mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > A-8 zamiast S-8?

A-8 zamiast S-8?

Platforma Obywatelska planuje wybudować autostradę zamiast zapowiadanej wcześniej przez PiS drogi szybkiego ruchu z Wrocławia do Warszawy. Drogę ekspresową S-8 miałaby zastąpić autostrada A-8 do Łodzi a dalej A-1 i A-2 do Warszawy.

A-8 zamiast S-8?

Od lat kolejne rządy mówią o konieczności budowy trasy szybkiego ruchu na odcinku Wrocław - Warszawa. Zbliżające się Mistrzostwa Euro 2012 skonkretyzowały te plany. Prawo i Sprawiedliwość zapowiedziało, że za pięć lat oba miasta połączy droga ekspresowa S-8 przez Bełchatów. PO ma jednak inny plan. Jeśli zostanie zrealizowany, podróż będzie szybsza i bezpieczniejsza, ale prawdopodobnie trzeba będzie za nią zapłacić. Autostrada jest szersza od drogi ekspresowej, ma mniej zjazdów i wjazdów, a wszystkie skrzyżowania muszą być bezkolizyjne, ale za przejazd nią trzeba płacić. Przyjmując, że stawka za przejazd autostradą wyniesie 22 grosze za kilometr (tyle kierowcy płacą na A-2), podróż z Wrocławia do Warszawy kosztowałby prawie 75 zł.

Na trasie Wrocław - Warszawa został przeprowadzony pomiar natężenia ruchu, z którego wynika, że nie ma sensu budować drogi ekspresowej S-8, ponieważ zaraz po otwarciu byłaby zatłoczona. Już teraz tą trasą przejeżdża 30 tys. pojazdów na dobę, a do 2012 roku będzie ich o połowę więcej. Dodatkowo jest to najbardziej niebezpieczna droga w Polsce, z największą ilością wypadków. Warto więc wydać więcej na autostradę, niż budować drogę, którą za kilka lat znów trzeba będzie rozkopywać i poszerzać.

Negatywnym aspektem zmiany planów byłoby pięcioletnie opóźnienie w realizacji inwestycji, gdyż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała już ostateczną decyzję lokalizacyjną dla S-8 a na przyszły rok planowane jest uzyskanie pozwolenia na budowę oraz wyłonienie wykonawców aby w 2009 roku rozpocząć prace budowlane.

Przeczytaj także:

Za wysoka cena za S-8 (2007-10-23)

Pozwolenie na budowę ostatniego odcinka AOW (2007-10-22)

Walka o S-8 dla Łodzi trwa (2007-10-01)


Wiesz więcej? - Zamieść własną relację i wygraj nagrody!

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 78 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 381 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

Dwa światy

auto motor i sport 0000-00-00

Właściciel Mercedesa klasy E będzie się głośno chwalił, że jeździ najlepszym samochodem na świecie. Właściciel Volvo S80 nigdy się tak nie zachowa, a po następne auto uda się do salonu Volvo.

Komentuj:

~exel 2008-01-11

PO ma zobowiazania przedwyborcze wobec swoich sponsorow, dlatego nie dziwi ta proponowana na razie zmiana , argumentacja jest tak kretynsko niepowazna , oczywiste ze nie warto budowac drog ktore zaraz beda zatloczone, lepiej od razu sciagac pieniadze od wjazdu na stare drogi i problem z glowy

~tim zd wola 2008-01-02

ja mam nadzieje ze nie wybydują zadnej s8 w okolicy naszego pieknego miasta bo to tylko nam zaszkodzi nie dosc ze będa jezdzic dotychczasowa czternastką tak jak jezdzili do tej pory to jeszcze obok naszego miastabedą smigac tysiące tirow ktore do tej pory omijały nesze miasto ludzie autostrada dla takiego regionu jak nasz jest nie potrzebna !!! prosze was tylko nie komentujcie mojego komentarza zebym sie nauczyl pisac czy cos tam bo jestm po kilku drinkach !!

~Alfista 2007-12-18

Autostrada daje nieco wyższą przepustowość (max. do 10% większą, np. w trudniejszym terenie), ale pod warunkiem, że nie ma bramek do płacenia - np. są winietki, lub bezpłatne... Wprowadzenie bramek zrówna przepustowość z bezpłatnym ekspresem... A cena 75PLN w jedną stronę sprawi, że będzie to droga dla nowobogackich z PO i "motłoch" nie będzie im przeszkadzał w kręceniu rekordów prędkości w Japiszońskich BeeMWicach... Pytanie autostrada czy ekspres zależy od różnicy w kosztach budowy - jeśli do autostrady trzeba dopłacić ponad 20% to się raczej nie opłaca... Standard jest BARDZO zbliżony...

~Alfista 2007-12-18

"Autostrada jest szersza od drogi ekspresowej, ma mniej zjazdów i wjazdów, a wszystkie skrzyżowania muszą być bezkolizyjne, ale za przejazd nią trzeba płacić" Cztery tezy, a tylko jedna w duchu i treści w pełni prawdziwa... 1. Autostrada ma tyle samo pasów ruchu co droga ekspresowa (minimalnie szerszych, ale spytajcie "zwykłych użytkowników" czy widzą różnicę...). Przypadek A-4 od Bolesławca w stronę Wrocławia pokazuje, że autostrada może być wyraźnie węższa, przy tej samej liczbie pasów ruchu - brak asfaltowego pobocza! 2. Autostrada ma mniej zjazdów i wjazdów - tu pełna zgoda! ;) 3. Wszystkie skrzyżowania muszą być bezkolizyjne - OK, na ekspresówce nie muszą, ale pokażcie mi takie (w miarę nowe) ekspresówki, gdzie są skrzyżowania jednopoziomowe... 4. Są w Polsce zarówno płatne jak i bezpłatne autostrady - odpłatność nie jest regułą (aczkolwiek silniejsze są dążenia do odpłatności i prawdopodobnie, ale tylko prawdopodobnie, autostrady będą płatne).

~AAA 2007-11-09

ZACHóD ZACOFANY !!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?