mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A1 ze Śląska z poślizgiem

A1 ze Śląska z poślizgiem

Rząd w ramach oszczędności odłożył budowę autostrady A1 z Pyrzowic do Tuszyna w województwie łódzkim.  Prace mają się tam zacząć po roku 2013 i skończyć dwa lata później. Według ekspertów nawet ten termin jest nierealny. Szacują, że brakujący odcinek autostrady A1 powstanie dopiero pod koniec przyszłej dekady! Do 2012 r. gotowy ma być tylko odcinek Stryków-Tuszyn.

A1 ze Śląska z poślizgiem
Przygotowany w resorcie infrastruktury projekt Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 zmienia dotychczasowy harmonogram inwestycji drogowych w Polsce. Choć w perspektywie Euro 2012 priorytetem zostają autostrady, to budowę odcinka A1 z Pyrzowic do Tuszyna przełożono na okres po Euro (podobnie jak budowa A2 z Warszawy do wschodniej granicy).

Teresa Jakutowicz z biura informacji i promocji resortu powiedziała „Dziennikowi Zachodniemu”, że sprawa nie jest przesądzona i jeśli znajdzie się prywatny przedsiębiorca chętny do wejścia w porozumienie z państwem, to 139 km autostrady ma szansę powstać do 2013 r. w systemie "projektuj i buduj. Eksperci wątpią, by udało znaleźć się nowego prywatnego koncesjonariusza. Drogowcy zresztą sami zabrali się do przygotowania dokumentacji inwestycji. - Przetarg na wykonawcę projektu budowlanego ma się rozstrzygnąć w styczniu – powiedział „DzZ” Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~warszawiak 2011-01-05

Jeszce jedno. W artykule jest błąd. Odcinek Stryków-Tuszyn ma być gotowy (jeśli nie będzie jakiś opóźnień oczywiście) w 2013 roku, a nie w 2012. Tu jest właśnie ten rok w plecy.

~warszawiak 2011-01-05

Do dpl1000: 333D ma trochę racji. Po co rząd trzyma się jak pijany płotu całego odcinka Tuszyn-Pyrzowice? Najważniejszy jest odcinek Częstochowa-Pyrzowice, który trzeba zacząć natychmiast, oczywiście razem z węzłem "Rzęsawa". Dopiero potem dostować do autostrady odcinek dk3 Częstochowa-Piotrków. Zgadzam się, że trzeba położyć m.in. nową nawierzchnię i wiele innych robót koniecznych dla autostrady itd, to oczywiste. Ale tu odpada np wykup gruntów itp. I na koniec można wyremontować istniejącą autostradę A1 Piotrków-Tuszyn. Grabarczyk zrobił wielki błąd, traktując odcinek Stryków-Pyrzowice jako całość. Częściowo to naprawiono podpisując umowę na odcinek Stryków-Tuszyn, Ale przez ten błąd, z ostatnim odcinkiem jest co najmniej rok w plecy, a o innych, ani widu, ani słychu.

~lalek 2010-12-31

panowie bez takich emocji że w środkowej Europie mamywstydliwie mało autostrad. Po rozpadze Czech i Słowacji Czechy miały ponad 800 km autostrad. Polska niewiele ponad 400. Teraz my mamy 850, a Czesi 1200. Czyli odrobinkę nadrobiliśmy. Nie mamy się jednak z czego cieszyć. Autostrady w Polsce są koszmarnie drogie, a płatne mają być i ekspresowe, oraz niektóre krajowe. Podatek akcyzowy w paliwie przekroczył 1 zł, a i tak brak pieniędzy na inwestycje drogowe. Jeśli nadal będa stniały tak chore podstawy do budowy dobrych dróg, to widzę te drogi jedynie jako dobro luksusowe. Już obecnie opłaty wynoszą niewiele mniej niż koszt paliwa potrzebny na ich przejechanie

~dpl1000 2010-12-31

.ale z ciebie 333d nie trzeba robic idioty... pomyslales o przejsciach dla zwierzat, nawierzchni do wymiany,ogrodzeniach,robotach ziemnych,zbiorników na wody opadowe i wielu innych sprawach, o których nie masz bladego pojecia,a ktore pozwalaja nazwac droge autostrada.Ale nie przejmuj sie, to takie polskie zeby sobie ponarzekac...

~333D 2010-12-30

Znowu ktoś z nas robi idiotów, po co łączyć gierkówkę w jedną inwestycję z nową autostradą Rząsawa -Pyrzowice? Na gierkówce Częstochowa - Piotrków wystarczy dobudować 20 wiaduktów i dwa węzły plus ekrany i bariery w pasie rozdziału razem ze wzmocnieniem niektórych odcinków około 400 -450 mln. No tak ale" prowizja" od takiej inwestycji była by malutka.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport