mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta

Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta

Kierowcy mogą korzystać z ponad 20-kilometrowej obwodnicy Mińska Mazowieckiego, która skróci czas podróży o ponad pół godziny. To pierwszy odcinek autostrady A2 na wschód od Warszawy. Trasa w przyszłości stanie się częścią ciągu projektowanej autostrady A2 aż do granicy w Kukurykach.

Autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego otwarta
Wydzielenie budowy obwodnicy Mińska Mazowieckiego z całości przedsięwzięcia miało na celu jak najszybszą budowę tej drogi, by poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym na tym odcinku i przenieść ruch tranzytowy (w tym przede wszystkim ruch pojazdów ciężkich) poza centrum Mińska Mazowieckiego. Każdego dnia przez to miasto przejeżdża 26 tys. pojazdów, w tym 7 tys. pojazdów ciężkich - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Kierowcy podróżujący drogą krajową nr 2 od zachodu Mińska Mazowieckiego wjadą na nową trasę w okolicy wsi Choszczówka, natomiast od wschodu w okolicach wsi Ryczołek. Po oddaniu do ruchu trasy będą trwały prace wykończeniowe na drogach dojazdowych. Roboty te nie będą utrudniały ruchu na ciągu głównym trasy.

Realizację kontraktu zawartego z konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki / ASTALDI S.p.A. Włochy / Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Regionalne Drogi Podlaskie” Sp. z o.o. Siedlce / Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „MAZOWIECKIE MOSTY” Sp. z o.o. / Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „MOSTY” S.A., o wartości umownej 567,4 mln zł, rozpoczęto w sierpniu 2009 r.

W ramach budowy obwodnicy Mińska Mazowieckiego wykonane zostały:

- 3 węzły drogowe (Mińsk Mazowiecki, Jakubów, Kałuszyn)

- 4 wiadukty w ciągu A-2

- 10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych

- 1 obiekt mostowy

- 1 kładka dla pieszych

- 13 przepustów

- 2 miejsca obsługi podróżnych

- 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów)

oraz budowa 35 km dróg dojazdowych.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Komentuj:

~p_brz 2012-09-03

Zamknięte, żeby się nie zniszczyło :)

~warszawiak 2012-09-01

Sprostowanie. MOP-y w Brwinowie są oczywiście na odciku D, a nie B.

~warszawiak 2012-09-01

I jeszce jedno o nowootwartym odcinku. Dlaczego oba MOP-y znajdujące się po 2-ch stronach autostrady są całkowicie skończone, ale zamknięte? A na zamkniętych parkingach widać tylko szwendającego się ochraniarza !!! Tak samo do dzisiaj nie otworzono obu MOPów w Brwinowie na odcinku B autostrady A2 Konotopa-Stryków, pomimo ich całkowitego ukończenia.

~warszawiak 2012-09-01

Jeszce odpowiem przedmówcom w sprawie bramek i budowy dalszych odcinków A2. Dopóki nie wybudują odcinka przynajmniej do węzła "Lubelska", opłat nie będzie. Zresztą na razie na węzłach nie ma żadnych budek i...niech nie będzie jak najdlużej. A ja mam wciąż nadzieję, że jednak ktoś pójdzie po rozum do głowy i budowa, zarówno tzw S2, jak i A2 ruszy. Plany, plany, plany....to stanowczo za mało. Całej obwodnicy S2/A2 (i nie tylko) Warszawa, jak już pisałem potrzebuje, jak kania dżdżu. No cóż, nadzieja matką głupich....Zobaczymy. Wczoraj czytałem o planach przedłużenia A2 w stronę Warszawy najpierw tylko do Konika, bez tych dosłownie paru kilometrów do węzła "Lubelska". Ręce opadają. Czy naprawdę tak trudno pojąć, jak ważne jest jak najszybsze rozpoczęcie całej budowy S2/A2 od Pulawskiej do Mińska? I na koniec: niedawno zakończono remont całej DK2 do miejscowości Zakręt. Dlaczego do licha nie dobudowano przy okazji od Zakrętu do Konika (przyszłego węzła A2) drugiej nitki? To tylko parę kilometrów.

~warszawiak 2012-09-01

Wczoraj przetestowałem w obie strony cały odcinek. Moje wrażenia: jedzie się doskonale, mieszkańcy Mińska i podróżujący tranzytem wreszcie odetchną. Tutaj przynajmniej nie dostaje się klaustrofobii z powodu ekranów, sa tam, gdzie rzeczywiscie znajdują się blisko trasy budynki, a jak są w odległości kilkuset metrów od drogi, to nikt już niepotrzebnych ekranów nie wymyślił, tak samo, jak brak na całe szczęście ekranów w lasach. Niestety na A2 na odcinku Konotopa-Stryków jest zupełnie inaczej. Można się tylko przyczepić do braku "pralki" na liniach rozgraniczających pas awaryjny lub lewe pobocze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211
Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211
Czeski producent wyprodukował kilka dni temu milionowy egzemplarz silnika TSI z serii EA211. Jedna z najpopularniejszych jednostek koncernu Volkswagen jest produkowana od 2012 roku.