mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Alpine Bau wycofuje się z kolejnych inwestycji

Alpine Bau wycofuje się z kolejnych inwestycji

- Dwa kontrakty drogowe realizowane dotychczas przez firmę Alpine Bau zostaną dokończone przez innych wykonawców. Firma przestała wywiązywać się z zapisów umów. W piątek 21 czerwca GDDKIA wypowiedziała spółce umowy na realizację budowy drogi krajowej nr 16 od Biskupca do Borek Wielkich i drogi ekspresowej S5 Poznań - Wrocław odc. Kaczkowo-Korzeńsko - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Alpine Bau wycofuje się z kolejnych inwestycji
Inwestycje zostaną dokończone przez nowych  wykonawców wybranych w drodze postępowania przetargowego. Uwzględniając obecne zaawansowanie prac na budowie oraz czas konieczny na wyłonienie nowego wykonawcy, GDDKiA szacuje, że ponad 8-kilometrowy odcinek dk 16 powinien zostać oddany do ruchu do końca października  tego roku. Wcześniej, bo już w tegoroczne wakacje zostanie udostępniony do ruchu prawie 9-kilometrowa obwodnica Rawicza w ciągu drogi krajowej nr 36, realizowana w ramach kontraktu na budowę drogi ekspresowej S5. Najpóźniej, bo w przyszłoroczne wakacje, zostanie udostępniony odcinek S5 Kaczkowo-Korzeńsko.

Firma Alpine Bau wcześniej wycofała sie z budowy odcinka autostrady A1 Świerklany - Gorzyczki a konkretnie z budowy mostu w Mszanie. Juz wtedy pojawiały się informacje o roblemach finansowych firmy. Wiedeńska centrala firmy Alpine Bau złożyła w Austrii wniosek o upadłość  na początku ubiegłego tygodnia, Jak informuje GDDKiA spółka nie realizowała swoich zobowiązań kontraktowych wobec GDDKiA, mimo wielokrotnych wezwań inwestora do kontynuowania budowy przez wykonawcę.

GDDKiA uspokaja, że wszyscy podwykonawcy firmy Alpine Bau, którzy rzetelnie wykonali swoją pracę przy realizacji inwestycji GDDKiA otrzymają należne pieniądze, zgodnie ze standardowymi procedurami obowiązującymi w GDDKiA.

 
Tematy w artykule: inwestycje drogowe przetarg

Podobne wiadomości:

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Polskie drogi 2016-01-05

Dokończą autostradę A6

Dokończą autostradę A6

Polskie drogi 2015-10-14

Komentuj:

~warszawiak 2013-06-28

Nie urzędasy są winne? A kto odpowiada za budowę dróg i ich terminowe zakończenie? Firmy, czy urzędasy, którzy biorą za to niemałe pieniądze od państwa, czyli od nas podatników? Jak GDDKiA niby musiała z Alpine Bau podpisać drugi kontrakt, to po co w ogóle zrywała 1-szy? I dlaczego w takim razie zwlekała ponad trzy miesiące z podpisaniem drugiego kontraktu? Mogła też wybrać bez przetargu wykonawcę z wolnej ręki. A kto kazał podpisywać umowy i kto w ogóle dopuścił do przetargów Alpine Bau już po zmianie prawa na innych odcinkach dróg? A jak prawo było do kitu, to dlaczego zostało tak późno zmienione? Co w tym kierunku zrobili wcześniej urzędasy z ministerstwa finansów? Minister jest przecież członkiem rządu, a rząd ma środki, możliwości i psi obowiązek by zmieniać głupie prawo jak najszybciej. I jeszcze jedno. Chyba państwo ma zatrudnionych funkcjonariuszy wywiadu gospodarczego i powinno przed dopuszczeniem do przetargu sprawdzić wiarygodność tych różnych firemek. Nieee, dość tego, naprawdę za całą tę grandę nawet tylko z Alpine Bau (odcinek A1 z tym cholernym mostem ma już 3,5 roku spóźnienia, a według zapowiedzi GDDKiA jak go wreszcie otworzą, będzie miał CZTERY I PÓŁ, pierwotny termin otwarcia miał być w.....STYCZNIU 2010 r.!!!!!!; na innych opuszczonych przez Alpine Bau drogach siłą rzeczy duże spóźnienia też będą, a zresztą budów drogowych bez spóźnień obecnie można wszędzie ze świecą szukać) cała "góra" drogowych urzędasów powinna co najmniej być natychmiast dyscyplinarnie zwolniona oczywiście (wiem, że się powtarzam) bez prawa do żadnej odprawy.

~astrolog 2013-06-27

Nie urzedasy spowodowaly, ze Alpine jest bankrutem i ze upada przez swoje europejskie inwestycje. Nasze urzedasy MUSIALY podpisac umowe z Alpine po raz drugi zgrzytajac zebami, bo polskie prawo nie dawalo im innego wyboru. Niedawno wprowadzono wykluczenie firmy ktora dala ciala przy budowie. Nie urzedasy sprawily ze ktos w tyych wszystkich zalosnych firemkach tak pisal dokumentacje przetargowa ze byla ona ponizej kosztow.

~warszawiak 2013-06-27

Co Ty w ogóle wygadujesz? Co ma do tego PO, PIS i w ogóle polityka? To kompletnie niekomtentni decydenci drogowi z GDDKiA oraz ministerstwa transportu (nieważne z jakiej opcji politycznej) dopuścili do całej tej kompromitacji z Alpine Bau. Kto z tą firmą podpisywał kontrakty? Krasnoludki, czy osoby odpowiedzialne za budowę dróg? Skutek jest taki, że przez most w Mszanie będzie co najmniej 4,5-letnie opóźnienie, a gdzie indziej nieraz ponad roczne. Opóźnienia większe od rocznych są zresztą od paru lat regułą na znakomitej większości kontraktów. Czyżby za cały drogowy bałagan w Polsce odpowiadała tylko Alpine Bau, a urzędasy były niewinne jak baranki? Nie i dlatego za cały ten cyrk chociażby z Alpine Bau cała "góra" decydentów drogowych powinna być dawno dyscyplinarnie co najmniej rozpędzona na 4-ry wiatry bez żadnej możliwości pobrania odprawy.

~astrolog 2013-06-27

No i mialem racje piszac o tym, ze caly cyrk medialny ktory urzadzila Alipne miala ratowac im tylek polskimi pieniedzmi, ktore chcieli wyludzic z naszego buzdzetu. Ile bzdur napisano na tym serwisie, ile glupot skierowanych na polskie urzedy. Spieprzyli budowe mostu w Mszanie zwalajac to na zly projekt. A nasze szmatlawce i wspaniala pizdzielska opozycja to podchwycily. A tak przy okazji... Kiedy powstal projekt mostu na A1 w Mszanie? Wiecie? W 2006 roku. A kto wtedy rzadzil misiaczki?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport