mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Augustów: GDDKiA znów odrzuciła ekspertyzę

Augustów: GDDKiA znów odrzuciła ekspertyzę

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po zweryfikowaniu ekspertyzy dotyczącej wyboru wariantu obwodnicy Augustowa (w ciągu drogi krajowej nr 8), po raz kolejny zwróciła raport do wykonawcy. Firma DHV w dalszym ciągu nie uwzględniła wszystkich uwag przekazanych przez Generalną Dyrekcję.

Wygląda na to, że sprawa związana z budową obwodnicy Augustowa w ciągu drogi krajowej nr 8 nie prędko znajdzie swój koniec. Ustalenia Okrągłego Stołu, specjalnie powołanego w ubiegłym roku, w celu rozwiązania problemów Augustowa, miały umożliwić wybudowanie oczekiwanej od dawna przez mieszkańców miasta obwodnicy. Jednym z najważniejszych ustaleń było opracowanie ekspertyzy na temat wariantów przebiegu nowej trasy. Na podstawie ekspertyzy zostanie stworzony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Zdaniem GDDKiA, powaga sytuacji związana z dużą konfliktowością realizacji inwestycji w okolicach Augustowa wymaga, by dokumentacja była wykonana z najwyższą starannością i dokładnością.

W wyniku przetargu wykonawcą dokumentacji została holenderska firma DHV. Okazało się jednak, że wykonawca zupełnie nie poradził sobie z realizacją tego ważnego dla całej sprawy zadania. Pierwsza ekspertyza, analizująca możliwe warianty trasy dotarła do GDDKiA już 28 listopada ubiegłego roku. Generalna Dyrekcja stwierdziła ogromne braki, które w zasadzie były druzgocące dla całej dokumentacji. W związku z tym 12 grudnia 2008 roku GDDKiA przekazała firmie listę uwag, które muszą zostać uwzględnione w raporcie. Termin uzupełnienia raportu o zgłoszone uwagi został pierwotnie ustalony na piątek 19 grudnia, jednak firma DHV z uwagi na rozległość uzupełnień przekazała raport dopiero 16 stycznia 2009 roku.

GDDKiA po raz kolejny zweryfikowała ekspertyzę dostarczoną przez DHV. Niestety ze względu na zbyt ogólnikowe scharakteryzowanie oddziaływania inwestycji na zdrowie i warunki życia ludzi oraz inne uchybienia zawarte w raporcie, dokumentacja nie może zostać przyjęta. Według Generalnej Dyrekcji przekazany raport w dalszym ciągu nie został uzupełniony o wszystkie uwagi zgłoszone 12 grudnia 2008 roku, dlatego też ekspertyza znów zostanie zwrócona firmie DHV. GDDKiA liczy, że tym razem do końca stycznia raport zostanie ukończony.

Kompleksowa analiza spełniająca wszystkie wymogi Dyrekcji określone w przetargu zostanie przekazana przez GDDKiA do służb Ministerstwa Środowiska, w celu uzyskania decyzji o ostatecznym przebiegu tej trasy.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Realista 2009-01-27

Jak budowa drogi przez taki rowek bo to nie rzeka tylko rowek,wywoluje spor na cala Europe ( bylem niejednokrotnie uczestnikiem splywu,wiec wiem o czym pisze) ?.W wielu miejcach Europy przebiegaja trasy przez naprawde przepiekne miejsca,cenne przyrodniczo i budowa nie wywolywala tylu emocji.Komu tak bardzo zalezy na robieniu wrzawy wokol realizacji tego projektu?

~realista 2009-01-27

sorry, ale to głównie GDDKiA przez swój ośli upór w sprawie poronionego przebiegu via baltica oraz w szczególności przejścia nad najszerszym i najpiękniejszym miejscem bagien rozpudy doprowadziła do tej sytuacji. pamiętam doskonale, że to nie wajrak tylko wiele osób pisało, aby przeciąć rozpudę (bo trzeba przeciąć) wyżej, w okolicy raczek, budując połączone dwie obwodnice: suwałk i augustowa. był rok bodaj 2004. wtedy GDDKiA miała wszystkich w dupie i była najmądrzejsza... jak laik patrzy na mapę, to widać, że najlepiej dla baltiki jest skrócić przez okolice łomży, a nie wydłużony na siłę bieg przez białystok - ale cóż, wschodnia wiocha chciała mieć ruch przez siebie. pomimo budowanej niezależnie ekspresówki do warszawy, najważniejszej z ich pkt widzenia. przebieg prez łomże omija też inne wrażliwe miejsce - przecięcie bagien biebrzy.

~astrolog 2009-01-26

To nie obecny rzad jest winien tego burdelu z obwodnica Augustowa. Jesli idzie o fakty: decyzje o budowie podjal rzad PiSu. Obwodnice mozna bylo zbudowac, ale zaczelo sie szalenstwo ekodebilkow, ktorzy pod wodza p. Wajraka z GW rozpetali miedzynarodowa afere z Rozpuda. Unia nas wziela za morde i trzeba bylo budowe zatrzymac. W tym samym czasie Slowacy wycieli kilka hektarow lasu w scislych rezerwatach Tatr na szlaki narciarskie i unia nie protestowala. Pytam, gdzie byli ekolodzy, dlaczego tam nie protestowali? Teraz mieszkancy Augustowa powinni pojsc do p. Wajraka, do GW, do eokologow i ich rozliczyc za cala akcje. Jak tych pajacow wladza nie zatrzyma, nie ma szans na szybkie inwestycje drogowe. Teraz narobili kolejnego syfu z wylotowka z warszawy na Krakow i Katowice i beda robic kolejne.

~August 2009-01-26

Dlaczego nikt nie widzi tego jak przez cenne przyrodniczo tereny Augustowa ,w tym zabytek klasy "0" Kanal Augustowaski przejezdza dziennie 5,5 tysiaca ciezkich samochodow bo faktycznie o mieszkajacych tutaj ludziach zapomniano.A koszta juz poniesone? Coz-stac nas na rozrzutnosc.

~Alek 2009-01-26

Augustowianie zostali potraktowani jak smiecie przez obecny rzad ludzie nie licza sie liczy sie ich glos w wyborach czy nikt nie pomyslal ze ta droga przez Augustow to trasa na Litwe Lotwe i Estonie do Rosji tez tedy jada TIRy jestesmy traktowani jak ciemnota zasciankowa pozostalo nam tylko dalej blokowac miasto przed ciezkimi pojazdami dosyc mamy spalin i smierci

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport