W 2004 r. ustalono, że inwestycja będzie kosztowała 637 mln euro, czyli ok. 6,1 mln euro za kilometr. Budowa miała ruszyć dwa lata temu, a zakończyć się w październiku 2007 r., ale początku budowy ciągle nie widać. Początkowo spierano się o wartość projektu, potem zmieniały się przepisy dotyczące bezpłatnych przejazdów tirów. Spółka musiała przygotować nowe studium ruchu na autostradzie. Z końcem 2006 roku mówiło się nawet o możliwości odebrania koncesji Autostradzie Wielkopolskiej.
Na początku roku minister transportu zaproponował AW harmonogram budowy, który zakłada oddanie autostrady do użytku na przełomie lat 2009-10. Z obu stron wyłoniono zespoły robocze: prawny, techniczny i finansowy, które w ostatnich dniach usiadły do negocjacji. Rozmawiają głównie o pieniądzach, bo - jak zaznacza spółka - od czasu ustalenia kosztów budowy w 2004 r. ceny poszły w górę. Zmieniły się też przepisy o ochronie środowiska. Trasa na 80 proc. długości przebiega przez tereny leśne, w tym na niespełna 7 km przecina obszary chronione ustawą Natura 2000. Dlatego nowy tzw. raport środowiskowy dotyczący A2 zakłada budowę 13 dodatkowych przejść dla zwierząt. Zdaniem AW to będzie główną przyczyną wzrostu kosztów.
AW chce zacząć pod koniec roku. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zastrzega już jednak, że negocjacje mogą się przeciągnąć, a budowa autostrady zacząć wiosną 2008 r.
Przeczytaj także:
A2 do Świecka w 2010? (2007-01-19)
Kiedy autostradą A2 do Świecka? (2006-12-15)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +