mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A-4 Szarów ? Tarnów coraz bliżej

A-4 Szarów ? Tarnów coraz bliżej

Przybliża się budowa blisko 57 km odcinka autostrady A-4 z Szarowa do Tarnowa. W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim został w końcu złożony wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla inwestycji. Decyzja ma zostać wydana we wrześniu tego roku.

A-4 Szarów ? Tarnów coraz bliżej
20 czerwca 2008 roku krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim wniosek o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla autostrady A-4 na odcinku od Szarowa do Tarnowa. Jest to ważny krok na przód, gdyż do tej pory realizacja tej ważnej inwestycji przeciągała się w czasie. Dopiero w maju bieżącego roku Wojewoda Małopolski wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, na którą GDDKiA czekała od października 2006 roku. Powodem był brak wymaganej opinii Ministra Środowiska, która została wydana dopiero w lutym bieżącego roku, a następnie oprotestowana (jak się okazało – bezzasadnie) przez samorządy oraz mieszkańców miejscowości położonych na trasie autostrady.

Wydanie decyzji lokalizacyjnej (ze względu na ważny interes społeczny, we wniosku GDDKiA zwróciła się o nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności) planowane jest na wrzesień, co umożliwi złożenie kolejnego wniosku, o pozwolenie na budowę, które może zostać uzyskane na przełomie roku. Umożliwi to ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy. Prace mają ruszyć w I połowie 2009 roku, a zakończenie budowy zaplanowano na 2011 rok.

Odcinek autostrady A-4 z Szarowa do Tarnowa będzie miała długość 56,9 km i będzie autostradą płatną. Nawierzchnia bitumiczna zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN na oś. Każda z dwu jezdni autostrady będzie miała po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny i pobocze gruntowe. Dodatkowo przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni projektowanej w I etapie. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe. Zbudowanych zostanie także sześć Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP).

Inwestycja ta ma strategiczne znaczenie dla rozwoju Polski południowej i umożliwia dostosowanie połączeń drogowych w związku z koniecznością wynikającą z włączenia państw Europy środkowej i Wschodniej do Unii Europejskiej. Budowa tego odcinka autostrady wpłynie także na odciążenie drogi krajowej nr 4 i istniejących dróg przebiegających w większości przez tereny zabudowane, przez co zmniejszy się uciążliwość ruchu w obszarze narażonym na oddziaływanie hałasu i emisji spalin.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 132 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~Alfista 2008-06-25

kipo, dużo przesadzasz... Z tym odcinkiem wyrobią się na EURO, dopiero następnymi najpewniej będzie klapa

~kipo 2008-06-24

Widzę tu optymistów. O tej budowie trąbiono od co najmniej dwu lat, a teraz piszą, że MOŻEE na wrzesień będzie decyzja o lokalizacji !!! Przecież to kpiny ! Z takim tempem to z tego SZAROWA do Rz-ow dotrą w 2020 r. MOŻE?!!!

~V 2008-06-24

Jezeli wszystko pojdzie dobrze z planem to poczatek robot bedzie pod koniec 2009 co da dwa lata na wybudowanie, pod koniec 2011 bedzie oddany. Duzo gorzej z odcinkami wshodnimi, do Rzeszowa i Ukrainy.

~Konrad 2008-06-24

tak wszystko ładnie pięknie tylko zaperwne jak w każdej Pięknie zapowiadającej się inwestycji wyjdzie tak ,że zaczną budować w 2011 roku.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.