mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A2 pod lupą CBA

A2 pod lupą CBA

Już pod koniec marca bieżącego roku mają być znane wyniki kontroli, którą Centralne Biuro Antykorupcyjne prowadzi w sprawie autostrady A2. Kontrola dotyczy nadzoru sprawowanego nad budową i eksploatacją istniejącego już odcinka drogi.

A2 pod lupą CBA
Od grudnia ubiegłego roku CBA prowadzi kontrolę, która ma pozwolić na stwierdzenie, czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prawidłowo realizowała należące do niej zadania, odnośnie budowy i eksploatacji istniejącego odcinka autostrady A2, w tym także fragmentu płatnego, którego koncesjonariuszem jest spółka Autostrada Wielkopolska.

CBA poinformuje o wnioskach i wynikach kontroli dopiero po jej zakończeniu. Zostaną one jawnie przedstawione opinii publicznej prawdopodobnie już pod koniec marca bieżącego roku.

Istniejący odcinek autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Stryków z Nowym Tomyślem. Na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla droga jest płatna. Teoretycznie do 2012 roku autostrada miała połączyć Świecko z Warszawą, jednak terminowe wybudowanie brakujących odcinków jest zagrożone.

Podobne wiadomości:

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

„Tak dla S14” - powstało stowarzyszenie

Polskie drogi 2017-05-09

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~romek 2009-03-02

Rok 1997 Tło historyczne "Autostrada Wielkopolska, która w marcu 1997 r. - reklamowana jako ?konsorcjum polskich firm? - wygrała przetarg na trzy odcinki A2 (od Świecka po Stryków). Przetarg wzbudził kontrowersje, bowiem jego zasady opracował założyciel i były szef Autostrady Wielkopolskiej, którego ówczesny minister transportu Andrzej Liberadzki zatrudnił na stanowisku prezesa ABiEA. Konkurenci zwycięskiego konsorcjum sugerowali też stronniczość - wybranych przez ministra - członków komisji przetargowej; byli wśród nich ludzie zawdzięczający w sporej mierze swe kariery i awanse znanemu biznesmenowi Janowi Kulczykowi, udziałowcowi AW SA.4)Kręcenie gotówki Tydzień później Autostrada Wielkopolska obiecała, że odda do użytku swoje odcinki A2 w ciągu 8-10 lat. Zapowiedziała, że weźmie udział w przetargach na kolejne (wschodnie) fragmenty ?dwójki?. Pod koniec 1997 r. ujawniła jednak, jak rozumie zawartą przez siebie z rządem umowę. Okazało się, że oczekuje od państwa wsparcia w postaci 1,5 mld dolarów gwarancji kredytowych. Ministerialni urzędnicy byli mocno zdziwieni. (nowy Rząd) Tydzień później Autostrada Wielkopolska obiecała, że odda do użytku swoje odcinki A2 w ciągu 8-10 lat. Zapowiedziała, że weźmie udział w przetargach na kolejne (wschodnie) fragmenty ?dwójki?. 5)Kopanie w dupę ministerstwa Przepychanki w ministerstwie trwały miesiącami. Nieoficjalnie wiadomo, że wpływowi akcjonariusze Autostrada Wielkopolska SA starali się wyeliminować z gry niewygodnych ludzi w rządzie, a nawet doprowadzić do likwidacji ABiEA, która - jak twierdzili - hamuje realizację Rok 2009 A2 pod lupa CBA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.