mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A2 Stryków-Konotopa w budowie

A2 Stryków-Konotopa w budowie

Autostrada A2 pomiędzy Strykowem a Konotopą  jest w budowie. Na odcinkach B, D i E zaawansowanie prac wynosi ponad 50%, natomiast na odcinkach A i C przejętych po Covec, obecni wykonawcy pracują pełną parą - rozpoczęli właściwe roboty: wykonywanie wykopów i nasypów, po których przebiegnie autostrada, a także budowę obiektów mostowych biegnących nad trasą jak i przepustów znajdujących się pod nią - zapewnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

A2 Stryków-Konotopa w budowie
Koszt inwestycji to około 3,65 mld zł. Planowany termin zakończenia robót na odcinkach B, D i E: 05.06.2012r. a na odcinkach A i C: 15.10.2012r. ale wykonawcy zobowiązani są zapewnić przejezdność trasy do 31 maja 2012 r.

Aby przyspieszyć realizację tej inwestycji, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podzieliła ją na pięć zadań:
  • odcinek A realizowany przez konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A.; Warbud S.A. o długości 29,2 km (woj. łódzkie),
  • odcinek B - konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.; ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A.;Polimex - Mostostal S.A. 16,9 km (woj. łódzkie),
  • odcinek C - konsorcjum firm: Dolnośląskie Surowce Skalne S.A; BÖGL a KRÝSL POLSKA Sp.z o.o.; BÖGL a KRÝSL 20 km (woj. mazowieckie),
  • odcinek D - konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o.; MOTA-ENGIL Polska S.A.; Mota-Engil Engenharia e Construcao S.A. 17,6 km (woj. mazowieckie),
  • odcinek E - konsorcjum firm: BUDIMEX SA ; FERROVIAL AGROMAN S.A. 7,1 km (woj. mazowieckie).

Autostrada A2
na terenie naszego kraju będzie miała długość  657 km. Docelowo połączy zachodnią granicę w Świecku ze wschodnią w Kukurykach, przebiegając przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce.

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~romek 2011-09-20

Zawsze ktos musi zapłacic za umowy z tkz koncesjonariuszami .Budowa km autostrady jak wielokrotnie mówiono jest bardzo wysoka jak A1 Nowe Marzy Toruń to ok 15mln /euro za km ,ponadto koncesjonariusz dostaje z budzetu panstwa dopłaty za tkz przejezdność ostatnie info to ok 1mld PLN w skali roku.Umowy koncesyjne temat tajny nie ma dostepnych informacji na temat zapisów takich umów przykład A4 .Budowa kluczowych odcinków to tworzenie eksterytorialnych dróg w kraju które blokuja rozwój konkurencyjnych dróg zapsami o ograniczeniach.Rozliczenia kolejny utajony temat czyli bilans tej inwestycji zyskownosc w perspektywie lat dla kogo?

~domek 2011-09-20

Zgadzam się z poprzednikami. Wszystko wygląda pięknie i imponująco, gdy jakiś urządnik przecina wstęgę. A potem jest szara rzeczywistość, czyli ruch na drogiej autostradzie znikomy, a na alternatywnych drogach bezpłatnych taki sam jako poprzednio. Kto nie wierzy niech porówna ruch na płatnej A2 Nowy Tomyśl - Stryków z natężeniem ruchu na darmowej, alternatywnej DK92. Z całego serca życzę wszystkim koncesjonariuszom autostrad rychłego bankructwa, a kierowcom jak najwięcej bezpłatnych, dwujezdniowych dróg ekspresowych - komfort taki jak na autostradzie, a parę złotych zostaje w portfelu. Pozdrawiam.

~JJ 2011-09-20

W ZASADZIE TO NAJLEPIEJ JAKBY TA DROGA JAK NAJDŁUŻEJ BYŁA TYLKO "PRZEJEZDNA" TO BEDZIE UŻYWANA...A JAK BĘDZIE JUŻ "AUTOSTRADĄ PEŁNĄ GĘBĄ" TO BĘDZIE STAĆ PUSTA...A DO ŁODZI JAK DAWNIEJ- ALBO GIERKÓWKA PRZEZ RAWE I PRZEŹNY ALBO PRZEZ ŁOWICZ...FUCK CO ZA NON SENS

~as 2011-09-19

Ta, a potem 2 zł za 10km, tak jak teraz Konin- Łodź 20 zł za 100km. A w Czechach za niecałe 200 zł ma ROCZNĄ winetę na WSZYSTKIE autostardy i ekspresowe. I to bez tych wnerwających bramek. Ale Polacy to bogaty naród...

~romek 2011-09-19

w tresci jest napisane ze aby przyspieszyc zadanie podzielono odcinek na 5 częci.Zastanawijace jest ze odcinek o długości 90 km nie buduje jeden powazny wykonawca np Budimex Dromex widziałem ich realizacje w praktyce na odcinku Białe Błota Stryszek rewelacja podobnie dobrą marka cieszy sie Skanska za odcinek A1 .W praktyce budowano nieraz w nocy nie ograniczajac ruchu na wezłach i całosc oddano 6 miesiecy przed terminem.Co za dziwaczne pomysły ij blizej centrali w Warszawie tym coraz durniejsze pomysły rodem od towariszczi ze wschodu.Upchano wiele firm tak ze kazda cos zarobi no i wielki bałagan nad którym nadzór GDDKiA ma problemy aby tym wszystkim zapanować.Na astronie tytułowej wymieniono 10 firm które prowadzą inwestycję nieraz 3 na jeden odcinek która ma dobra opinię ?Podstawowy problem tla tej drogi to precyzyjny harmonogram dla całego odcinka z wyszczególniniem montazu wszystkich wiaduktów .Teoretycznie przy ciepłym grudniu powinny byc gotowe konstrukcyjnie do 20 grudnia bo potem Swieta.Teretycznie mamy 90 dni aby to wszystko ustawic czy sie uda przy 50% zawansowaniu na kolejnych odcinkach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport