mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Autostrada A4 - odcinek Rzeszów - Jarosław prawie gotowy

Autostrada A4 - odcinek Rzeszów - Jarosław prawie gotowy

Dobra wiadomość dla kierowców wybierających się po 20 lipca na wschód Polski. Właśnie tego dnia nastąpi otwarcie autostrady A4 z Rzeszowa do Jarosławia.  GDDKiA zapewnia, że zdąży przed Światowymi Dniami Młodzieży, które odbędą się 25-29 lipca w Krakowie.

Autostrada A4 - odcinek Rzeszów - Jarosław prawie gotowy

Żeby przejechać od granicy Niemiec aż po Ukrainę, brakuje 41-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Rzeszów Wschód aż do Jarosławia (węzeł Wierzbna). Już po 20 lipca autostrada A4 wzbogaci się o kolejny fragment drogi. Brakujący odcinek zostanie oddany do użytku, a cała trasa będzie liczyła 653 km długości.

Przedstawiciele GDDKiA mówią, że po oddaniu tego odcinka do ruchu kończy się projekt „autostrada A4”. W końcu będzie można przejechać od granicy zachodniej do wschodniej korzystając z jednego odcinka drogi.
Początkowo termin oddania brakującego fragmentu A4 był wyznaczony na połowę maja, ale pojawiły się kłopoty przy budowie dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi. Inwestor i wykonawcy musieli zmienić termin na 20 lipca. Cały projekt realizowany przez konsorcjum firm Budimex-Strabag kosztował 985 milionów złotych.

Inwestycja ta jest współfinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wcześniejszy wykonawca, konsorcjum firm Polimex Mostostal i Doprastav, obiecał ukończenie tego odcinka przed piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Meganium 2016-08-09

No po takim czasie to już powinno w końcu być zrobione. Ale już jest okej nic tylko czekać na jazdy :)

~jumper 2016-07-27

No a nazwa? Jak znam życie będzie to Autostrada Lecha Kaczyńskiego ale może powinna się nazywać "Droga do Majdanu", "Autostrada Uchodźców" lub po prostu "Autobahn Deutschland-Ukraine" bo taką potrzebę zaspokaja przede wszystkim - pompowania niemieckich towarów na nowe ukraińskie rynki zbytu. Na szczęście Pan Antoni robi wszystko aby nam też się przydała - dzięki niej dokonamy szybkiego przerzutu jednostek zmechanizowanych ze Świętoszowa na wojnę z Putinem, której Polska nie może się już doczekać. Żółte znaki drogowe dla pojazdów wojskowych rosną pryz drogach jak grzyby po deszczu! Dziękuję i przepraszam za offtop.

~warszawiak 2016-07-20

@JJ: Na szczęście ktoś poszedł po rozum do głowy, "odkrył", że bramki powodują korki i nowych się już nie stawia. Ile zmarnowano pieniędzy na bramki ukończone, ale szczęśliwie nieczynne i te niedokończone, to nawet nie wspomnę. Ale argument, że dzięki temu, że brak jest pasów awaryjnych, to droga jest bezpłatna, jest chybionym argumentem. Przecież, gdyby wszystkie autostrady nie były ukończone, np. nie miały pasów awaryjnych, MOP-ów itp., to wszystkie musiałyby być bezpłatne, a chyba nie o to chodzi. Co do winiet, to nie raz już wypowiadałem się na tym portalu, popieram ich wprowadzenie dla samochodów o DCM max 3,5 t w 100%. Zgodzę się nawet na obowiązkowe winiety na autostradach i drogach ekspresowych, zamiast tylko na autostradach obowiązkowych "ViaTOLLi", czy nie daj Boże bramek. Reasumując: winiety dla osobówek i "dostawczaków", "viaTOLLE" dla ciężarówek (pow. 3,5 t) i autobusów, a nieszczęsne bramki do lamusa.

~JJ 2016-07-20

Rzeczywiście historyczny dzień - pierwsza autostrada skończona. To co prawda przejezdność, ale ważne ze główny ciąg otwarty…a pamiętam jak przed EURO 2012 A2 WAW-ŁÓDŹ otwierali tyko przejezdność i ówczesna opozycja "nie zostawiała suchej nitk, że niebezpieczne, że wyrób autostradopodobny itd" a teraz proszę…Co do braku pasa awaryjnego, oczywiście to błąd ale jest też druga strona medalu - ta część musi być bezpłatna - nie dość że byś zapłacił to i tak byś stał w korku do bramek :):):) TYLKO WINIETKI :)

~warszawiak 2016-07-15

Wreszcie !!! Z wielkimi bólami i czteroletnim opóźnieniem będzie otwarty ten odcinek. Będzie to rzeczywiście ważne wydarzenie; na całej długości od granicy niemieckiej do granicy ukraińskiej będzie można przejechać tylko i wyłącznie autostradą. Po otwarciu opisywanego w artykule odcinka (a wcześniej A1 Stryków-Tuszyn) skończą się też potężne nieraz opóźnienia w oddawaniu dróg do użytku, przynajmniej na daną chwilę. Oby ich już więcej nie było lub było jak najmniej. Ale muszę też dodać łyżkę dziegciu: cała autostrada A4 byłaby skończona, gdyby nie jeden "drobiazg". Ileś lat temu jakiś decydent (lub decydenci), bezmózgowy wysoki urzędas i po prostu ciemny buc kartoflany zadecydował, że przy remoncie A4 na odcinku mniej więcej Wrocław-Krzyżowa nie będzie w ramach fałszywej "oszczędności" wykonany pas awaryjny. Skutki znamy. (ograniczenie do 110km/godz., częste zatory itp) Tak więc A4 niestety nie będzie nadal ukończona w 100%, potrzeba jeszcze przynajmniej dobudować ten nieszczęsny pas awaryjny, a to (przy ogromnych znowu utrudnieniach w ruchu) trochę potrwa i co gorsza nie wiadomo na razie, kiedy się zacznie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport