mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Autostrady: rok 2010 gorszy niż obecny

Autostrady: rok 2010 gorszy niż obecny

Zgodnie z rządowymi zapowiedziami w przyszłym roku powstanie tylko 48,4 km autostrad. To dwukrotnie mniej niż w roku obecnym. Dopiero 2011 rok ma przynieść wyraźne przyspieszenie w budowie tras szybkiego ruchu.

Autostrady: rok 2010 gorszy niż obecny
Do użytku zostanie oddany 32,4-km odcinek trasy A1 między Sośnicą a Gorzyczkami oraz 16 km autostradowej obwodnicy Wrocławia.  Zakończa się prace na blisko 55 km odcinku trasy ekspresowej S3 ze Szczecina do Gorzowa Wielkopolskiego. - W sumie w 2010 roku zakończymy budowę ok. 81 km dróg ekspresowych - powiedział „Rzeczpospolitej” Marcin Hadaj, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Autostrady planowane na 2010 r. są niemal dwa razy krótsze od tych, których oddanie przewidziano na ten rok. Od niedawna kierowcy mogą korzystać z 51 km nowej trasy A4 między Zgorzelcem a Krzyżową oraz 20-km odcinka A4 między Krakowem a Szarowem. Jeszcze w tym roku zostanie przecięta wstęga na 15,5-km odcinku trasy A1 między Sośnicą a Bełkiem.

Dopiero 2011 rok ma przynieść wyraźne przyspieszenie w budowie tras szybkiego ruchu. Pod koniec 2011 roku i w połowie 2012 roku ma się zakończyć budowa większości polskich autostrad. Wyjątkiem ma być fragment trasy A1, która biegnie od Gdańska do południowej granicy Polski.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~wrocławiak 2009-11-29

dokładnie ta. Patrzac na to co się działo dotychczas, ogłoszenie przetargu bez komplikacji czyli protestow i podpisanie równa sie droga w bliskiej przyszosci. Skoro teraz tak wiele umow juz podpisano, jestem pewien, że drogi będą. tak było z AOW. Pier... sie z tym przez wiele długich lat, ale kiedy wreszcie podpisalu umowe, w ciagu kilku dni rozkopali wrocław od zachodu i północy az miło. Ludzie byli zdziwieni, ze tak szybko. I jesli nawet wpadnie opoznienie, to juz nie bedzi eono miało znaczenia. Droga bedzie. Podobnie było z a2 konin stryków. Podobnie z a4 do zgorzelca. I tak samo kombinowali z rospudą. Zamiast pałowac sie z trasami wybrali wariant nie najtanszy technologicznie ale najszybszy ze strony procedur. Łatwiej wybudowac tam było nawet kurka całą drogę na filarach niz skupować grunty i brnać w ustaleniach przebiegu, zeby wreszcie wszyscy sie zgodzili ... Na koniec wniosek - wydaje mi sie ze powoli uczymy sie prowadzenia inwestycji drogowych. Z 15 lat za pozno ale zawsze. tak samo jak z inwestycjami zagranicznymi. PAIZ wtopił wiele waznych kontraktów zanim nauczyl sie ze jednak można powalczyc i wygrac. Nie bedxziemy mieli sieci zaplanowanych drog do euro - to pewne. Ale juz w czasie euro w wielu strategicznych szlakach będziemy w europie... A drogi moze budowac i Radio Maryja z konsorcjum z Grobelnym. Wali mnie to. Chcę dojechac z wa-wy do wrocławia w 3 godziny, a nie 6 jak teraz.

~warszawiak 2009-11-29

@ssh: Witam. Każdy ma swoje poglądy polityczne, ale przy dyskusji o drogach robienie polityki nie ma kompletnie sensu. To nie do Ciebie, tylko do tych, co próbują uprawiać politykę na tym forum; z polityką to np do onetu. Mnie nie interesuje, jaka ekipa zbuduje drogi, byleby je budowano. Fakty są takie: poprzednia ekipa ogłosiła ogromne przyspieszenie w budowie autostrad i dróg ekspresowych i zaczęła to realizować, a obecny rząd na szczęście nie wyrzucił (chyba po raz pierwszy) planu poprzedniego rządu do kosza i nie wprowadził swojego, (wtedy byłoby co najmniej rok w plecy) ale z modyfikacjami go kontynuuje. Oczywiście zgadzam się z tym, że wprowadził nowe ułatwiające ustawy itp. (według mnie, mógłby jeszcze więcej wprowdzić ustaw, bardziej skracających procedury i wprowadzających jeszce większe utrudnienia dla blokowania inwestycji przez różnej maści oszołomów, nawiedzonych i innych pieniaczy) A oto gwoli scisłości modyfikacja tego, co jest zasługą obecnego rządu: nie cały odcinek A1 Pyrzowice-Gorzyczki, bo budowa odcinków: Świerklany-Gorzyczki (18,3 km) oraz Sośnica (bez węzla)-Bełk (15,4 km) rozpoczęta została za poprzedniej ekipy. (ekspresówek nie chce mi się sprawdzać) W grudniu nastąpi otwarcie tego odcinka razem z węzlem Sośnica i dopiero ten węzeł będzie zapisany już na konto obecnej ekipy. Zgadzam się też, że dużo budów jest rozpoczętych i dużo przetargów, jak nigdy dotąd. W dwa lata w żadnym państwie nie zbuduje się sieci autostrad. Poprzednia ekipa zawaliła (opóźniła) budowę A1 Nowe Marzy-Toruń, nowa zrobiła to samo z A2 Łodź-Warszawa. Rozpoczęcie robót co najmniej z rocznym opóźnieniem, można było rozmowy o PPP rozpocząć i zakończyć dużo wcześniej. Mam nadzieję, że ten najważnieszy odcinek autostradowy w Polsce będzie do czerwca 2012 otwarty. Cieszy mnie też np A2 obwodnica Mińska Mazowieckiego (a w ogóle to cieszę się z każdego odcinka autostrady lub ekspresówki), ale dlaczego znowu na tym koniec. Aż się prosi, żeby autostradę dociągnąć od razu przynajmniej do Warszawy. Ale to temat na inną okazję... Reasumujac, trzymam kciuki za wszystkie autostrady i ekspresówki i nie interesuje mnie, przez jaki rząd będzie to robione; oby tylko było i już.

~as 2009-11-28

Realisto "podano" to nie argument. Ja się opieram na własnych obserwacjach, a nie plotkach, czy propagandzie. Wierzysz we wszystko co ci "podają"? Jechałem w sobotę po południu wracałem w czwartek w podobnych godzinach. Na całym odcinku 90km jechałem 140-160 km/h i dosłownie kilkanaście razy opuściłem prawy pas. Mnie też wyprzedziło może kilkanaście aut. Oczywiście, że wolę zabulić niż tłuc się przez wiochy i fotoradary. Ale to nie znaczy, że mam być zadowolony, że mamy tak debilne i pazerne rządy. Czemu w Czechach całoroczna winieta na cały kraj może kosztować 1000 koron, czyli jakieś 160zł? A w Polsce te 160zł starczy kierowcy na przejechanie 800km!!!

~ssh 2009-11-28

obserwator-61: zgaduję, że chodzi ci o mnie, jeśli nie to z góry przepraszam. Nie wiem gdzie ty się dopatrujesz mojego rzekomego poparcia dla rządu tego czy innego (co ty mi właściwie zarzucasz?), naucz się czytać ze zrozumieniem. Co do reszty napisz składnie i wyraźnie o co ci chodzi, bo nie bardzo rozumiem jaki to ma związek z drogami czy drogownictwem.

~obserwator-61 2009-11-28

Piredu, Pierdu opowiadaczu i pisaczu jak się nie umie tanczyc to żle orkiestra gra lub robek na spódnicy złej tanecznicy przeszkadza. Najlepiej zgonic na Prezydenta i jego administrację a nie widziec głupoty i nie możności w swych szeregach ostatnio podano że wlatach 2005-2007 w tvn wybudowano 216 km autostrad a w latach 2007-2009 166 km autostrad a przecież premier obiecał cud i jest i co go niema ?? i kto dokionał większego cudu bez zapowiedzi ?? ,któty Rząd ??? , a zapomniałem okryzysie ,a przecież jeśli premier nie dotrzymuje obietnic to dlaczego inni tego nie mogą tak jak jest z szczepionkami na grypę sezonową w aptekach wielkie" 0" i aptekarze swoje a pan i Minister swoje a pzred miesiącem zapowiedziała że wszystko jest pod kontrolą tak iak i wszystko w tym Rządzie a kolego pismaku zapomniałes papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie ale lludzie są pamietliwi i jak papier cierpliwi tylko w odpowiednim czasie odpowiedzą a papier nie kolego "ODPOWIEDZ" ta się tyczy dla tego który tak skrzętnie wyliczył to wszystko budowane i realizowane

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport