mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A2 - można by jechać ale...

A2 - można by jechać ale...

Na nowobudowanym odcinku autostrady A2 trwa wyścig z czasem. Najwięcej prac zostało na odcinku poznańskim, na łódzkim trwają już wykończeniowe prace kosmetyczne. Potem rozpoczną się procedury odbioru i wydawania zezwoleń....

A2 - można by jechać ale...

"W renegocjowanych zimą umowach z wykonawcami jako termin zakończenia zasadniczych robót na budowie autostrady A2 między Koninem a Strykowem widnieje 31 lipca 2006 r." - przypomina Piotr Chodorowski, z-ca dyr. oddziału poznańskiego GDDKiA. "Sierpień powinien być czasem, w którym inspektorzy Wojewódzkich Inspektoratów Nadzoru Budowlanego w Poznaniu i Łodzi dokonywaliby odbiorów poszczególnych obiektów. Ruch na nowym odcinku A2 mógłby być otwarty dopiero we wrześniu. Jednak główni wykonawcy - konsorcjum Strabag, Mota i Kirchner - po negocjacjach z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad Zbigniewem Kotlarkiem zobowiązali się tak przyspieszyć, żeby nowy fragment A2 można było otworzyć jeszcze w lipcu. Był nawet pomysł, żeby zrobić kierowcom prezent 25 lipca - w dniu ich patrona św. Krzysztofa - jednak ostatecznie ustalono termin otwarcia autostrady dla ruchu na środę 26 lipca 2006 r." - informują poznańscy drogowcy. 

Do tego czasu powinny się zakończyć procedury odbioru i wydawania zezwoleń na użytkowanie poszczególnych obiektów autostrady przez inspektorów Państwowej Straży Pożarnej, Sanepidu, Inspekcji Ochrony Środowiska i wieńczących te wszystkie wysiłki inspektorów państwowego nadzoru budowlanego. Zdaniem dyrektora Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Poznaniu Andrzeja Witczaka można skrócić terminy odbiorów do trzech tygodni, pod warunkiem bezbłędnego przygotowania dokumentacji ze strony inwestora i wykonawców.

Przez pierwszych kilka miesięcy na nowym odcinku A2 nie będą pobierane opłaty za przejazd. Jednak już trwają przymiarki do zbudowania punktów poboru opłat na wjazdach i zjazdach z autostrady. W przeciwieństwie do przyjętego systemu "biletowego" na 150-kilometrowym odcinku A2 Nowy Tomyśl-Konin - gdzie co 50 kilometrów są "bramki" w poprzek głównych jezdni, na odcinku Konin-Emilia planuje się zminimalizować zatrzymywanie pojazdów jadących autostradą. Jedyny "poprzeczny" punkt poboru myta będzie miedzy węzłami "Żdżary" pod Koninem i "Koło". Gdzie indziej opłaty będą pobierane od wyjeżdżających z autostrady, a wjeżdżając będzie się pobierać z automatu "bilet wjazdowy". Z deklaracji urzędników GDDKiA wynika, że opłata za około sto kilometrów jazdy wyniesie 10 zł, a więc znacznie mniej niż 2x11 zł na również stukilometrowym odcinku Konin-Poznań. Koszt samej budowy autostrady A2 Konin-Emilia nie obciąży jej użytkowników, gdyż w 82 procentach budowa tego odcinka A2 finansowana jest przez Unię Europejską w ramach Funduszu Spójności.

Bezpłatne pozostaną: 5-kilometrowy odcinek Modła-Żdżary pod Koninem, a także pod Łodzią odcinek Emilia-Stryków. Bezpłatnie można też dojechać z Modły do węzła Sługocin.

Autostrada A2 od Strykowa do Nowego Tomyśla będzie mieć 250 km długości. Od Świecka Nowy Tomyśl (w linii planowanej autostrady) dzielą jeszcze 104 kilometry. Od Strykowa do Konotopy (miejscowości między Pruszkowem a Ożarowem pod Warszawą, dokąd ma dojść A2) pozostaje kolejne 94 kilometry. Budowa tych odcinków wciąż jest na etapie nie do końca skrystalizowanych projektów.

Przeczytaj także:

W lipcu nowy odcinek A2 (2006-06-30)

Priorytetowa A1 (2006-06-14)


Podobne wiadomości:

W lipcu nowy odcinek A2

W lipcu nowy odcinek A2

Polskie drogi 2006-06-30

Priorytetowa A1

Priorytetowa A1

Polskie drogi 2006-06-14

Komentuj:

~Bodzio 2006-11-14

Autostrada ta jest ,,super oznakowana,,Jechałem z Poznania do Warszawy,cały czas były tablice inormacyjne,,Warszawa,Łódż,, w pewnym momencie przed końcem nagle znika Warszawa i zostaje tylko Łódż,są zjazdy na Kutno i Łódż a Warszawa znika i co,gdzie jechać na Warszawę,na Kutno????

~waleria 2006-11-13

czy na obwodnicy która nie ma śćieżki rowerowej i niema znaku zakazu można jeżdzić rowerem

~Aramis 2006-08-22

W Kanadzie autostrady są bezpłatne. Z tym, że tak jak i w USA, jest kilka wyjątków. Różne są przyczyny tych wyjątków, od promowania na danej trasie transportu publicznego, do wpływania na natężenie ruchu w sytuacjach gdy istnieją alternatywne autostrady. Tak jak i w Polsce(!), rząd kanadyjski pobiera podatki (niech będzie, że akcyzę) od paliw, z tym, że w odróżnieniu od RP są one przeznaczane na drogi!

~kacha 2006-08-04

autostrada do stolicy powinna być oddana jak najszybciej , bo co mają zrobić rodzice malutkich dzieci jeżdżący do Centrum Zdrowia Dziecka raz na miesiąc tak daleko w korkach z Tirami !!!!!!!!!! a musza to robić

~Honorynka 2006-07-31

W dniu 26.07.2006 r. tj w dniu otwarcia autostrady o godz. 19.00 byliśmu na Rondzie w Emilii; wjechaliśmy na autostradę można powiedzieć w pierwszej dziesiątce; jechaliśmy do mojego brata do Cichmiany - zjazd w Dąbiu. Pogoda była piękna; prawie na każdym wiadukcie stało parę osób, którzy nas pozdrawiali, ja też ich pozdrawiałam machajac i przesyłając całuski. Trwało to 20 minut. Autostrada jest ok. Honorata.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport