mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A2 pod lupą CBA

A2 pod lupą CBA

Już pod koniec marca bieżącego roku mają być znane wyniki kontroli, którą Centralne Biuro Antykorupcyjne prowadzi w sprawie autostrady A2. Kontrola dotyczy nadzoru sprawowanego nad budową i eksploatacją istniejącego już odcinka drogi.

A2 pod lupą CBA
Od grudnia ubiegłego roku CBA prowadzi kontrolę, która ma pozwolić na stwierdzenie, czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prawidłowo realizowała należące do niej zadania, odnośnie budowy i eksploatacji istniejącego odcinka autostrady A2, w tym także fragmentu płatnego, którego koncesjonariuszem jest spółka Autostrada Wielkopolska.

CBA poinformuje o wnioskach i wynikach kontroli dopiero po jej zakończeniu. Zostaną one jawnie przedstawione opinii publicznej prawdopodobnie już pod koniec marca bieżącego roku.

Istniejący odcinek autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Stryków z Nowym Tomyślem. Na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla droga jest płatna. Teoretycznie do 2012 roku autostrada miała połączyć Świecko z Warszawą, jednak terminowe wybudowanie brakujących odcinków jest zagrożone.

Podobne wiadomości:

Autostrada A2 lepiej połączona z Poznaniem

Autostrada A2 lepiej połączona z Poznaniem

Polskie drogi 2017-10-27

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Komentuj:

~romek 2009-03-02

Rok 1997 Tło historyczne "Autostrada Wielkopolska, która w marcu 1997 r. - reklamowana jako ?konsorcjum polskich firm? - wygrała przetarg na trzy odcinki A2 (od Świecka po Stryków). Przetarg wzbudził kontrowersje, bowiem jego zasady opracował założyciel i były szef Autostrady Wielkopolskiej, którego ówczesny minister transportu Andrzej Liberadzki zatrudnił na stanowisku prezesa ABiEA. Konkurenci zwycięskiego konsorcjum sugerowali też stronniczość - wybranych przez ministra - członków komisji przetargowej; byli wśród nich ludzie zawdzięczający w sporej mierze swe kariery i awanse znanemu biznesmenowi Janowi Kulczykowi, udziałowcowi AW SA.4)Kręcenie gotówki Tydzień później Autostrada Wielkopolska obiecała, że odda do użytku swoje odcinki A2 w ciągu 8-10 lat. Zapowiedziała, że weźmie udział w przetargach na kolejne (wschodnie) fragmenty ?dwójki?. Pod koniec 1997 r. ujawniła jednak, jak rozumie zawartą przez siebie z rządem umowę. Okazało się, że oczekuje od państwa wsparcia w postaci 1,5 mld dolarów gwarancji kredytowych. Ministerialni urzędnicy byli mocno zdziwieni. (nowy Rząd) Tydzień później Autostrada Wielkopolska obiecała, że odda do użytku swoje odcinki A2 w ciągu 8-10 lat. Zapowiedziała, że weźmie udział w przetargach na kolejne (wschodnie) fragmenty ?dwójki?. 5)Kopanie w dupę ministerstwa Przepychanki w ministerstwie trwały miesiącami. Nieoficjalnie wiadomo, że wpływowi akcjonariusze Autostrada Wielkopolska SA starali się wyeliminować z gry niewygodnych ludzi w rządzie, a nawet doprowadzić do likwidacji ABiEA, która - jak twierdzili - hamuje realizację Rok 2009 A2 pod lupa CBA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.