mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A2 pod lupą CBA

A2 pod lupą CBA

Już pod koniec marca bieżącego roku mają być znane wyniki kontroli, którą Centralne Biuro Antykorupcyjne prowadzi w sprawie autostrady A2. Kontrola dotyczy nadzoru sprawowanego nad budową i eksploatacją istniejącego już odcinka drogi.

A2 pod lupą CBA
Od grudnia ubiegłego roku CBA prowadzi kontrolę, która ma pozwolić na stwierdzenie, czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prawidłowo realizowała należące do niej zadania, odnośnie budowy i eksploatacji istniejącego odcinka autostrady A2, w tym także fragmentu płatnego, którego koncesjonariuszem jest spółka Autostrada Wielkopolska.

CBA poinformuje o wnioskach i wynikach kontroli dopiero po jej zakończeniu. Zostaną one jawnie przedstawione opinii publicznej prawdopodobnie już pod koniec marca bieżącego roku.

Istniejący odcinek autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Stryków z Nowym Tomyślem. Na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla droga jest płatna. Teoretycznie do 2012 roku autostrada miała połączyć Świecko z Warszawą, jednak terminowe wybudowanie brakujących odcinków jest zagrożone.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~romek 2009-03-02

Rok 1997 Tło historyczne "Autostrada Wielkopolska, która w marcu 1997 r. - reklamowana jako ?konsorcjum polskich firm? - wygrała przetarg na trzy odcinki A2 (od Świecka po Stryków). Przetarg wzbudził kontrowersje, bowiem jego zasady opracował założyciel i były szef Autostrady Wielkopolskiej, którego ówczesny minister transportu Andrzej Liberadzki zatrudnił na stanowisku prezesa ABiEA. Konkurenci zwycięskiego konsorcjum sugerowali też stronniczość - wybranych przez ministra - członków komisji przetargowej; byli wśród nich ludzie zawdzięczający w sporej mierze swe kariery i awanse znanemu biznesmenowi Janowi Kulczykowi, udziałowcowi AW SA.4)Kręcenie gotówki Tydzień później Autostrada Wielkopolska obiecała, że odda do użytku swoje odcinki A2 w ciągu 8-10 lat. Zapowiedziała, że weźmie udział w przetargach na kolejne (wschodnie) fragmenty ?dwójki?. Pod koniec 1997 r. ujawniła jednak, jak rozumie zawartą przez siebie z rządem umowę. Okazało się, że oczekuje od państwa wsparcia w postaci 1,5 mld dolarów gwarancji kredytowych. Ministerialni urzędnicy byli mocno zdziwieni. (nowy Rząd) Tydzień później Autostrada Wielkopolska obiecała, że odda do użytku swoje odcinki A2 w ciągu 8-10 lat. Zapowiedziała, że weźmie udział w przetargach na kolejne (wschodnie) fragmenty ?dwójki?. 5)Kopanie w dupę ministerstwa Przepychanki w ministerstwie trwały miesiącami. Nieoficjalnie wiadomo, że wpływowi akcjonariusze Autostrada Wielkopolska SA starali się wyeliminować z gry niewygodnych ludzi w rządzie, a nawet doprowadzić do likwidacji ABiEA, która - jak twierdzili - hamuje realizację Rok 2009 A2 pod lupa CBA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport