mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Autostrada A2 na Mazowszu w komplecie

Autostrada A2 na Mazowszu w komplecie

Można budować cały fragment autostrady od granicy województwa mazowieckiego do węzła Konotopa. Decyzję, zezwalającą na budowę ok. 14 km odcinka C1 podpisał wojewoda mazowiecki. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności. Wcześniej (12 października) zostało wydane pozwolenie na budowę 6 km odcinka C2 Koszt inwestycji to ok. 534 mln zł.

Autostrada A2 na Mazowszu w komplecie
Fragment C1 znajduje się w gminie Wiskitki. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Żyrardów, stacja poboru opłat (SPO) Żyrardów, mosty, drogi dojazdowe, zjazdy i wjazdy awaryjne, oświetlenie oraz system odwadniania autostrady. W celu ochrony środowiska wybudowane zostaną zabezpieczenia akustyczne oraz przejścia dla zwierząt.

Przypomnijmy, autostrada A2 w województwie mazowieckim jest podzielona na trzy części:

- Zachodnią (Stryków – węzeł Konotopa)

odcinek C (gminy Wiskitki, Baranów, Jaktorów), podzielony na fragmenty:
•    C1 - pozwolenie na budowę w drugim tygodniu października br.
•    C2 – pozwolenie na budowę wydano 12 października br.

odcinek D (powiat grodziski oraz pruszkowski), podzielony na fragmenty: D1 oraz D2 – pozwolenia na budowę wydane   odpowiednio: 12 i 19 sierpnia br.,
 
odcinek E (powiat pruszkowski oraz warszawski zachodni) – pozwolenie na budowę wydane 5 października br.

- Południową Obwodnicę Warszawy (POW) – dwa pozwolenia na odcinki POW zostały już wydane: Konotopa Lotnisko 1.VII.2010 r. oraz Lotnisko – węzeł Puławska 31.X.2008 r.

- Wschodnią: węzeł Lubelska – granica kraju. W ramach tej inwestycji realizowana jest już obwodnica Mińska Mazowieckiego - pozwolenie na budowę 28.X.2008 r.

Docelowo autostrada A2 w województwie mazowieckim ma mieć długość ok. 230 km.

Dodatkowo, pod koniec lipca br. wydane zostały pozwolenia na budowę: dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz punktu poboru opłat w Brwinowie, a także obwodu utrzymania autostrady w Pruszkowie (miejsca postojowe, stacje benzynowe itd.).

Autostrada A2
jest częścią drogi międzynarodowej E30 z Cork w Irlandii do Omska w Rosji. W Polsce docelowo przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do przejścia granicznego z Białorusią w Kurtykach. Istniejący i już eksploatowany 252 - kilometrowy odcinek autostrady przebiega od Nowego Tomyśla (województwo wielkopolskie) do Strykowa (województwo łódzkie).

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~warszawiak 2010-10-18

Do jareh: Ja pisalem tylko o odcinku zachodnim. Tzw POW czy S2 będzie po prostu warszawskim odcinkiem A2, a kategorię z autostrady na ekspresówkę zmieniono, żeby zamknąć gęby nawiedzonym pseudoekologom protestującym przeciwko "autostradzie przez Ursynów". POW ekspresówka będzie mieć nawet chyba wyższy standart od autostrady A4 w Katowicach. Jedno jest pewne (prawie pewne, niestety...); w 2012 r. będę mógł od Puławskiej lub od Powązkowskiej po raz 1-szy w historii drogowej Warszawy wyjechać z niej bezkolizyjnie. A to, że nie przedłużają POW dalej do węzła Lubelska i dalej A2 przynajmniej do obwodnicy Mińska Maz., to jest karygodne, zgoda, no ale cóż, lepszy rydz niż nic. Żeby tylko znów coś nie wyskoczyło (jacyś ekolodzy, za wąski tunel dla żab czy inne sratatata) i wyjazd z Warszawy na zachód Europy był przynajmniej gotowy. Za to trzymam kciuki. Wierzę, że kompromitacja GDDKiA z A1 Świerklany-Gorzyczki i cyrk przy obwodnicy Augustowa były wyjątkami. Na ogół, jak zaczynano budowę, to i (choć nierzadko z opoźnieniem) kończono. A apropo WOW i podpisu Gęsickiej, to sąd się nie popisał, sąd wyższej instancji podpis zatwierdził. Dowodzi to istnienia u nas wielu kretyńskich, blokujących inwestycje przepisów. Tylko co z tego, że sąd zatwierdził? Dalej niewiele się robi. Do ab17: A2 od węzła Pruszków ma mieć od razu 3 pasy w każdą stronę, a ostatnie 2 km przed Konotopą 4-ry pasy. Od Strykowa tak jest zaprojektowana, że będzie można w przyszłości dobudować 3-ci pas. Oczywiście, szkoda, że nie powstanie od razu, ale jak wcześniej pisałem: lepszy rydz niż nic. Lepsza jest przecież autostrada o 2-ch pasach w jednym kierunku niż jej brak. Natomiast obawiam się, że wymienione A10 przez Płock i A7 przez Ciechanów nie powstaną nie tylko za 40 lat, ale i za 80. Nie ma ich w żadnych planach i na żadnych mapach projektowanych autostrad i dróg ekspresowych.

~A 2 odcinek Mazowiecki 2010-10-17

Zgadzam się z wcześniejszą wypowiedzią nt. węzła Stryków 1, przegląsałem projekty bydowy tej autostrady, (internet) brawo że przełamali wielką fortecę biurokracji w sprawie wykupu gruntów pod budowę priorytetowych dróg. Ale w tym ferworze i pędzie budowy wydajje mi się popełniono parę "gap" jedna już zaczyna się uwidaczniać i będzie stwarzać dużą ilość kolizji a mianowicie węzeł Powązkowska, a dokładniej zjazd od kierunku zachodniego w kierunku Woli, Dworca Zachodniego. Tam będzie za wąsko, trzeba moim zdaniem jeszcze przed otwarciem przebudować, poszerzyć wiadukt nad linią kolejową o co najmniej dwa pasy ruchu w celu wyprowadzenia jak najdalej tych pasów ruchu z kierunku zachodniego. Ta sytuacja przypomina mi tą "gapę" jako popełniono w trakcie budowy tunely pod rondem pry dworcu zachodnim. Później głupo z tego się tłumaczono i do dzisiaj są tam zupełnie niepotyrzebne korki powodowane przejazdem tranzytu przez rondo górą a miał przebiegać dołem. Martwi mnie szerokość tejże autostrady w mieście, to nie udrążni a wręcz jeszcze bardziej zkorkuje odcinek od węzła Powązkowska do Marek. Chyba że szybko wybudują planowany most Krasińskiego co trochę odciąży ruch lokalny i ułatwi przejazd mieszkańcom Brudna do Centrum i vice-versa. Wszystko w naszym kraju robi się niby oszczędnie a później łoży potężne środki i osłbia się konstukcję już wybudowane w celu dostosowania do rzeczywistych warunków. Nic nie jest planowane na przyszłość. Czyżby nie było wizji przyszłości, planu poprowadzenia głównych arteri dojazdowych do miasta. Czyżby Warszawa miała być ciągle rozkopana tylko z przyczyn braku planów rozwoju. Szanuję ciężką pracę architektów ale cóż po najbardziej pięknie wyglądających planach jak one w praktyce się nie będą realizować. Na koniec chcę pozdrowić wpaniałych budowniczych wężla Powązkowska, naprawdę ta firma zrobiła olbrzymią robotę. Brawo, oby tak dalej.

~ab17 2010-10-16

Nie ma się co podniecać A2 to stary projekt gierkowski dostosowany do potrzeb ruchu z komunistycznej epoki , autostrada jest za wąska 2x2 na prognozowane 60 tyś w 1212r to troszeczkę za mało, tak jak i kretyńsko zaprojektowany węzeł Stryków 1 nie będą te obiekty w stanie sprawnie funkcionować. Warszawiaki się męczą z autostradami projektowanymi 40 lat temu i są jeszcze w polu a ludzie myślący o kompleksowym systemie drogowym kraju już kilka lat temu wytyczyli nowe"autostrady warszawskie" takie jak A10 przez Płock i A7 przez Ciechanów. Miejmy nadzieję że ze nie będzie trzeba na nich czekaać kolejnych 40 lat.

~jareh 2010-10-15

Autostrada A2 na Mazowszu w komplecie Fajny tytuł - tylko trochę nieprawdziwy! Ten komplet to dotyczy tylko tego, co na zachód od W-wy To, co w W-wie - POW - jest rozgrzebane jedynie w połowie, czyli od Konotopy do ul. Puławskiej. O tym, co od Puławskiej dalej na wschód do mniej więcej Zakrętu - cicho sza.. A to, co na wschód od W-wy, czyli jakieś 140 km (z wyłączeniem ok. 22 km obwodnicy Mińska Maz.) to już nawet wróżki nie chcą mówić. Zeby było śmieszniej (straszniej?) także północne obejście W-wy jest rozgrzebane: odcinek od Konotopy do Trasy AK jest praktycznie gotowy (już siętam miejscowe głąby zaczynają ścigać), most Grota jaki jest - każdy widzi, Trasa Toruńska ma być gotowa za rok. Ale to wszystko kończy się przed Markami. Dalej miała być WOW, ale się pewna nieżyjąca niestety pani minister z autografem nie popisała i inwestycję - póki co trafił szlag. A miało być tak pięknie! No, ale rzeczywiście będzie: jak napisał warszawiak - jak nie w terminie, to po paru miesiącach, a ja dopiszę - po paru latach albo dziesięcioleciach...

~warszawiak 2010-10-15

NAAAAAREEEEEEEEEESZCIEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Teraz, po 30-tu paru latach może doczekam się tej autostrady. Te zezwolenia, szmenia, szły jak po grudzie. Wątpię,czy zdążą na Euro, ale to mi zwisa. Parę miesięcy w tą czy w tą, co za róznica przy ponad 30-tu latach. Najwyżej będzie wielka kompromitacja w czasie Euro. oby autostrada była chociaż gotowa niedługo potem. Żeby tylko nie wyskoczyło w trakcie budowy jakieś nowe sratatata. Trzymam za A2 kciuki. To najbardziej brakujący autostradowy odcinek w kraju. A tak apropo: " autostrada A2 w województwie mazowieckim jest podzielona na trzy części"......."wschodnią: węzeł Lubelska – granica kraju". Jakaś nowość: województwo mazowieckie dochodzi aż do wschodniej granicy, czyli do m.in.Kukuryków. Ciekawe...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport