mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A1 - zaawansowane prace na węźle Lubicz

A1 - zaawansowane prace na węźle Lubicz

Zaawansowane są prace na największym węźle drugiego etapu budowy północnego odcinka autostrady A1. Przypomnijmy, drugi etap inwestycji, o długości 62 kilometrów, obejmuje odcinek autostrady od Nowych Marz do Czerniewic koło Torunia.

A1 - zaawansowane prace na węźle Lubicz

- Do chwili obecnej wykonano 50% prac w zakresie humusowania i obsiewu trawą (część wschodnia). Prefabrykaty betonowe (krawężniki, korytka) w części wschodniej wykonane zostały w około 90%. Do wybudowania pozostają jeszcze dojazdy do obiektów WD-130 i WD-132. W części zachodniej Węzła Lubicz wykonywane są nasypy na odcinku, gdzie nasz projekt i projekt połączenia z Szosą Lubicką jest spójny, czyli nie ma zmian szerokości lub wysokości nasypu. Najwięcej, w chwili obecnej, dzieje się na skrzyżowaniu DK10/552, gdzie z początkiem stycznia 2010 roku chcemy przerzucić ruch z początkowego odcinka Obwodnicy Torunia. Samo skrzyżowanie gotowe będzie do końca tego roku – informuje koncesjonariusz A1 - Gdańsk Transport Company.

Przypomnijmy, realizacja koncesyjnego odcinka autostrady A1 została podzielona na dwa etapy.

Etap I - 90-kilometrowy odcinek autostrady z Rusocina do Nowych Marz koło Grudziądza. Realizację tego etapu inwestycji rozpoczęto jesienią 2005 roku. W ramach pierwszego etapu wybudowanych zostało 6 sekcji. W grudniu 2007 roku oddano do użytku dwie pierwsze sekcje (25 kilometrów) autostrady na odcinku Rusocin–Swarożyn. Pozostałe sekcje (65 kilometrów) otwarto do ruchu w październiku 2008 roku.

Etap II - 62-kilometrowy odcinek autostrady z Nowych Marz do Torunia. Realizacja tego etapu inwestycji rozpoczęła się w sierpniu 2008 roku. W ramach projektu wybudowane zostaną 4 sekcje. Termin zakończenia prac budowlanych przewidziano na grudzień 2011 roku.

Autostrada A1, czyli europejska droga E75, jest częścią Trans-Europejskiego Korytarza Transportowego Północ-Południe łączącego Skandynawię z krajami leżącymi nad Morzem Śródziemnym. Korytarz biegnie od Morza Bałtyckiego przez terytorium Czech i Słowacji, aż do Austrii i będzie stanowić nowoczesne połączenie komunikacyjne pomiędzy Gdańskiem a Wiedniem.

 

Zobacz galerię - Autostrada A1 z Nowych Marz do Czerniewic k. Torunia - prace budowlane

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~janek 2009-12-15

Romek ma rację. Budują obok mnie S-8. Na budowie kręci się garstka ludzi a dwa wiadukty stojące obok siebie były budowane najpierw jeden a potem drugi .Jakby budowali równolegle zaoszszczędziliby z pół roku.Ale komu na tym zależy .Liczy się tylko kasa i zysk.

~Jotgie 2009-12-15

Niestety, ale sama końcówka A1 Świerklany - Gorzyczki się rypła! Dzisiaj GDDKiA wypowiedziała umowę austriackiej firmie, budującej ten odcinek. Powodem są spore opóźnienia w budowie sięgające 35%. Odcinek, który miał być oddany jesienią 2010 będzie gotowy dopiero w połowie 2012.

~maras49 2009-12-15

co racja to racja - nie ma dwóch jednakowych odcinków - np Alpine buduje A1 juz lata (51 km) i ma 50% zaawansowania - ma być 85% - chyba ich wywalą Ci z Gdaki

~precz z trollami 2009-12-15

twoje obliczenia są funta kłaków warto. co za bezsens dzielić ilość km przez czas. idąc twoim myśleniem można by obliczyć że np odcinek 100 metrowy buduje się miesiąc. haha.

~romek 2009-12-15

62km w ciagu 2 lat to nimniej niwiecej 31 km srednio na rok.Czy to duzo czy mało?Jest to wynik stworzonego systemu budowy autostrad tkz publiczno-prywatnego Budją za 16 mln euro za km w tempie na pól gwizdka.Poczatek jest zawsze dobry prace ziemne niwelacje nasypy potem nastepuje silne hamowanie .Na budowię mostów wkraczają małe brygady cieśli i zbrojaży które przechodzi od jednej konstrukcji do drugiej,podobnie z wykonczeniem.To tak jakby działały małe grupy podwykonawców które chcą duzo zarobic majac mini zespoły.Ustalone harmonogramy budowy wyjatkowo faforyzują wykonawców.1500km autostrad przy dobrej organiazacji mozna wybudowac w 2 lata

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport