mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A2 Świecko ? Nowy Tomyśl coraz bliżej

A2 Świecko ? Nowy Tomyśl coraz bliżej

Koncesjonariusz autostrady A2, firma Autostrada Wielkopolska S.A., która będzie budować lubuski odcinek drogi, złożyła pierwsze wnioski o wydanie pozwolenia na rozpoczęcie realizacji inwestycji. Harmonogram zakłada rozpoczęcie budowy już w kwietniu bieżącego roku.

A2 Świecko ? Nowy Tomyśl coraz bliżej
23 grudnia 2008 roku spółka Autostrada Wielkopolska złożyła w Urzędach Wojewódzkich Lubuskim i Wielkopolskim pierwsze wnioski o wydanie pozwolenia na budowę dwóch odcinków autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl. Wnioski dotyczą wielkopolskiego fragmentu Nowy Tomyśl – Trzciel (16,4 km) oraz lubuskiego odcinka pomiędzy Jordanowem i Myszęcinem (9,5 km). Już w styczniu bieżącego roku spółka zamierza ubiegać się o pozwolenie na budowę na kolejne odcinki zachodniego fragmentu autostrady A2.

Prace przygotowujące projekt do budowy przebiegają zgodnie z harmonogramem zawartym w sierpniu 2008 roku z Ministerstwem Infrastruktury (wtedy właśnie zakończyły się negocjacje w sprawie ustalenia warunków komercyjnych na budowę i eksploatację 105,9 km odcinka autostrady A2 z Nowego Tomyśla do Świecka). Obecnie tempo prac i dotrzymanie terminu rozpoczęcia budowy w kwietniu 2009 roku zależy w dużej mierze od sprawnego i szybkiego działania Urzędów Wojewódzkich oraz organów administracji drogowej.

Koszty budowy całego zachodniego odcinka autostrady A2 to prawie 1,3 mld euro. Jest to koszt kompleksowy, zawierający w sobie także projekt budowlany oraz wszystkie prace przygotowawcze jakie spółka musi wykonać przed rozpoczęciem budowy. Uwzględnia także pełne wyposażenie autostrady, m.in. Punkty Poboru Opłat, systemy alarmowe i Miejsca Obsługi Podróżnych. Jeśli nie będzie opóźnień, to droga zostanie prawdopodobnie oddana do użytku pod koniec 2011 roku.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~obserwator 2009-01-06

Niestety, a mi się wydaje, że warszawiak pierwotnie ma rację- to jest sabotaż!!! Trudno uwierzyć w tutaj jakąkolwiek nieudolność skoro inne odcinki autostrad udało się jakoś zbudować, część się buduje, oprócz tej najważniejszej. A skoro nie wiadomo o co chodzi- chodzi o pieniądze, co niewyjaśnia oczywiście do końca sprawy

~mil1231@gazeta.pl 2009-01-06

w samej Wa-wie MUSI ruszyć i to zaraz- budowa S2 od Konotopy do Puławskiej i trasa Salomea-Wolica- to absolutne minimum!

~warszawiak 2009-01-06

P.S. Oczywiście bardzo dobrze, że już budują 10 km obwodnicy S8, ale co dalej potem od Marek?. Dla Warszawy te 10 km S8, to kropla w morzu potrzeb.

~warszawiak 2009-01-06

KKK, ja nie twierdzę, że to był na pewno celowy sabotaż, tylko, że mam takie wrażenie. Może tu chodziło o to np, żeby dokopać "warszawce", nie wiem... Warszawa na razie nie ma obwodnic, ciągle mają zacząć budować, etc...Ale najprawdopodobniej słusznie piszesz, że to nieudolność wszystkich dotychczasowych rządów, czyli jak już wspominałem, największa polska kompromitacja drogowa. W sprawie nacisku na posłów masz całkowitą rację; niestety moim zdaniem wynik będzie wątpliwy, dopóki będzie obowiązywała obecna ordynacja, a nie system większościowy. Inaczej by to wyglądało, jakbyśmy głosowali na konkretne osoby, a nie partie, czy listy komitetów wyborczych.

~KKK 2009-01-06

PS. Więc trzeba też wywierać nacisk na posłów z tych okolic, żeby oni z kolei robili w Sejmie to samo na rząd. Tu trzeba też samemu działać !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.