mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta

Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta

Kierowcy mogą korzystać z ponad 20-kilometrowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego, która skróci czas podróży o ponad pół godziny. To pierwszy odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy. Trasa w przyszłości stanie się częścią ciągu projektowanej autostrady A2 aż do granicy w Kukurykach.

Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta
Wydzielenie budowy obwodnicy Mińska Mazowieckiego z całości przedsięwzięcia miało na celu jak najszybszą budowę tej drogi, by poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym na tym odcinku i przenieść ruch tranzytowy (w tym przede wszystkim ruch pojazdów ciężkich) poza centrum Mińska Mazowieckiego. Każdego dnia przez to miasto przejeżdża 26 tys. pojazdów, w tym 7 tys. pojazdów ciężkich - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Kierowcy podróżujący drogą krajową nr 2 od zachodu Mińska Mazowieckiego wjadą na nową trasę w okolicy wsi Choszczówka, natomiast od wschodu w okolicach wsi Ryczołek. Po oddaniu do ruchu trasy będą trwały prace wykończeniowe na drogach dojazdowych. Roboty te nie będą utrudniały ruchu na ciągu głównym trasy.

Realizację kontraktu zawartego z konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki / ASTALDI S.p.A. Włochy / Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie” Sp. z o.o. Siedlce / Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „MAZOWIECKIE MOSTY” Sp. z o.o. / Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY” S.A., o wartości umownej 567,4 mln zł, rozpoczęto w sierpniu 2009 r.

W ramach budowy obwodnicy Mińska Mazowieckiego wykonane zostały:

- 3 węzły drogowe (Mińsk Mazowiecki, Jakubów, Kałuszyn)

- 4 wiadukty w ciągu A-2

- 10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych

- 1 obiekt mostowy

- 1 kładka dla pieszych

- 13 przepustów

- 2 miejsca obsługi podróżnych

- 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów)

oraz budowa 35 km dróg dojazdowych.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~p_brz 2012-09-03

Zamknięte, żeby się nie zniszczyło :)

~warszawiak 2012-09-01

Sprostowanie. MOP-y w Brwinowie są oczywiście na odciku D, a nie B.

~warszawiak 2012-09-01

I jeszce jedno o nowootwartym odcinku. Dlaczego oba MOP-y znajdujące się po 2-ch stronach autostrady są całkowicie skończone, ale zamknięte? A na zamkniętych parkingach widać tylko szwendającego się ochraniarza !!! Tak samo do dzisiaj nie otworzono obu MOPów w Brwinowie na odcinku B autostrady A2 Konotopa-Stryków, pomimo ich całkowitego ukończenia.

~warszawiak 2012-09-01

Jeszce odpowiem przedmówcom w sprawie bramek i budowy dalszych odcinków A2. Dopóki nie wybudują odcinka przynajmniej do węzła "Lubelska", opłat nie będzie. Zresztą na razie na węzłach nie ma żadnych budek i...niech nie będzie jak najdlużej. A ja mam wciąż nadzieję, że jednak ktoś pójdzie po rozum do głowy i budowa, zarówno tzw S2, jak i A2 ruszy. Plany, plany, plany....to stanowczo za mało. Całej obwodnicy S2/A2 (i nie tylko) Warszawa, jak już pisałem potrzebuje, jak kania dżdżu. No cóż, nadzieja matką głupich....Zobaczymy. Wczoraj czytałem o planach przedłużenia A2 w stronę Warszawy najpierw tylko do Konika, bez tych dosłownie paru kilometrów do węzła "Lubelska". Ręce opadają. Czy naprawdę tak trudno pojąć, jak ważne jest jak najszybsze rozpoczęcie całej budowy S2/A2 od Pulawskiej do Mińska? I na koniec: niedawno zakończono remont całej DK2 do miejscowości Zakręt. Dlaczego do licha nie dobudowano przy okazji od Zakrętu do Konika (przyszłego węzła A2) drugiej nitki? To tylko parę kilometrów.

~warszawiak 2012-09-01

Wczoraj przetestowałem w obie strony cały odcinek. Moje wrażenia: jedzie się doskonale, mieszkańcy Mińska i podróżujący tranzytem wreszcie odetchną. Tutaj przynajmniej nie dostaje się klaustrofobii z powodu ekranów, sa tam, gdzie rzeczywiscie znajdują się blisko trasy budynki, a jak są w odległości kilkuset metrów od drogi, to nikt już niepotrzebnych ekranów nie wymyślił, tak samo, jak brak na całe szczęście ekranów w lasach. Niestety na A2 na odcinku Konotopa-Stryków jest zupełnie inaczej. Można się tylko przyczepić do braku "pralki" na liniach rozgraniczających pas awaryjny lub lewe pobocze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport