mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A1 z Torunia do Włocławka otwarta

A1 z Torunia do Włocławka otwarta

Od 21 grudnia 2013 r. kierowcy mogą korzystać z nowego, 45-kilometrowego odcinka autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim. To kolejne kilometry na sieci nowych dróg szybkiego ruchu w centralnej Polsce. Przejazd nowym odcinkiem A1 Czerniewice - Włocławek pozwoli na zaoszczędzenie czasu podróży pomiędzy Włocławkiem a Toruniem o około 30 minut.

A1 z Torunia do Włocławka otwarta
Pozytywnie zakończone czynności odbiorowych pozwoliło na uzyskanie warunkowego pozwolenia na użytkowanie pasa jezdnego autostrady od Czerniewic do Włocławka. Tym samym trasa główna i wszystkie jej elementy zostały udostępnione kierowcom natomiast nadal będą mogły być kontynuowane prace m.in.: na drogach lokalnych, serwisowych i Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y nie zostały udostępnione ).

Obecnie nie przewiduje się ograniczenia prędkości na oddawanym odcinku drogi niemniej jednak w niektórych miejscach może zostać wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, umożliwiająca Wykonawcy dokończenie pozostałych robót - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Oddany do ruchu odcinek A1 od węzła Czerniewice do węzła Włocławek Zachód stanowi sumę dwóch pierwszych odcinków budowanej autostrady i fragmentu odcinka III, stanowiąc tym samym aż 70% całej nowobudowanej trasy z Czerniewic do Kowala. Na pozostałym 19 km odcinku autostrady od węzła Włocławek Zachód – węzeł Kowal nadal prowadzone są prace a odcinek ten zostanie udostępniony kierowcom w przyszłym roku.

Na oddanym właśnie odcinku autostrady A1 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wprowadziła pilotażowy program dostosowania oznakowania autostradowego do standardów europejskich. Węzły drogowe otrzymały numerację i nowe nazewnictwo ( węzeł nr 12 Czerniewice, nr 13 Ciechocinek, nr 14 Włocławek Północ, nr 15 Włocławek Zachód ). Dodatkowo tablice drogowskazowe wraz ze strzałkami zostały rozmieszczone nad właściwymi pasami ruchu. Nowe rozwiązania stosowane z powodzeniem na zachodzie Europy, mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i staną się bardziej wygodne dla użytkowników drogi.

Autostrada A1 stanowi alternatywne połączenie dla drogi krajowej nr 1 pełniącej kluczową rolę dla transportu zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej. Przejazd autostradą pozwoli na zaoszczędzenie czasu podróży pomiędzy Włocławkiem a Toruniem o ok. 30 minut. Oddany do ruchu 45 km odcinek A1 przejmie ruch tranzytowy, dzięki czemu zmniejszy się też ruch na istniejącej drodze krajowej nr 1 przebiegającej przez wiele terenów zabudowanych. Mniejsze zatłoczenie w tych obszarach poprawi bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, a w szczególności pieszych i rowerzystów. Wpłynie także radykalnie na poprawę stanu środowiska. Nie bez znaczenia jest również istotny wpływ na rozwój gospodarczy regionów przyległych do nowej trasy.
Tematy w artykule: kujawsko-pomorskie

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Cała S5 w kujawsko-pomorskim ma już umowy

Cała S5 w kujawsko-pomorskim ma już umowy

Polskie drogi 2015-10-13

Komentuj:

~Marek 2013-12-30

Jak dla mnie brak zjazdu z A1 na drogę DK91 na węźle "Czerniewice" jest tematem dla CBA. Przecież kierowcy jadący do Torunia od strony Łodzi nie wiedzą, że nie można zjechać "do Torunia" na węźle "Czerniewice" i nie z własnej winy będą musieli skorzystać z prywatnego odcinka A1, aby opuścić aotostradę na węźle "Lubicz". Dlaczego GDDKiA nabija kasę prywatnej spółce Amber One? Czy w Toruniu mają prezydenta, który stanie po stronie mieszkańców i wyprostuje ten bałagan?

~warszawiak 2013-12-28

@Romek: Minister, czy viceminister np transportu są politykami i urzędnikami jednocześnie. A 1-szym urzędnikiem w kraju jest prezydent, będący siłą rzeczy również politykiem. Co do omawianych przez Ciebie odcinków A1, S10 i węzła "Czerniewice": w ogóle można było tak skonstruować i wynegocjować umowę z GTC, żeby odcinek Czerniewice-Lubicz pozostał bezpłatny dla samochodów osobowych, a bramki postawić na A1 za węzlem "Lubicz", jadąc do Gdańska. Te 2 zł to przeciez nie taki duży zarobek, zważywszy, że przy opcji bezpłatnego w/w odcinka węzeł "Lubicz" nie musiałby być w kształcie trąbki, czyli koszt jego budowy byłby o wiele tańszy. Wtedy też spokojnie możnaby tylko przebudować łącznice ze starą DK1 na węźle "Czerniewice", następne bramki mogłyby być na A1 na południe od w/w węzła, a nie na początku/końcu S10.

~romek 2013-12-28

Jeszce mały kamyczek w temaie wezła Czerniewice.Droga S10 w poczatkowym projekcie potraktowana została priorytetowo.Wybudowano od strony Bydgoszczy obwodnicę S10 o pełnych parametrach dla dróg S a wiec rezerwa pod przyszła drugą jezdnię oraz skrzyzowania dwupoziomowe na całym ciągu tj Nieszawka Czerniewice .Droga ta wpisywała sie w ciąg zbudowanej wczesniej S-10 obejscia Torunia z mostem przez Wisłę .Pod drugi most wykonano filary .Droga zachowała pierwotny ciąg Czerniewice - Lubicz i dalej w kierunku na Lipno.Budowę tego odcinka wykonano gdzies w 2000 roku.Most przez Wisłę stanowił również wygodne obejsci dla mieszkanców Torunia i ruchu tranzytowego.Oznakowany był jako S10.Zabawa w budowe kolejnych wezłów S10 skonczyła sie ok 2006 roku kiedy autostrada A1 weszła w fazę projektową.Poprowadzono korytarz autostradaowy w którym zawłaszczono dla GTC wybudowany juz wczesniej odcinek drogi S10.Spowodowało to odciecie z jednej strony drogi S10 na wzle Czerniewice oraz odciecie dostępu do zbudowanych już mostów na Wisle.Wydaj się ze w Warszawie dostrzeżono ten problem co zaowocowało wybudowanie jeszcze jednej przeprawy w rejonie Torunia przez Wisłe w celu zazegnania protestów społecznych .Znane sa kulisy przetargu na koncesję na ten odcinek był tylko jeden oferent GTC z Gdanska.Koszty zaproponowane na drugi etap Nowe Marzy -Czerniewice ok 15mln euro za Km równiez nalezały do najwyzszych .Minister Polaczek próbował zatrzymac ten kontrakt jednak podpisane wcześniej przez SLD umowy koncesyjne które nie uwzgędniały interesów skarbu panstwa uniemozliwiły te działania.10km odcinek starej S10 z mostami przez Wisłę kosztował sp 600mln zł.Ciagle istnieja tkz tajne aneksy do umów koncesyjnych które traktuja o dodatkowych powinnościach finansowych sp dla koncesjonariuszach.To nie urzednicy decyduja o wytyczniu trasy ale ponoszą konsekwencje decyzji polityków

~warszawiak 2013-12-28

A ja widzę problem. Dlaczego, już pisałem. A likwidacja istniejącego węzła w tak newralgicznym miejscu (zamiast jego przebudowa), mogła się zrodzić tylko w głowie niemyślącego urzędasa, którego mózg funkcjonuje diametralnie inaczej od mózgu normalnego człowieka. Zaznaczam, że mnie osobiście przy tranzycie ten problem nie będzie dotykał, do samego Torunia jeżdżę raz na parę lat, ale szkoda mi torunian i osób mieszkających w okolicy.

Jotgie 2013-12-27

Np. proszę, jak to szybko idzie się przestawić. Ja nie widzę problemu, by zjechać (czy wjechać) na DK1 te 15km przed (za)Toruniem. Tym bardziej, że teraz na tym odcinku ruch zmalał kilkukrotnie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport