między Radymnem, a Korczową.

A1 i A4 na finiszu
Na pozostałych odcinkach autostrady A4 i A1 trwają prace. Jak wynika z raportu GDDKiA na pozostałym 19-kilometrowym fragmencie od Włocławka do Kowala kontynuowano prace na trasie głównej i obiektach mostowych. Prace prowadzono 7 dni w tygodniu i do późnych godzin nocnych.

Na budowie autostrady A1 od Strykowa do Tuszyna wykonywano kolejne warstwy nasypów i wykopów, trwały również dalsze prace przy stabilizacji podłoża gruntowego pod drogę główną. Wykonywano roboty przy przepustach skrzynkowych oraz kontynuowano prace na obiektach mostowych i wiaduktach.

Z kolei na budowanej autostradzie A4 pomiędzy Tarnowem i Dębicą udostępnione zostały dla  ruchu trzy drogi powiatowe z nowymi wiaduktami w miejscowościach: Brzozówka, Nowe i Jaźwiny. Przebudowano tu w sumie 2 km dróg powiatowych. Na estakadzie E-118 w Żyrakowie zabetonowano kolejne segmenty ustroju nośnego. Ułożono także 750 m warstwy wiążącej WMS. Na wszystkich odcinkach autostrady pracowało łącznie każdego dnia ok 600 osób i ok. 200 maszyn budowlanych.

Do ruchu węzeł Jarosław Zachód dzięki czemu kierowcy mogli skorzystać z całego 25-kilometrowego odcinka aż do węzła Przemyśl w Radymnie. W poniedziałek ok. godz. 15 spodziewane jest oddanie do ruchu kolejnego 21-kilometrowego odcinka między Radymnem, a Korczową. W minionym tygodniu zakończyły się prace związane z wykonaniem oznakowania poziomego. W sumie wykonano 42 km linii krawędziowych i segregacyjnych. Ułożono także warstwę wiążącą z betonu asfaltowego oraz warstwę ścieralną na dwóch obiektach. Na odcinku autostrady A4 od Rzeszowa do Jarosławia wykonawca prowadził prace związane z wykonywaniem oznakowania poziomego na węźle Jarosław Zachód. Kończył także montaż barier energochłonnych w pasie dzielącym na DK4.
Tematy w artykule: autostrady

Podobne wiadomości:

System viaToll na kolejnych drogach w Polsce

System viaToll na kolejnych drogach w Polsce

Polskie drogi 2017-07-11

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~marekoll 2013-12-25

... można narzekać i narzekać bez końca... to takie polskie ulubione zajęcie...

Jotgie 2013-12-23

...i na tym (prawie koniec). Nie będzie budowany w najbliższych latach odcinek A2 od Mińska do granicy, A1 od Piotrkowa do Pyrzowic. Całe Pomorze w liniach Szczecin => Gorzów => Toruń => Gdańsk to horror drogowy, który nie ma szans się zmienić w najbliższych 10 latach (budowa nie zostanie rozpoczęta w najbliższych 5 latach). Może powstanie obwodnica Koszalina. Podobnie cała "ściana wschodnia" - coś tam powstanie, ale nie do końca. Brakuje też w planach ekspresówki S12 przynajmniej na odcinku Piotrków - Radom a także S10 Toruń => Płońsk. S2 w Warszawie już się korkuje a jak powstanie dalszy odcinek i S17 do Lublina to będzie wiecznie zakorkowana. Brakuje drugiej, południowej obwodnicy Warszawy najbardziej na odcinku A2 => S17 Żyrardów => Mszczonów => Garwolin i dalej do Mińska... Ot, można by pisać i pisać!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech